Kagee Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg får helt fint til å kjøre f.eks gedit for ssh, men er det mulig for meg å kjøre den samme gedit'en p2 pc'er? Jeg får til å dele f.eks nano via screen -x && screen -S, men trenger det samme som X. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Hmm ... Noe sånt kanskje? :S http://lwn.net/Articles/305711/ Har ikke testa selv, men ... Endret 24. februar 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Fyr opp en eller annen VNC-server. Eller ssh -X. Endret 24. februar 2009 av Goophy Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Er ikke akkurat det han mener da ... Han mener screen ala X. Ikke ren X forwarding Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Det er eneste muligheten man har, hvis man skal ha noe som faktisk går an å bruke. Starte en bakgrunnssesjon med vnc blir jo samme som screen, ikke trenger man å kjøre en windowmanager heller. Endret 24. februar 2009 av Goophy Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Hmm, kanskje jeg forklarte bruken min litt dårlig. Det er snakk om at to brukere jobber samtidig i samme program - dvs, om A(logget inn som C) skriver noe, ser B(også logget inn som C) det mens A fortsatt taster. Dette har jeg fått til i nano/vi/emacs/cli ved å bruke screen. Nå trenger jeg noe av det samme for X-programmer. Jeg vet at VNC kan brukes, men ønsket å gjøre dette på programbasis, ikke sesjonsbasis. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Tror Compiz skulle implementere noe screen-aktig, selv om jeg ikke har en anelse om deres implementasjon vil passe dine behov. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Krever ikke dette at funksjonen implementeres enten i X11-server eller X11-vindushåndterer hvis det skal fungere uavhengig av program? Programmet (X-klienten) må sende forespørsler til 2 X-servere (brukerene som deler en X-sesjon). Skal klient gjøre dette, så må den klare å motta "events" (tastetrykk, museklikk osv, "expose") fra X-server, og X-server må motta forespørsler ("Lag et vindu for meg, opprett et undervindu av dette") fra X-klient. (rett meg om jeg tar feil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå