Gå til innhold

Forslag til hovedkort som går Terratec DMX 6Fire 24/96?


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne rett hovedkort

 

Hei. Jeg har kjøpt et Terratec DMX 6Fire 24/96 lydkort og er veldig fornøyd med det, bortsett fra at jeg sliter med å få konfigurert det til å funke på min HP Pavillion hjemmePC. Skal derfor bygge meg en ny PC, siden jeg har en følelse av at det er integrerte lydkortet jeg har på hovedkortet mitt i dag som ødelegger... (?).

 

Har noen av dere Terratec DMX 6Fire 24/96 i konfigurasjon med et hovedkort som funker bra mot MIDI-programmer (dvs har LAV latency?), f.eks. Logic eller Reason?

 

Vil gjerne har noen innspill før jeg velger hovedkort?

Har fått anbefalt både Abit NF7-S V2.0 og ASUS A7N8X, men er litt usikker, begge disse har vel integrert lydkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger hjelp til å finne rett hovedkort

 

Hei. Jeg har kjøpt ett Terratec DMX 6Fire 24/96 lydkort og er veldig fornøyd med det, bortsett fra at jeg sliter med å få konfigurert det til å funke på min HP Pavillion hjemmePC. Skal derfor bygge meg en ny PC, siden jeg har en følelse av at det er integrerte lydkortet jeg har på hovedkortet mitt i dag som ødelegger... (?).

 

Har noen av dere Terratec DMX 6Fire 24/96 i konfigurasjon med et hovedkort som funker bra mot MIDI-programmer (dvs har LAV latency?), f.eks. Logic eller Reason?

 

Vil gjerne har noen innspill før jeg velger hovedkort?

Har fått anbefalt både Abit NF7-S V2.0 og ASUS A7N8X, men er litt usikker, begge disse har vel integrert lydkort?

 

Jeg har bare prøvd et hovedkort med 6Fire, og det er det jeg har nå; Gigabyte GA-7VAXP (standardversjon. Det har kommet en eller to nye versjoner basert på nyere KT400-brikkesett). Med dette fungerer det utmerket. Det var noe knitring på spill tidligere, men med de nyeste driverne på alle komponentene mine (hovedkort, lydkort, skjermkort), samt biosoppdatering på hovedkortet, er det ikke lenger ulyder.

 

Jeg forstod ikke helt hva du mente med latency. Du brukte MIDI og latency i samme setning, og 6Fire alene har ikke hardware-støtte for MIDI. Da trenger man et datterkort.

 

Kan spille winamp med MAD-plugin@24bits med latency på 1ms, dersom maskinen ikke er under *mye* stress. Mer avanserte programmer enn winamp vil sikkert være enda mindre følsomme. Vet ikke om det var slik du tenkte på latency.

 

Du kan sikker finne mer informasjon om du laster ned den nyeste driveren som kom ut for ikke så lenge siden. Tror det står litt om ASIO/GSIF/latency der. Evt. kan du søke etter DMX 6Fire review på google.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Takk for svar. Det kortet jeg har (6Fire 24/96) har en breakout-box med bla. midi inn/ut osv.

 

Jeg bruker kortet primært for studio-jobbing, da med et master-midi-keyboard jeg kjører mot PC'en via USB. I musikk-programmer vil forsinkelsen fra jeg trykker en tangent på master-keyboardet til lyden kommer være definert som "latency", eller forsinkelse om du vil.

 

Jeg skal sjekke ut hovedkortet du bruker. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...