Gå til innhold

Kjøp av neckband hodetelefoner, forslag og råd

Snorre

Anbefalte innlegg

Hei,

Ledningen på min forrige headphone (Sennheiser PMX 200) røk. Det var kjedelig for en som ikke er flink med loddebolten og kan fikse slikt. Så da har jeg sett meg nødt til å gå til innkjøp av nye headphones. Som forrige gang vil jeg ha neckband headphones (altså hodetelefoner der bøylen går rundt bak nakken istedenfor over hodet). Valget forløplig står mellom Sennheiser PMX 200 som jeg brukte før, og en iGrado. De koster akkurat like mye, så rent prismessig er det litt hipp som happ hvilken jeg velger. Spørsmålet er imidlertid hva som gir mest for pengene etc.

Så vidt jeg har forstått det lekker iGrado-ene litt mer enn Sennheiser-settet, til gjengjeld har iGrado-ene dels bedre lydkvalitet. Har googlet litt, men er interessert i å se om dere forumbrukere har erfaring med en av disse hodetelefonene. Om dere har forslag til neckbands i samme prisklasse (400 til 500 kroner) er det heller ikke å forakte. Lydkvalitet er ikke det aller aller viktigste for meg. Jeg er ikke akkurat den store audiofile fyren og klarer meg med ok lydkvalitet. Kommer til å bruke hodetelefonene på min Zune (mp3-spiller), og på datamaskinen/stereoforsterkeren. :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...