Spaz Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg skal bytte fra et Asus A7N8X Deluxe v1.04 til et Abit NF7-S v2.0 hovedkort. Begge disse hovedkortene har nForce2 chipset (selv om det er forskjellige versjoner). Jeg har nVidia 2.03 nForce driverne installert. Tror dere det vil gå bra å bytte hovedkort uten å måtte reinstallere WinXP? Lenke til kommentar
aMo Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg bytta fra et MSI hovedkort med KT133 chipset til et annet MSI hovedkort med KM266 chipset.. Eneste du må huske å gjøre er å starte første gang i sikkermodus.. Da vil du få masse spørsmål om å fjerne og installere nye drivere.. Ikke start vanlig, da vil du bare få feilmeldinger.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg bytta fra Abit KT7A til Asus A7N8X Deluxe 2.0 uten å reinstallere windows, jeg bare satt inn WinXp cd'en, boota fra den og valgte alternativet "Repair Windows Installation) dermed ordna alt seg.. [offtopic] Hvorfor bytte fra et glimrende nForce2 kort til et annet like bra ett? [/offtopic] Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Et spørsmål: Hvorfor bytter dere? Lenke til kommentar
shorin Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 IKKE kjøp Abit NF7-S hvis du vil bruke sata-raid,det er masse problemer med rev.2.0 også.Problemene er bla.HD-corruption. Les denne tråden igjenom og jeg kan garantere at du ikke får lyst på Abit: http://forum.abit-usa.com/showthread.php?threadid=6873 Mine 2 cent Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Et spørsmål:Hvorfor bytter dere? Fordi jeg skal oppgradere til Barton med 400Mhz bus en eller annen gang og trenger da et hovedkort med støtte for 200Mhz FSB. Jeg får solgt Asus A7N8X Deluxe hovedkortet mitt for over 1000 kroner. Abit NF7-S v2.0 kostet 995kr hos komplett. Dermed taper jeg ikke noen penger ;-) Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 IKKE kjøp Abit NF7-S hvis du vil bruke sata-raid,det er masse problemer med rev.2.0 også.Problemene er bla.HD-corruption. Les denne tråden igjenom og jeg kan garantere at du ikke får lyst på Abit: http://forum.abit-usa.com/showthread.php?threadid=6873 Mine 2 cent Jeg har ikke planer om å kjøre RAID, og jeg tror ganske sikkert problemene kommer til å bli løst ved en fremtidig BIOS oppdatering Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Et spørsmål:Hvorfor bytter dere? Fordi jeg skal oppgradere til Thorton i Mai og trenger da et hovedkort med støtte for 200Mhz FSB. Jeg får solgt Asus A7N8X Deluxe hovedkortet mitt for over 1000 kroner. Abit NF7-S v2.0 kostet 995kr hos komplett. Dermed taper jeg ikke noen penger ;-) Ok, det er greit nok Lenke til kommentar
formann Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg bytta fra Abit KT7A til Asus A7N8X Deluxe 2.0 uten å reinstallere windows, jeg bare satt inn WinXp cd'en, boota fra den og valgte alternativet "Repair Windows Installation) dermed ordna alt seg.. [offtopic] Hvorfor bytte fra et glimrende nForce2 kort til et annet like bra ett? [/offtopic] A7N8X er alt annet enn like bra som NF7.. abit kortet er helt klart bedre. Trådstarter: Du kan jo alltids prøve.. det er ikke helt umulig at det går bra Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg bytta fra Abit KT7A til Asus A7N8X Deluxe 2.0 uten å reinstallere windows, jeg bare satt inn WinXp cd'en, boota fra den og valgte alternativet "Repair Windows Installation) dermed ordna alt seg.. [offtopic] Hvorfor bytte fra et glimrende nForce2 kort til et annet like bra ett? [/offtopic] A7N8X er alt annet enn like bra som NF7.. abit kortet er helt klart bedre. Trådstarter: Du kan jo alltids prøve.. det er ikke helt umulig at det går bra Fordi det er litt bedre bruker du masse penger, og det er ikke bare bedre nei :wink: Lenke til kommentar
Chief Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Dette kommer helt an på hvilket OS du kjører! Win 2000 og XP eller nyere vil nok takle dette i de fleste tilfeller, noen tilfeller får du blåskjerm, og da må du reinstallere. Men går det, så finner den ut at du har byttet kort og legger inn de respektive driverene som trenges til å kjøre det kortet. Ville ventet til nVidia lanserte det nye chipsettet som er bygget for blandt annet 200FSB og som har bedre bundle (Gigabitethernet blandt annet) Er sikkert like rundt hjørnet i butikkene! Du trenger vel ikke barton 400 enda! Eneste grunn til å kjøre det raskeste nå er at du vil være den som har den raskeste maskinen, det er ingenting som krever såpass med ressurser! Klokker min maskin til 2400MHz av og til, bare fordi jeg kan det. Men det er ingen hensikt med å gjører det! Skjermkortet er bremsen i systemet mitt uansett, så spillytelsen blir ikke stort bedre. Windows booter kansje et par sekunder raskere! Men om du absolutt vil ha Abit kortet, så er det vel bare å kjøpe det! I og med at du tener noen kroner på det, så er det vel kansje verd bryet med å ta ut absolutt alt fra PC'en og sette inn absolutt alt igjen etterpå! Om det var meg hadde jeg ventet! -Chief- [/b] Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg bytta fra Abit KT7A til Asus A7N8X Deluxe 2.0 uten å reinstallere windows, jeg bare satt inn WinXp cd'en, boota fra den og valgte alternativet "Repair Windows Installation) dermed ordna alt seg.. [offtopic] Hvorfor bytte fra et glimrende nForce2 kort til et annet like bra ett? [/offtopic] A7N8X er alt annet enn like bra som NF7.. abit kortet er helt klart bedre. Trådstarter: Du kan jo alltids prøve.. det er ikke helt umulig at det går bra Og hvorfor er det bedre? fordi du har det? Jeg regner med at du ikke snakker ut ifra egne erfaringer her, men bare kommer med en kjapp konklusjon. Jeg har ikke sett mange tester som favoriserer Abit kortet, men heller ikke mange som favoriserer Asus kortet, kort og godt sier de fleste testene at, hvis du skal overklokke, gå for Epox eller Abit, hvis ikke så er Asus det beste valget. nForce2 brikkesettet er alt i alt et glimrende brikkesett, samme hvilket hovedkort det sitter på Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Dette kommer helt an på hvilket OS du kjører! Win 2000 og XP eller nyere vil nok takle dette i de fleste tilfeller, noen tilfeller får du blåskjerm, og da må du reinstallere. Men går det, så finner den ut at du har byttet kort og legger inn de respektive driverene som trenges til å kjøre det kortet. Ville ventet til nVidia lanserte det nye chipsettet som er bygget for blandt annet 200FSB og som har bedre bundle (Gigabitethernet blandt annet) Er sikkert like rundt hjørnet i butikkene! Du trenger vel ikke barton 400 enda! Eneste grunn til å kjøre det raskeste nå er at du vil være den som har den raskeste maskinen, det er ingenting som krever såpass med ressurser! Klokker min maskin til 2400MHz av og til, bare fordi jeg kan det. Men det er ingen hensikt med å gjører det! Skjermkortet er bremsen i systemet mitt uansett, så spillytelsen blir ikke stort bedre. Windows booter kansje et par sekunder raskere! Men om du absolutt vil ha Abit kortet, så er det vel bare å kjøpe det! I og med at du tener noen kroner på det, så er det vel kansje verd bryet med å ta ut absolutt alt fra PC'en og sette inn absolutt alt igjen etterpå! Om det var meg hadde jeg ventet! -Chief- [/b] Jeg er enig i mye av det du sier. Hovedgrunnen til at jeg bytter er egentlig at jeg ikke taper noen penger på det :-) Støtte for 200Mhz fsb Barton kommer som en fin bonus i tillegg. I tillegg har jeg ikke vært 100% fornøyd med Asus A7N8X Deluxe hovedkortet mitt. Den vil ikke kjøre FSB på 185 -> stabilt og jeg kan heller ikke senke multiplier på XP2400+ prosessoren min til under 13 (hvis jeg setter på 12,5 og lavere nekter den å boote). Jeg har lest flere steder at Abit NF-7 hovedkortene fint klarer å låse opp samtlige multipliers på T-Bred "B" prosessorer. Jeg har Corsair XMS3200, cas2 ram i PC'n, så det er litt dumt at det A7N8X hovedkortet mitt ikke takler fsb over 185Mhz stabilt. Forhåpentligvis klarer jeg å kjøre både CPU og Ram på 200Mhz når jeg får NF7-S v2.0 i morgen. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Med en NB blokk med vifte, hadde du greid 200 uten problem, kan kjøre 208 hos meg uten problem. A7N8X Deluxe har vunnet "alt" av priser, Abit sitt kort ER ELENDIG! Skulle jeg ha valgt noe annet enn Asus hadde det blitt epox. Og det med multiplieren har med cpu din å gjøre, bruk kobbertråd trikset for å velge <12,5 eller 12,5>. Det kan ikke Abit kortet fixe for deg! (jeg har prøvd for en kammerat(som forresten hater kortet sitt), funker likt som på ASUS kortet mitt) Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Med en NB blokk med vifte, hadde du greid 200 uten problem, kan kjøre 208 hos meg uten problem. A7N8X Deluxe har vunnet "alt" av priser, Abit sitt kort ER ELENDIG! Skulle jeg ha valgt noe annet enn Asus hadde det blitt epox. Og det med multiplieren har med cpu din å gjøre, bruk kobbertråd trikset for å velge <12,5 eller 12,5>. Det kan ikke Abit kortet fixe for deg! (jeg har prøvd for en kammerat(som forresten hater kortet sitt), funker likt som på ASUS kortet mitt) Virker som om du ikke vet helt hva du snakker om. Abit NF7-S Rev 1.2 kjører 100% stabilt mellom 200-210mhz FSB. Rev 2.0 klarer >230mhz. Multiplikatoren kan du endre som man selv vil, ingen mod nødvendig. Har selv kjørt den på alt fra 9.0 til 13.0x. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Vil bare komme med en liten oppdatering. Byttet gikk helt fint. Startet opp Windows på vanlig måte. PC'n fant nytt hardware og etter en reboot er alt oppe og kjøre igjen. I tillegg kan jeg nå justere multiplier på prosessoren min helt fritt. Det kunne jeg ikke med Asus A7N8X Deluxe Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 I tillegg kan jeg nå justere multiplier på prosessoren min helt fritt. Det kunne jeg ikke med Asus A7N8X Deluxe Dette har ikke no å si fra hovedkort til hovedkort, er CPU'en opplåst så er den opplåst, og da kan du justere den i alle hovedkort.... Ryktene om det motsatte er bare BS! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 I tillegg kan jeg nå justere multiplier på prosessoren min helt fritt. Det kunne jeg ikke med Asus A7N8X Deluxe Dette har ikke no å si fra hovedkort til hovedkort, er CPU'en opplåst så er den opplåst, og da kan du justere den i alle hovedkort.... Ryktene om det motsatte er bare BS! Jo, det har tydligvis noe å si fra hovedkort til hovedkort. Jeg har en AthlonXP 2400+ prosessor. Da jeg hadde Asus A7N8X Deluxe klarte ikke PC'n å boote med mulitplier lavere enn 13. Nå, med akkurat de samme komponentene, borsett fra nytt hovedkort (NF7-S v2.0) kan jeg fritte justere multiplier! Hvordan forklarer du det? Lenke til kommentar
_Ice-T_ Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 herregud.... det med 200FSB kommer jo litt ann på hw specs da... viss man sitter med crappy minne som ike greier mer en 150FSB så hjelper det ikke å bytte hovedkort... og NB må ha litt kjøling viss man kjører 200FSB og oppover.... og nForce 2 kortene låser opp alle Tbred B cpu'er... kanskje det er noe feil med det ASUS kortet du hadde... det skal egentlig funke like fint på ASUS kortet som på det nye ABIT kortet ditt... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 og nForce 2 kortene låser opp alle Tbred B cpu'er... Dette er et rykte som har gått rundt på nettet, men det er ikke riktig, jeg skal lete etter linken til artikke jeg leste som motbeviste dette, inntil da har jeg desverre ikke noe bevis. Alt jeg vet er det skal gå like bra og justere multiplier i et hovedkort med VIA brikkesett... Det har ingenting med nForce2 og gjøre. Update: etter å ha lett rundt på nettet, så finner jeg ikke artikkelen nevnt ovenfor, men jeg har funnet mange artikler som beviser det motsatte, så da er det sannsynligvis de som skrev den artikkelen jeg lette etter som tar grundig feil, og ettersom jeg trodde det de skrev, så tar vel jeg også feil, beklager :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå