... nei. Bare nei. Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei:) skal nå endelig kjøpe meg en ny pc, men sliter litt ettersom jeg ikke har full kontroll på pc(litt...). Derfor hadde det vært kjempefint med litt hjelp til nå har jeg: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90548 P5Q Deluxe 750W GTX 295 E8600 2x4x2 gb ram ocz Thermalright ULTRA120 Extreme samsung apinpoint 1TB Maskinen skal for det meste brukes til spilling Vet ikke hva som er lurest av i7 920, QC eller E8600. tenkte å klokke litt... skjerm, tastatur osv har jeg fra før... Hadde vært veldig fint med tilbakemeldinger og endringer^^ Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei:) skal nå endelig kjøpe meg en ny pc, men sliter litt ettersom jeg ikke har full kontroll på pc(litt...). Derfor hadde det vært kjempefint med litt hjelp til nå har jeg: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90548 P5Q Deluxe 750W GTX 295 E8600 2x4x2 gb ram ocz Thermalright ULTRA120 Extreme samsung apinpoint 1TB Maskinen skal for det meste brukes til spilling Vet ikke hva som er lurest av i7 920, QC eller E8600. tenkte å klokke litt... skjerm, tastatur osv har jeg fra før... Hadde vært veldig fint med tilbakemeldinger og endringer^^ Ser greit ut dette her, Eneste jeg ikke er sikker på er GTX 295 E8600... Men dette får noen annen svare på Har samme HK og må si meg godt fornøyd med dette, oversiktlig BIOS, god kjøling og er en god kombo med min E8400@4ghz. PS: husk at du må ha en separat vifte til 120 Extreeme hvis du skal OC'e. Det gpr greit med passiv kjøling, men da har du ganske høye temps, min 3400 idla på 45-47grader uten vifter, load 55-57. Husk at disse tallene bare gjelder for mitt oppsett. Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Takk for svar Det med hvilken prossesor jeg burde velge har jeg overhode ingen formening om... hadde håpet på noen som har peil på disse tingene kunne veiledet litt... Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 i7 er best på markedet og koster i prinsippet det samme som den du foreslår. Du får også et hovedkort til rundt 2000,-. Tenker du litt økonomi kjøper du E8400 evt 8500 til 1500,- og klokker den isteden. Finnes billigere alternativ enn GTX295, spørs hva du ønsker. Et 4870 HD 1 GB til rundt 2200,- er et kjempekort - og når du allikevel skal klokke så holder det kanskje? Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Prisen er egentlig ikke noe hinder, pluss at jeg sitter på en 24". Derfor har jeg veldig lyst på gtx 295... har hørt at i7 skal være veldig bra, men er ikke så pro på prossesorer... Men hvis jeg ender opp med i7, må jeg ha et annet hovedkort da? satt opp E8600 fordi jeg har hørt at det skal være helt ok... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Prisen er egentlig ikke noe hinder, pluss at jeg sitter på en 24". Derfor har jeg veldig lyst på gtx 295... har hørt at i7 skal være veldig bra, men er ikke så pro på prossesorer... Men hvis jeg ender opp med i7, må jeg ha et annet hovedkort da? satt opp E8600 fordi jeg har hørt at det skal være helt ok... Skal du ha i7 må du ha de nyeste hovedkortene. X58 har jeg hørt. Asus P6T er viss spesiallagde for i7. Klikk på linken for og se på hovedkortene. http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=Asus+P6T Men til i7 er denne i hvert fall og anbefale! Asus Rampage II Extreme De kortene er og anbefale for i7. Dyre som f... er de også Endret 25. februar 2009 av Kristian94 Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Jepp fant ut det jeg også... men på de testene jeg har sett er E8600 bedre eller like bra som i7... Vet ikke hva som er best ettersom jeg for det meste/bare skal spille :!: Anyone got a clue? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Man kan si at i7 er framtiden. i7 vil være framtiden en lang tid fremover nå også vil jeg tro. Og vil også tro at man kan klokke i7 ganske heftig. Men E8600 er jo en veldig bra CPU. Så det blir spørs hvor mye penger du vil bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå