Spaz Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 IKKE kjøp Abit NF7-S hvis du vil bruke sata-raid,det er masse problemer med rev.2.0 også.Problemene er bla.HD-corruption. Les denne tråden igjenom og jeg kan garantere at du ikke får lyst på Abit: http://forum.abit-usa.com/showthread.php?threadid=6873 Mine 2 cent Nå er SATA problemene fikset Fra Nordichardware: "Solution to ABIT's problem with NF7-S and SATA Many of you have heard or expierienced yourselves that ABIT has had big problems with the SATA support on their nForce2 based NF7-S models. Especially with RAID 0 configurations problems have occured, such as corrupt Windows installations and other enerving errors. You can read more about these erros in ABIT's own forum. Very few have actually gotten the SATA support up and running without flaws and ABIT has been accused of ignoring this problem. After our nForce2 roundup here on NH we got into contact with ABIT and then found out that their engineers worked on solving the problem in cooperation with Silicon Image which manufactures the SATA controller on ABIT NF7-S. The hard work the two companies have put into this seems to be giving results and information about a solution has now reached us; it does not seem to be complicated. Here below you can see an exert from the E-mail we got from ABIT today concerning this issue. "Here's the latest update for SATA RAID-0 broken issue on NF7-S mainboards. After co-working with Silicon Image for one week, we finally found the SATA RAID-0 broken issue was caused by some improper register values. We already tested latest beta driver from Silicon Image; which fixes the wrong register values and had been confirmed to solve SATA RAID-0 broken issue in ABIT lab. Silicon Image will provide us another official release driver and ABIT will release it to customers in a couple of days." We now hope that this new device driver will quickly find it's way to us users." Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg regner med denne fix'en kommer for Asus A7N8X hovedkort også, siden de og bruker S-ATA kontroller fra Silicon Image (identisk som Abit sin) eller? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Jeg regner med denne fix'en kommer for Asus A7N8X hovedkort også, siden de og bruker S-ATA kontroller fra Silicon Image (identisk som Abit sin) eller? Var nettopp innom Techspot og så dette: "Data Corruption Problem Solved by Per Hansson on Wed 23 Apr 2003, 12:37 PM It now seems like Abit has finally managed to fix the Data Corruption problem on the NF7-S mainboard, this is their reply to Nordichardware. They have also replied to the thread on their forums which I posted about here two days ago. "Here's the latest update for SATA RAID-0 broken issue on NF7-S mainboards. After co-working with Silicon Image for one week, we finally found the SATA RAID-0 broken issue was caused by some improper register values. We already tested latest beta driver from Silicon Image; which fixes the wrong register values and had been confirmed to solve SATA RAID-0 broken issue in ABIT lab. Silicon Image will provide us another official release driver and ABIT will release it to customers in a couple of days." UPDATE: Asus has a driver which fixes the problem, it works on the NF7-S also (confirmed by myself plus others on Abit forums) you can download the driver here" http://www.techspot.com/drivers/index/file...nformation/1932 Lenke til kommentar
GunBuster Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Spaz, har nettop gjort det samme som deg...eller gjorde det for to dager siden dah...føler meg så befridd fra Asus A7N8X det flyr bedre nå, kom ikke over 200 fsb med A7N8X. ABIT! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Nå kjører jeg med ram og cpu i sync på 221Mhz FSB! Det er nok ram'en som holder meg tilbake fra å gå enda høyere. Jeg har Corsair XMS3200, cas2 ram :-) Lenke til kommentar
GunBuster Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Oh nice clock! Hehe, Abit vs. Asus diskusjoner er like morsomme som Intel vs. AMD diskusjoner. Man kommer lixom ingen vei. A7N8X er et sikkert et helt greit kort det, hadde det jo selv ffs, menneh det var så kjipt det kortet jeg fikk at det var til å grine av Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg er kjempefornøyd med kortet mitt, så er det rev. 2.0 også da... Noen her som vet hvor høyt jeg burde klare og klokke opp prossessoren min? Barton XP2800+... Burde klare 200fsb! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Jeg er kjempefornøyd med kortet mitt, så er det rev. 2.0 også da... Noen her som vet hvor høyt jeg burde klare og klokke opp prossessoren min? Barton XP2800+... Burde klare 200fsb! Ja, når du har rev 2.0, så er du ihvertfall garantert at hovedkortet klarer 200Mhz fsb Lenke til kommentar
Seigemannen Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Ingen som har tenkt på uberbios til asus a7n8x deluxe? Jeg kan ihvertfall stille fsb til 250mhz... Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg bruker 1003. Uber Men kommer ike noe hørt pga. Tbred-a Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Ingen som har tenkt på uberbios til asus a7n8x deluxe? Jeg kan ihvertfall stille fsb til 250mhz... Ja, men det er forskjell på å kunne stille inn BIOS til 250 Mhz (valg i BIOS) og å faktisk kunne kjøre denne hastigheten stabilt. Har enda til gode å se noen som faktisk kjører med 250Mhz fsb hastighet. Det finnes sikkert noen med ekstremkjøling på northbridge som klarer det, men det er nok ytterst få :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå