Gå til innhold

Siste Ordet [Spam tolereres ikke i denne tråden]


intel_guru

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært opp i diskusjon tidligere om at Nynorsk burde vere forbudt her på forumet. Dette gjør meg veldig forbanna. En ting er at folk skriver på dialekt. Men det er ikke nynorsk

 

Jeg kommer fra en liten kommune på vestlandet som snakker og skriver for det meste på nynorsk. Og når folk sier at de ikke skjønner nynorsk blir jeg så pissed off at jeg blir sint :razz: Grammatikken blir bare mer og mer lik. Og klammeformene som man har lov å bruke på begge hovedmålene blir det bare mer av.

 

Noen som har noen motsetninger til bruk av nynorsk? Og ikke skriv "JEG." Kom med en kommentar om hvorfor akkurat du er imot.

Lenke til kommentar

Synes det er slitsomt å lese nynorsk, men må man så må man.. fikk forresten 5 i nynorsk skriftlig (med 6 som beste karakter) ennå jeg er 100% bokmålsfreak :wink:

 

Men når sant skal sies så er det faktisk nynorsk som gjør seg best i diktform, uten tvil!

 

Dialekt synes jeg er forfedelig å lese... det gjelder også om det er min(e) egen(e) dialekt(er).

 

:wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-28 11:17, GalFisk skrev:

Nå lo du dårlig, for jeg lo etter deg
:grin:
Æ syns itj bokmaul æ no jævli asså læsa, mææn djallækt kan vær vrient sjø. Dialekt går an, d3t r d3773 50m r 1rr173r3nd3. Bra ingen skriver sånn her.



 

Jeg begynte å lure på om du virkelig var en av de dialekt skriverene. Men jeg tok heldigvis feil.. Takk skal du ha :smile:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...