Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Populæritet hva kommer det av?

Gjest Guest_lurer_*

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se at penger har noe med popularitet å gjøre, men igjen er det snakk om forskjellige sosiale miljøer. I visse kretser er det viktig å ha mye penger, mens i andre kretser er det andre verdier og kvaliteter som settes mer pris på.

Tror med andre ord ikke du blir automatisk populær blant folka på Blitz selv om du har ni millioner på bok.

Nei ikke på Blitz nei. Der finner du jo bare folk som er forbanna og latterlig misunnelige på de som har penger. Blitzerne er jo for sløve til å gidde å skaffe seg selv penger. Er lettere å hate dem som har serru!

Men ta med deg gullkortet på byn og du har mer venner en du noen gang vil trenge :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei ikke på Blitz nei. Der finner du jo bare folk som er forbanna og latterlig misunnelige på de som har penger. Blitzerne er jo for sløve til å gidde å skaffe seg selv penger. Er lettere å hate dem som har serru!

Men ta med deg gullkortet på byn og du har mer venner en du noen gang vil trenge :cool:

Sånne "venner" hadde kan du uansett få billig av meg. Hvis noen hadde hengt seg etter meg bare fordi jeg hadde romslig økonomi, hadde jeg virkelig ikke sett verdien i deres vennskap, utover noe rent overfladisk.

For min del spiller penger absolutt ingen rolle i om jeg liker et menneske eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg er enig med TheMartine. Venner som er interessert i en på grunn av materielle ting kan dra til helvete.

Lenke til kommentar

Sånne "venner" hadde kan du uansett få billig av meg. Hvis noen hadde hengt seg etter meg bare fordi jeg hadde romslig økonomi, hadde jeg virkelig ikke sett verdien i deres vennskap, utover noe rent overfladisk.

For min del spiller penger absolutt ingen rolle i om jeg liker et menneske eller ikke.

Helt enig med deg :) ;Men det er ikke å stikke under en stol at en blir populær av å flashe cash.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg :) ;Men det er ikke å stikke under en stol at en blir populær av å flashe cash.

Man blir populær av å ligge med så mange som mulig også, men det er igjen snakk om sosiale kretser og miljøer. Miljøer har alt å si for hva som gjør deg populær eller ikke, og fint er det, for da kan vi styre unna slike overflatiske og kjedelige snobbekretser hvor økonomien bestemmer hvor godt likt du er.

Lenke til kommentar

Man blir populær av å ligge med så mange som mulig også, men det er igjen snakk om sosiale kretser og miljøer. Miljøer har alt å si for hva som gjør deg populær eller ikke, og fint er det, for da kan vi styre unna slike overflatiske og kjedelige snobbekretser hvor økonomien bestemmer hvor godt likt du er.

Tja... En blir ikke lykkelig av penger, men dæven så det hjelper!

De en ikke blir poppis av er å være "Ghandi" i hodet, "Mor Theresa" i livsstil og "Buddah" som person. skal en bli poppis så er det skarpe albuer som gjelder.

Edit: Husk at ærlighet går skremmende fort ut på dato!

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar

De en ikke blir poppis av er å være "Ghandi" i hodet, "Mor Theresa" i livsstil og "Buddah" som person. skal en bli poppis så er det skarpe albuer som gjelder.

Skal en bli poppis så er det skarpe albuer som gjelder?

Nei, da er jeg uenig. Jeg er kanskje idealistisk og smått naiv, men jeg ville aldri forandre meg selv, tråkket på egne prinsipper, løyet eller påtatt meg noen rolle for å bli populær. Jeg synes i det hele tatt at det ikke er noe mål å være populær, og det er i hvert fall ingen fristelse å bli godt likt i kretser hvor man har dårlig moral.

Ellers takk :hrm:

Lenke til kommentar

Skal en bli poppis så er det skarpe albuer som gjelder?

Nei, da er jeg uenig. Jeg er kanskje idealistisk og smått naiv, men jeg ville aldri forandre meg selv, tråkket på egne prinsipper, løyet eller påtatt meg noen rolle for å bli populær. Jeg synes i det hele tatt at det ikke er noe mål å være populær, og det er i hvert fall ingen fristelse å bli godt likt i kretser hvor man har dårlig moral.

Ellers takk :hrm:

Fremdeles helt enig med deg. Og jeg firer ikke på mine prinsipper eller lar meg tråkke på, og jeg er alt annet en populær :D (Noe jeg tror du er enig i! :D ) Men TS sitt spørsmål var hva som gjør en poppis. Da er det skarpe albuer, sosial status og penger som er det kjappeste og letteste veiene.

Lenke til kommentar
Ja, spørsmålet var hva som gjør en populær, og jeg står fortsatt på mitt om at det varierer fra miljø til miljø. Er du ikke engang litt enig i det?

Delvis. Det finnes undergrupper av ting som varierer. Penger, sosial status og skarpe albue er universalt uansett miljø. Ellers så er det forskjellige ting om trekker i idrettsmiljøer vs. dopmiljøer vs. bedehusmiljøer osv. Men at penger er det ultimate middelet for å bli poppis er det ingen vil om.

Lenke til kommentar
jeg ble kalt drittsekk fordi faren min tjente bedre enn alle andre fedrene på klassetrinnet. deriblant de "kule". selv lærerne hatet meg. "dere var vel i karibien igjen?..." fikk jeg som et vemmelig svar hver gang jeg var syk og lå hjemme 1 ukes tid.

penger fører like mye til misunnelse som populæritet.

Hvis du får så mye negativ oppmerksomhet rundt faren din sin inntekt, hvorfor nevner du den regelmessig i postene dine her? Virker som om du skryter uhemmet av han ved alle anledninger, og det får de fleste til å rynke på nesa i Norge.

Lenke til kommentar

når en først er inne på det så kan jeg vel svare. det var ikke jeg som spurte jeg bare svarte. og meddelte en av mine erfaringer fra ungdomskolen. ingen brydde seg om folks inntekter før skattelistene ble åpent for alle.

misunnelse...denne verden og dette landet er styrt av misunnelse.

EDIT:

tilbake on topic: er man først fått et stempel som ukul/upopoulær så er det fint lite du kan gjøre med det.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Hvis jeg reagerer negativt på den stadige briljeringen med inntekter, betyr ikke det nødvendigvis at jeg er misunnelig. Skal man gå gjennom livet og tolke alle negative reaksjoner som misunnelse, tror jeg man får et ganske uvirkelige bilde av verden etter hvert.

On topic: Jo, man kan såvisst bli populær etter å ha blitt stemplet som upopulær. Den beste måten er å skifte miljø, og begynne å omgås mennesker som har de samme verdiene som en selv.

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar
On topic: Jo, man kan såvisst bli populær etter å ha blitt stemplet som upopulær. Den beste måten er å skifte miljø, og begynne å omgås mennesker som har de samme verdiene som en selv.
Sant nok, men har du et stempel som upopulær i et miljø, er det bortimot umulig å bli populært i det miljøet. Andre miljøer kan man bli populær i.
Lenke til kommentar
jeg ble kalt drittsekk fordi faren min tjente bedre enn alle andre fedrene på klassetrinnet. deriblant de "kule". selv lærerne hatet meg. "dere var vel i karibien igjen?..." fikk jeg som et vemmelig svar hver gang jeg var syk og lå hjemme 1 ukes tid.

penger fører like mye til misunnelse som populæritet.

Hvis du får så mye negativ oppmerksomhet rundt faren din sin inntekt, hvorfor nevner du den regelmessig i postene dine her? Virker som om du skryter uhemmet av han ved alle anledninger, og det får de fleste til å rynke på nesa i Norge.

Fordi jeg har rett i det jeg sier :cool:

Lenke til kommentar

Jenter er kun ute etter ein ting, og det er pengar, pengar og pengar. Alle som trur noko anna har på seg skylappar og bør stikke fingeren i jorda. Det er ikkje utan grunn at jentene heng som slips etter aksjemeglarar, fotballspelarar (primadonnas som t.d. Gamst Pedersen/Riise/etc), skipsredersønner og gründerar.

Og nei, eg er ingen hater. Eg har berre for lengst innsett at me andre, uavhengig av utsjånad og sosial status, får nøye oss med sloppy seconds.

Lenke til kommentar

Det er en veldig utbredt oppfatning, men jeg mener at jenter er mer ute etter den sosiale statusen som følger med penger. Er du rik og berømt har du selvtillit og prequalification herfra til helvete, og det er det som er tiltrekkende.

Finnes selvfølgelig unntak i form av golddiggers, etc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...