maldino800 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei. -Hvis en oppgradere minne,skal beholde grantien til pc eller skal falle garantien?? -Hvis jeg oppgradere hva skal skjer?pcen blir mer karaftige,mer hastighet,,hva? -Jeg har 4 GB mine,4 slot,2 slots er opptatt nå,spørsmål kan jeg opgradere(Sette) 4 GB til,so blir alt 8GB??min cpu og minne spesifikasjoner neden for CPU CPU(s) One Physical Processor / 2 Cores / 2 Logical Processors / 64 bits CPU Full Name AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-72 CPU Name AMD Turion X2 RM-72 Revision LG-B1 Technology 65 nm Instructions MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, x86-64, NX, VMX Original Clock 2100 MHz Original System Clock 200 MH CPU Clock 2100 MHz System Clock 200.0 MHz L1 Data Cache 2 x 64 KBytes L1 Instructions Cache 2 x 64 KBytes L2 Cache 2 x 512 KBytes Minne Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Med mindre du kjører 64-bits OS har det ingen nyte for deg å oppgradere. Vet du ikke hva du har har du ikke dette, bruk da heller pengene på noe annet spennende. Dersom du er i tvil om du trenger å oppgradere fra 4GB til 8GB trenger du ikke å gjøre det! Hei.-Hvis en oppgradere minne,skal beholde grantien til pc eller skal falle garantien?? -Hvis jeg oppgradere hva skal skjer?pcen blir mer karaftige,mer hastighet,,hva? -Jeg har 4 GB mine,4 slot,2 slots er opptatt nå,spørsmål kan jeg opgradere(Sette) 4 GB til,so blir alt 8GB??min cpu og minne spesifikasjoner neden for CPU CPU(s) One Physical Processor / 2 Cores / 2 Logical Processors / 64 bits CPU Full Name AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-72 CPU Name AMD Turion X2 RM-72 Revision LG-B1 Technology 65 nm Instructions MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, x86-64, NX, VMX Original Clock 2100 MHz Original System Clock 200 MH CPU Clock 2100 MHz System Clock 200.0 MHz L1 Data Cache 2 x 64 KBytes L1 Instructions Cache 2 x 64 KBytes L2 Cache 2 x 512 KBytes Minne Lenke til kommentar
maldino800 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Med mindre du kjører 64-bits OS har det ingen nyte for deg å oppgradere. Vet du ikke hva du har har du ikke dette, bruk da heller pengene på noe annet spennende. Dersom du er i tvil om du trenger å oppgradere fra 4GB til 8GB trenger du ikke å gjøre det! Hei.-Hvis en oppgradere minne,skal beholde grantien til pc eller skal falle garantien?? -Hvis jeg oppgradere hva skal skjer?pcen blir mer karaftige,mer hastighet,,hva? -Jeg har 4 GB mine,4 slot,2 slots er opptatt nå,spørsmål kan jeg opgradere(Sette) 4 GB til,so blir alt 8GB??min cpu og minne spesifikasjoner neden for CPU CPU(s) One Physical Processor / 2 Cores / 2 Logical Processors / 64 bits CPU Full Name AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-72 CPU Name AMD Turion X2 RM-72 Revision LG-B1 Technology 65 nm Instructions MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, x86-64, NX, VMX Original Clock 2100 MHz Original System Clock 200 MH CPU Clock 2100 MHz System Clock 200.0 MHz L1 Data Cache 2 x 64 KBytes L1 Instructions Cache 2 x 64 KBytes L2 Cache 2 x 512 KBytes Minne Du har har vært lang fra mitt enkelt spørsmål!!hvis jeg vet hva jeg har da ikke jeg spørte her!!men hvis du ikke gi noe riktig svar så ikke kaste bort din tid på en rart svar. Når Jeg stramer HD matrial fra pcen til ps3 så haker det,derfor hvis eg oppgraderer minne til 8GB kanskje skal bli litt bedre eller tar eg feil? Endret 23. februar 2009 av maldino800 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Om du ikke har 64 bits Operativ system så vil den ekstra RAMen du setter inn stå ubrukt grunnet at Windows ikke har addresser å dele ut til dette. Så helst hadde jeg sett at du hadde sagt hvilken Windows versjon du har, og da tenker jeg spesifikt også. CPUen din støtter 64 Bit i allefall men du må allikavell bruke penger på nytt 64 bit OS om du ikke har dette hvis du vil ha utbytte av mer minne. Har selv 8Gb i maskinen akkurat nå og kjører 32 Bit OS, minne som maskinen kan bruke er da: 3.4 Gb. Hvorfor det er slik står beskrevet i minne sticky tråden i dette forumet. Lenke til kommentar
