fugletiteren Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 som emnetittelen sier så har jeg lyst til å lære å tegne. så hvordan kan jeg lære å tegne fortest mulig. har ikke tengt til å gå på kurs, men hvis det er noen sider, tips eller anet som kan hjelpe meg til å bli bedre til å tegne så tar jeg alle tips imot:) takker for alle svar Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Vist du søker på forumet så finner du eit emne om dette. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Fant en artikkel her en dag med et par gode tuts http://vector.tutsplus.com/articles/inspir...ing-techniques/ Lenke til kommentar
fugletiteren Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Fant en artikkel her en dag med et par gode tuts http://vector.tutsplus.com/articles/inspir...ing-techniques/ tror du jeg er så flink til å tegne? netopp begynt ;P Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Alle der er vel ikke for proffe? Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) tok et tegnekurs for 2 år siden som jeg fikk veldig mye ut av.. nå har jeg tegnet en del før om åra, men måtte friske opp litt følte jeg.. vi startet som regel med enkle kroki-tegninger og det er jo nettopp raske, enkle skisser, så kan være litt det du er ute etter å lære? men vi lærte ikke så mye teknikker og sånn, utover sånn standard måle opp proporsjoner på øye/blyantmål.. hovedfokuset lå på å lære seg å "se riktig".. se formene, omrissene, bryte det hele ned til mørke og lyse partier og så prøve å gi disse riktige proposjoner.. dette med å "se riktig" var det som utgjorde den største forskjellen for de fleste av oss.. var sjokkerende hvor mye bedre resultater man fikk når man bare fikk til det riktig.. -hvordan man tegner rent teknisk var ikke så nøye.. greia er at når vi tegner objekter vi har sett før, så vet hjernen vår hvordan den ser ut fra alle vinkler, noe som gjør at når vi tegner dette objektet fra en bestemt vinkel, så er det veldig fort gjort å ikke tegne den akkurat slik vi ser den fra akkurat den vinkelen -vi klarer ikke kopiere det vi ser på samme måte som et foto, fordi hjernen vår forteller oss at "den ene siden av objektet egentlig ser sånn og sånn ut, det bare ser ikke helt sånn ut fra akkurat denne vinkelen.." og så lar vi oss påvirke av dette. litt vanskelig å forklare, men poenget er at hjernen lurer oss, men så fort man lærer seg å være bevisst på dette og "overstyre" hjernen og bare tegne det man faktisk ser, så har man tatt et langt skritt i riktig retning.. Endret 23. februar 2009 av Joaaso Lenke til kommentar
fugletiteren Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 nå har jeg begynt å tegne og har lyst til å tegne biler... noen som har noen tips eller video der man kan se hvordan man kan lage en bil(tegner for hånd) Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Hater, hater, hater å tegne biler, men må gjøre alt for mye av det til min neste lange tegneserie. Det jeg ville anbefalt er å gå til biblioteket og låne "Å Tegne er å Se" av Betty Edwards, og gjøre oppgavene i den en etter en. Det kan virke kjedelig, men du vil lære deg å tegne fra virkeligheten på noen korte måneder. Så gå ut på gaten å tegn parkerte biler. Så, samtidig med dette, kan du lære deg perspektivtegning i ett av de utallige tutorials som finnes på nettet. Og hvis du har lyst, kan du gå til linken -B. postet, hvor det var i alle fall ett tutorial om hvordan å "rendre" en bil slik at den ser fin og metallisk ut(Et tutorial som jeg definitivt burde sjekke ut selv). Følger du disse tingene vil du kunne tegne helt fantastiske biler på under 1 halvt år, og du vil også kunne tegne det meste annet fra virkeligheten. (Hvis du som meg ikke har tålmodighet til å tegne mange, mange biler, så vil du etter utallige år med å tegne ennå bare greie å tegne helt OK biler, som mine) Endret 6. mars 2009 av Niskivara Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 http://www.no.clashsolp.com/showOffer.aspx...id=92&ct=37 tegne og male Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) http://www.no.clashsolp.com/showOffer.aspx...id=92&ct=37tegne og male Det finnes alt for mange gratis måter å lære seg å tegne på, enten gjennom bibliotek eller internett, til at det burde anbefales å ta et betalingskurs som i tillegg ikke viser noen eksempler. Hvis man skal betale for å lære å tegne er det bedre å finne en lokal tegnelærer. Endret 6. mars 2009 av Niskivara Lenke til kommentar
fugletiteren Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 http://www.no.clashsolp.com/showOffer.aspx...id=92&ct=37tegne og male Det finnes alt for mange gratis måter å lære seg å tegne på, enten gjennom bibliotek eller internett, til at det burde anbefales å ta et betalingskurs som i tillegg ikke viser noen eksempler. Hvis man skal betale for å lære å tegne er det bedre å finne en lokal tegnelærer. har du noen forslag da? helst nettet. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 har du noen forslag da? helst nettet. Det hjelper å søke litt selv. F.eks kunne du funnet denne: Drawspace, om du hadde klikket på noen av linkene i linken -B. ga deg. Siden virker omfattende og god, med ting for alle fra nybegynnere til eksperter. Hvis du hadde sett på forumet så kunne du funnet den første av sikkert mange tråder om samme tema, hvor det linkes blant annet hit: Learn to Draw, fyllt av ting for nybegynnere. Så ta litt initiativ selv. Og strengt tatt... om du er seriøs om ditt ønske om å lære å tegne... Kom deg på biblioteket. Gratis, og med mange ressurser, som er enklere å praktisk bruke enn det du finner på nettet. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 http://www.haraldbjellvag.com/index.html Da synes jeg trådstarter har fått i bøtter og spann både på morsmålet og Engelsk. Så veien videre burde være kurant nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå