Gå til innhold

Kjøp av Iphone 1.gen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å gå til innkjøp av en Iphone. Ettersom jeg ikke ønsker å binde meg til NetCom blir alternativene enten å importere, eller å kjøpe brukt. Jeg fikk i denne forbindelse tilbud om å kjøpe en Iphone av en kjenning. Telefonen er strøken i utseende og har 16 gb lagringsplass. Det jeg lurer på er hvor dumt det er å kjøpe en førstegen. nå? Hvor mye dårligere er den kontra 2.gen (meldinger, kamera, internett osv)? Jeg er som dere skjønner ingen apple-kjenner og stiller heller ikke så store krav til min mobiltelefon.- Surfer litt på nettet, ringer og sender meldinger, det er vel bruken jeg har.

Hva er den isåfall verdt? Telefonen er lite brukt og som sagt så godt som skrammefri.

Takker for alle svar :)

-R-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor starter nå salger av iPhone - du kan velge dem om du ikke vil ha NetCom

Takk for svar!

Det har jeg oppfattet. Men jeg vil ha den telefonen ganske rakst da min gamle har tatt kveld. Jeg ser at Telenor skal begynne å selge den i løpet av de nærmeste månedene. Jeg har også lest at det ikke er sikkert at den blir solgt til privatpersoner, altså bare bedrift?

Men uansett. Er det noen som kan svare meg på det jeg spurte om i den første tråden. Hvor stor forskjell er det på 1 og 2 gen. Og hvor mye er 1.gen verdt i brukt tilstand?

Lenke til kommentar

Forskjellene er at 1. generasjon ikke har GPS og 3G og at dekselet på baksiden har litt annet utseende. Ellers er det ingen forskjell. Jeg har hatt begge modellene og hvis du klarer deg uten GPS og 3G, er 1. generasjon akkurat like god.

Lenke til kommentar
første generasjon har vel ikke 3g, så nettsurfing uten wlan blir rimelig stusselig spes siden du ikke kan slenge opera mini på telefonen.

ellers veit jeg ikke om endringene er så enorme.

Nettsurfing med 1.gen iPhone er helt OK. Med den medfølgende "Safari"- browser fungerer det helt utmerket med kun "Edge"-, eller GPRS-tilkobling. En vil ikke bruke Opera-mini på et Apple produkt ;-)

Det er også fullt mulig å laste ned musikk kun med Edge, (maks 10MB-filer) eller lytte på podcast (feks NRK) (i områder med belastning kan det av og til lagge litt) Synkronisering av mail/kontakter/kalender med Exchange fungerer også utmerket. Laste opp bilder til Facebook o.l er heller ingen problem. Det går selvfølgelig raskere å laste ned itunes-låtene via WLAN når dette er tiljengelig.

Kart og 1.gen iphone er også fullt brukbart. Posisjoneringen er ikke så nøyaktig som med 2.gen, men funker helt OK.

En fordel er iallefall a batteriet vil vare lenger uten 3G ;-)

Har selv brukt 1.gen iPhone siden sommeren 2007, og har egentlig aldri savnet 3G eller GPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...