maldino800 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Om du ikke har 64 bits Operativ system så vil den ekstra RAMen du setter inn stå ubrukt grunnet at Windows ikke har addresser å dele ut til dette.Så helst hadde jeg sett at du hadde sagt hvilken Windows versjon du har, og da tenker jeg spesifikt også. CPUen din støtter 64 Bit i allefall men du må allikavell bruke penger på nytt 64 bit OS om du ikke har dette hvis du vil ha utbytte av mer minne. Har selv 8Gb i maskinen akkurat nå og kjører 32 Bit OS, minne som maskinen kan bruke er da: 3.4 Gb. Hvorfor det er slik står beskrevet i minne sticky tråden i dette forumet. tusen Takk at du svarte informasjon om min system Windows Vista Home Premium Service Pack 1 Terminal Services in Remote Admin Mode, Media Center Edition, Multiprocessor Free, OEM-Version SKU Home Basic Premium Edition Security 128 bits License Status Licensed (Windows Operating System - Vista, OEM_SLP channel) system type 32 biters operativsystem Endret 24. februar 2009 av maldino800 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du må ha nytt OS ja... Du vil IKKE få utbytte av mer minne nei... Lenke til kommentar
maldino800 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Du må ha nytt OS ja... Du vil IKKE få utbytte av mer minne nei... Men hvilket akkurat OS trenger min pc til å få mer minne?prisen på det? Jeg kan beholde min 4GB(2*2gb) minne eller må kjope 8gb,hvis jeg oppgradere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Nå vet jeg ikke om du er pirat, men det kan jeg ikke snakke særlig om av svært åpenbare grunner i rettningslinjene. Uansett, det du trenger er en av 3 kandidater, 2 om du må ha Windows. 1. Linux X64 Operativsystem, her har du Ubuntu for eksempel. (Gratis) 2. Windows Vista X64 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331601 3. Windows XP X64 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=309922 Dette er dine alternativer, har linket til den dyreste 64 Biters Vista versjonen for å holde funksjonsnivået på samme nivå som XP X64, dog kan du få Vista til litt over 1000 lappen for en 64 bits versjon. Lenke til kommentar
maldino800 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Nå vet jeg ikke om du er pirat, men det kan jeg ikke snakke særlig om av svært åpenbare grunner i rettningslinjene.Uansett, det du trenger er en av 3 kandidater, 2 om du må ha Windows. 1. Linux X64 Operativsystem, her har du Ubuntu for eksempel. (Gratis) 2. Windows Vista X64 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331601 3. Windows XP X64 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=309922 Dette er dine alternativer, har linket til den dyreste 64 Biters Vista versjonen for å holde funksjonsnivået på samme nivå som XP X64, dog kan du få Vista til litt over 1000 lappen for en 64 bits versjon. Men hvis jeg skaffe meg Windows Vista X64 htt så hvilket ram jeg skal brukke til oppdatering,jeg må hive den 4gb som er på pcen nå og kjope ny 8gb?pris eller link plis.. Lenke til kommentar
maldino800 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Nå vet jeg ikke om du er pirat, men det kan jeg ikke snakke særlig om av svært åpenbare grunner i rettningslinjene.Uansett, det du trenger er en av 3 kandidater, 2 om du må ha Windows. 1. Linux X64 Operativsystem, her har du Ubuntu for eksempel. (Gratis) 2. Windows Vista X64 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331601 3. Windows XP X64 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=309922 Dette er dine alternativer, har linket til den dyreste 64 Biters Vista versjonen for å holde funksjonsnivået på samme nivå som XP X64, dog kan du få Vista til litt over 1000 lappen for en 64 bits versjon. Men hvis jeg skaffe meg Windows Vista X64 htt så hvilket ram jeg skal brukke til oppdatering,jeg må hive den 4gb som er på pcen nå og kjope ny 8gb?pris eller link plis.. ram infermasjon oppe. Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Beklager at du ikke fikk svaret du var ute etter i min første post. Jeg ser ved finlesing at du har en Toshiba A300 bærbar. Denne modellen kommer i flere varianer, ikke alle støtter 8GB minne. Ut i fra spesifikasjonene du eller referer til ser det ut til at du har en av de som klarer dette; Toshibe Satellite A300D-11W. Du kan jo dobbelt-sjekke dette selv på http://za.computers.toshiba-europe.com/inn...-series/150075/ Maskinen din har kun to minnespor, så du må kjøpe to nye brikker á 4GB for å få totalt 8GB. Dersom det hakker når du streamer HD-materiale skyldes neppe dette mangel på minne. Det skyldes nok heller for lite CPU-kraft, feil eller dårlig codec, eller for tregt nettverk. Trådløst nok vil gå for sent om du bruker det... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Altså, det første du må gjøre er å snakke med HP eller sjekke ut maskinens specs på hjemmesiden deres og se om du støtter 8Gb RAM. Ikke det at jeg tror dine problemer stammer derifra da, siden etter det jeg ser så har du 4Gb akkurat nå. Men uansett, så om maskinen din støtter 8Gb så må du deretter skru opp å sjekke fysisk for å være sikker hvor mange slots du har ledig og hvilke brikker som står der. Det innebærer CAS farten og PC ratingen, antar det er DDR2, etter du har postet dette så skal jeg ta en mer seriøs titt. Er ikke helt sikker på at Everest har rapportert rett skjønner du, i allefall med hensyn til slotter. Det du trenger å vite om RAM brikkene som står der bruker oftest å stå på en pen klistrelapp som sitter på den. Hvis denne mangler så kan det til nøden og i enkelte tilfeller være mulig å identifisere de ved å ha alle data som står på en av chippene på brikken og jobbe ut ifra det. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 maldino800: Vær så snill å Bruk -knappen når du svarer. Unødvendig sitéring som følge av bruk av -knappen er uønsket på forumet og fører til veldig rotete og uoversiktelige tråder. Bruk -knappen bare når det er noe spesielt du vil sitére. Fjern sitéringene ved å bruke -knappen og slett det som er mellom 'quote tagene' og selve tagene: visk ut: [quote name='maldino800']masse tekst[/quote] Les gjennom det du har skrevet før du poster, så slipper du så mange skrivefeil, og feiltastinger i postene. Og til sist: Les forumets retningslinjer og nettikette Lenke til kommentar
maldino800 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 GeirNord takk for din svar..Du sa maskinen din har kun 2 spor,men hvis du sjekke bilde der oppe det står 4 slots,så eg kan beholde minne 4gb og sette 2*2 gb til,eller ikke?? Lenke til kommentar
maldino800 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Tusen takk 007CD .Ja jeg tror det er best å opne maskinen til å sikre før kjope noe,,men spørsmål,hvis jeg skru av og opne minne rom,garantien på pcen skal ikke falle?? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Bra spørsmål med garanti, den faller ikke om du for eksempel har en egen luke for å komme til minnet slik som det er på min laptop. Men om du ser ett garanti klistremerke så burde du ligge unna i allefall, brytes dette så ryker garantien. Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Bærbare har svært sjelden 4 slots for minne. Beste måte å sjekke på er å åpne luke under maskinen beregnet for nettop dette formålet. Av tekniske årsaker kan det vises 4 slots for minne, selv om du fysisk bare har 2. Ring eventuelt kundeservice for din PC-modell. Eller sjekk komplett.no sin minnekonfigurator. Den skal vise korrekt antall slots til din modell, samt kompatible størrelser på brikkene: http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10232 Minneoppgradering ødelegger ikke garanti på PCen, med mindre du skader maskinen ved å være svært uforsiktig. Lenke til kommentar
maldino800 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Ok.tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå