Kongolaf Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg har nettopp putta inn e5200 i mskina, everest, realtemp osv viser at cpu tempen er 30 grader mens core 1 er 42 og core 2 tempen er 55.. noe galt her eller?? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Tror nok ikke det. Er 10 graders forskjell hos meg på core 1 og 2. Jeg har E8400. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 hmmm... hadde e2200 før og den lå på ca 36 grader i idle mens core tempa lå på rundt 33-34.. og da var den klokka opp til 3.2.. hadde tenkt å klokke denne også men når core tempa er så høye så er det jo ikke så gøy Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Tror nok ikke det. Er 10 graders forskjell hos meg på core 1 og 2. Jeg har E8400. hvor stor forskjell er det fra cpu temp til core temp da?? Endret 23. februar 2009 av Kongolaf Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 kjørte nettopp prime og den ene kjernen står på 55 grader uansett.. skjønner egentlig ikke noe nå... kan det være sensoren som er ødelagt på cpuen?? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ta et lite søk på temp, C2D og stikkordet bug. Kanskje du får et par treff. Evt skjekke noen av flere tusen tråder på forumet her som spør og er bekymret for temp på c2d. Kort: Temp= feil/veiledende. Om det blir for varmt vil CPU trottle. Max temp finner du ved å sjekke Intel spec finder. Når du evt når denne temp vil du mest sannsynlig aldri vite. Oppfordring: Om du er redd ikke klokk evt lev i "spenning". Om du har skikkelig kjøling som er rett montert burde det ikke være et problem, test stabilitet med prime. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Nå har pc-en stått i idle for 1 time Dette er målt med Everest ultimate edition: Cpu: 41 Kjerne 1: 39 Kjerne 2: 46 Har Antec Nine Hundred. Viftehastigheten er 1300 rpm Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Grunnen til min min bekymring var at jeg synes 55 gader var høyt i idle, men den tempen er jo det samme uansett om jeg kjører prime eller er i idle. Og at på den forrige cpuen min lå jo core temp alltid under cpu temp i idle, men er vel vanlig at core temp er høyere enn cpu? Er det hovedkortet som leser tempen på cpu eller ligger sensoren i cpu? Blir nok "spenning" på meg for klokkes skal den uansett Gryterett: er den klokka da? stock kjøler? var jo ikke så alt for store sprik der da. jeg har cooler master 212, og dataen står rett under lufteluka, hadde den nede på 16 grader igår uten at det blir noe særlig kaldt inne på rommet jeg har dataen Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Noen som vet hva det kan ha seg at den ene kjernen på cpuen min står på 55 hele tiden? når jeg kjørte prime istad så gikk den opp til 56-57 samme som den andre kjernen men når tempen gikk ned igjen hang den fortsatt på 55 grader. rart at den kan ha en temp forskjell på nesten 40 grader i forhold til cpu temp. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Overveldende respons.......... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Kan jo tenkes at det skyldes at spørsmålene dine er besvarte. Men er da sikkert noen som har noe å tilføye?! Edit: Kan da prøve å oppdatere bios Endret 26. februar 2009 av Pastafarian Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Da var biosen oppdatert, men ingen fornadring.. Jaja, må nok bare leva me det då... Lenke til kommentar
wim Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Noen som vet hva det kan ha seg at den ene kjernen på cpuen min står på 55 hele tiden? når jeg kjørte prime istad så gikk den opp til 56-57 samme som den andre kjernen men når tempen gikk ned igjen hang den fortsatt på 55 grader. rart at den kan ha en temp forskjell på nesten 40 grader i forhold til cpu temp. Virker som temperatursensoren i den ene kjernen din er ødelagt, det skjer visstnok av og til med sensorer i intel kjerner. De vil da "låse" seg til en temp, dvs temperatursensoren, ikke selve kjernen For mer info søk google etter "intel temperature sensor stuck" Endret 28. februar 2009 av wim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå