danilovic Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Sitter på et crappy hovedkort (Shuttle Apollo Pro), P3 800, en vifte som koster under 50-lappen, og 256 SD pc133 ram. Når er det hensiktsmessig for meg å bytte ut disse komponentene? Altså når dette blir nokså utdatert... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 når? det er utdatert for lenge siden.. har du en gf3 eller radeon 8500, kan du vel skvise siste rest ut av maskinen i et par mnd til.. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Quote: On 2002-01-20 13:42, sosohal skrev:Sitter på et crappy hovedkort (Shuttle Apollo Pro), P3 800, en vifte som koster under 50-lappen, og 256 SD pc133 ram.Når er det hensiktsmessig for meg å bytte ut disse komponentene? Altså når dette blir nokså utdatert... Så lenge du klarere å kjøre de programmene som du ønsker og spille de spillene du har på en tilferds stillende måte er ikke maskinen utdatert for deg. Om du hele tiden skal oppgradere til det nyeste kommer det til å koste deg en formue. Oppgrader det du har behov for. Du skriver ikke hvilket skjermkort du har, men om du har et GF2 eller 3 kort gjør ikke maskinen din det så aller verst i spill. ( kommer an på hvilke spill du spiller) Til prosessor krevende apps kommer du til å merke at det går langt tregere en på en rask maskin med en av det siste prosessorene fra Intel eller AMD. Til tekst behandling og internett surfing har det ingen hensikt med en raskere prosessor. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Det kommer jo mye an på hva du bruker maskinen til da. Jeg kjører ennå på en P3 667 med et GF2 pro. Den funker helt ok til det meste. Går greit i spill også. Men må innrømme at jeg i disse dager holder på å bygge meg en ny maskin. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Jeg unnlot å nevne skjermkortet, fordi jeg ikke har tenkt å bytte det ut. Jeg bruker PC-en til spill, surfing, skole, tv, dvd... egentlig alt utenom videoredigering... Har jo sett spill som føler seg mest komfortable med 1 ghz prosessor så... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Med utdatert, tenkte jeg på at det er en del spill som begynner å mislike PC-en min, og ellers at det er "umulig" å få oppgradert, uten å kjøpe nytt. For eksempel slik det nesten er med EDO-ram nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå