Gjest Guest_Nabb_* Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Traff en jente på fest forrige helg som da blir eksen til en venn av meg. Før det hadde jeg bare hørt drit om henne gjennom han, men da jeg møtte henne ble jeg overrasket. Hun er et av de greieste menneskene jeg har møtt på lenge og jeg kan ikke huske sist jeg fikk så god kontakt med noen. Nå vet jeg ærlig talt ikke om det var meg eller alkoholen som talte, men det hjalp veldig godt på i og med at jeg er veldig sjenert person. Etter dette har jeg truffet henne et par ganger siden vi har felles venner. Vi har framdeles hatt like god kontakt, men føler bare at samtalene ikke flyter like godt uten alkohol. Uansett, så var vi en helg sammen på hytta til en venn. Da kryssa jeg fingrene for at hun skulle oppsøke meg siden jeg er elendig til flørting og sånt, og det virker som hun er mye bedre til slikt. Men det skjedde aldri, det var fordi det viste seg at hun følte seg like dårlig på det. Så da kan det jo bety at hun liker meg, men ikke tør å vise det. Nå vil jeg vite om det er noen som vet hvordan jeg skal gå fram. Hun har ganske dårlig tid, og det er ikke alltid hun har tid til å finne på noe. Forhåpentligvis møtes vi på en fest til helgen, så det gjenstår å se. Vil gjerne ha litt tips på hva jeg kan si på MSN o.l for å unngå slik pinlig stillhet/døde samtaler. Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 For å svare på et unødvendig stilt spørsmål i tittelen din: Ja, hun liker deg. Det du kan gjøre er å skaffe deg en andre balle, og manne deg opp. En spesiell flørtemetode nesten ingen benytter seg av lenger, er å blunke søtt og berøre hendene og armen hennes lett mens du går forbi henne. Ikke blunk på likt, det vil se dumt ut, men separat Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei, Hvis dere har god kontakt, og du er interesert er det bare og kjøre på! Vis at du er interesert, men for guds skyld ikke SNAKK om følelsene dine ENDA. Vis det på kroppspråk, vis intiativ, og prat face to face. MSN funker ikke bestandig like bra. Du sier du er sjenert, og der kjenner jeg meg igjen. Men tenk slik: Du har INGENTING og tape! Du merker fort om hun liker deg også, hvis du gjør det jeg har sakt nå. Noe du kan begynne med, er jo og spørre om hun også skal på festen til helga? Hvis hun sier ja, kan du jo si at du også skal dit og ser frem til og møte henne. Hvis hun sier nei, kan du jo spørre om hun vil dra dit sammen med deg. Kjør på, dette kan du klare. Bare bryt dine grenser, og ikke vær så sjenert! Lykke til Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Liker deg og liker deg, jeg ser ingen direkte tegn på interesse annet enn at dere "fant tonen". Men det kan man jo gjøre med framtidige venner også, så nei, klarer ikke å se at hun har noen følelser for deg akkurat nå. Det at hun ikke tok kontakt med deg på festen betyr ikke nødvendigvis så mye, jenter flest lar gutta gjøre den delen av jobben. Og det med at hun er mye opptatt, kan være et tegn i begge retninger. Men ville ikke tolket det så lovende. Nå skal ikke jeg være en pessimist og dømme utfallet av dette, for det tror jeg ville blitt litt vanskelig. Men jeg vil ha deg "ned på bakken", og innse at du nok ikke er ferdig med jobben her På MSN, vel, i all hovedsak unngå å havne i de samtalene alle andre har med henne. Du vet selv, "hvordan har du hatt det i dag, hva har du gjort, hva skal du i morgen, blablabla", A4-materiale. Prøv heller å ert litt lekent med det hun sier, få henne til å dumme seg litt ut, og påpek dette på en snill men lur måte. Når hun spør deg om ting, så svarer du så kreativt og orginalt du kan. Skikkelig krydrete, men ikke for "over-done", altså ikke ta for hardt i på at du skal prøve å fenge interessen hennes. Utstrål at du er opptatt, at dere prater fordi du kjeder deg, osv. Ikke snakk om følelsene dine, ikke skryt om utsendet hennes, etc etc etc, med mindre hun ikke akkurat er den peneste jenta i verden. Dette er sjekketriks, les PUA-tråden om dette hvis du er interessert i flere tips. Men hovedsaklig, ikke la alt gå over MSN. Prøv heller å få til et møte i virkeligheten, prat heller med henne over telefon (med stemmen ja). Blir dere låst ned til MSN, så er dette stedet hvor du kommer til å havne og forbli framover. Er vanvittig mye å si om det du spør om, så prøv å snevre det du lurer på ned til mer presise spørsmål. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Guest_Nabb_* Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Takker for svar! Prøver alltid å manne meg opp, men feiger alltid ut. Er så vidt jeg tør prate til henne. Jeg har liksom en god følelse over det, men har samtidig en elendig magefølelse om at alt vil gå til helvete. Føler liksom ikke at jeg takler å "miste" henne, for hun er så utrolig bra. Er jeg som holder festen, men hun skulle kanskje i en bursdag. Hun husker ikke om det var fredag eller lørdag, så spørsmålet er om jeg skal vente til hun vet også ta festen på den andre dagen. Hun snakkes forresten veldig mye om eksen sin, men det er i den forstand at det er hatsnakk. Hun snakker om all den driten han har gjort (mye av det er helt utrolig, fatter ikke at han har oppført seg som en sånn idiot mot en slik jente). Det er jo et halvt år siden han slo opp for tredje (!) gangen, men likevel snakker hun om en del om alt det gale han har gjort. Lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne med å gå videre. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Takker for svar!Prøver alltid å manne meg opp, men feiger alltid ut. Er så vidt jeg tør prate til henne. Jeg har liksom en god følelse over det, men har samtidig en elendig magefølelse om at alt vil gå til helvete. Føler liksom ikke at jeg takler å "miste" henne, for hun er så utrolig bra. Er jeg som holder festen, men hun skulle kanskje i en bursdag. Hun husker ikke om det var fredag eller lørdag, så spørsmålet er om jeg skal vente til hun vet også ta festen på den andre dagen. Hun snakkes forresten veldig mye om eksen sin, men det er i den forstand at det er hatsnakk. Hun snakker om all den driten han har gjort (mye av det er helt utrolig, fatter ikke at han har oppført seg som en sånn idiot mot en slik jente). Det er jo et halvt år siden han slo opp for tredje (!) gangen, men likevel snakker hun om en del om alt det gale han har gjort. Lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne med å gå videre. Hvis du forteller deg selv at det går til helvette, så gjør det som regel det. "Feelingen" man har om et forhold som utarter seg har faktisk endel å si, er man negativ og forventer lite, så går det som regel som forventet. Nei, du gjør det rett i å manne deg opp! Det er det at du er redd for å miste henne som gjør at du mister henne. Ironisk nok, og utrolig destruktivt. Se deg selv i speilet, si til deg selv at du er den heiteste og beste gutten som finnes, at uansett hva som skjer mellom dere, så har du deg selv framover. Gjør dette daglig, så krymper nok denne redselen for å miste henne. På MSN bruker jeg aldri å la jenter prate med meg om sine eks'er. Dette har jeg funnet ut at nesten alltid bare ender i retning "vennefelle", da jenter assosierer de som de prater om følelser, historie, etc. med andre gutter, som venner. Hvis jeg rådgir ei jente om hennes tidligere gutteproblemer, skyter det meg i retning som hennes nye guttevenn. Jeg forteller henne heller at dette er noe hun kan prate med sine venninner om, og ikke meg. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Nabb_* Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Takker igjen for svar! Tror jeg skal ringe henne senere. Jeg sier selv at det vil gå bra, men magefølelsen sier noe annet. En av grunnene til at jeg håper at hun kommer til festen er fordi alkohol fjerner all min sjenanse og da manner jeg meg lett opp. Jeg er jo også (som nevnt tidligere) redd for å havne i vennefella siden jeg er så lite frampå. Ser ikke bort i fra at følelses-snakken hjelper på det, men problemet er at ingen av de andre vennene hennes vil høre om han for de er så møkk lei. Det eneste jeg vil er å få henne til å slutte å tenke så mye på den driten han har gjort slik at hun kan konsentrere seg mer om meg. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Takker igjen for svar! Tror jeg skal ringe henne senere. Jeg sier selv at det vil gå bra, men magefølelsen sier noe annet. En av grunnene til at jeg håper at hun kommer til festen er fordi alkohol fjerner all min sjenanse og da manner jeg meg lett opp. Jeg er jo også (som nevnt tidligere) redd for å havne i vennefella siden jeg er så lite frampå. Ser ikke bort i fra at følelses-snakken hjelper på det, men problemet er at ingen av de andre vennene hennes vil høre om han for de er så møkk lei. Det eneste jeg vil er å få henne til å slutte å tenke så mye på den driten han har gjort slik at hun kan konsentrere seg mer om meg. Hun slutter å tenke på han dritten hvis hun får lov til å prate med deg om deg, og ikke om han Ikke tenk på hennes beste, det kan vennene hennes gjøre. Det er du som står i fokus, og når ditt mål er henne, så kan du ikke oppvarte henne med å prate om hennes eks'er. Du skjønner tegninga Jo mer du støtter henne om det, jo bedre venn blir du for henne, er mitt syn. Magefølelsen er der fordi du ikke er så selvsikker på deg, noe som kommer av tidligere dårlige erfaringer, og så videre. Magefølelsen går nok i takt med "stemmen i hodet ditt", du vet den som kommer krypende, som forteller deg at du ikke klarer det, at hun ikke liker deg, at du ikke kan prestere. Denne må du undertrykke, ikke la den komme fram. Og absolutt ikke hør på den! Lær den heller opp til å fortelle deg fine ting, at du ser bra ut, at dette går greit, og så videre. Og bam, plutselig så er du ikke så usikker lengere. Virker som du er på rett vei, bare trenger litt finjusteringer! Good luck! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Dette tror jeg kommer til og gå bra, bare du får opp selvfølelsen din! Du burde vente til hun finner ut når bursdagen er, og planlegge festen deretter Drit i magefølelsen i denne sammenhengen. Går det til helvette, så går det til helvette. Du har som sagt ingenting og tape, så bare kjør på. Hvis du er redd for og havne i vennefellen, bør du gjøre som jeg tidligere sa; VIS at du vil være mer enn venner. Flørt, øyekontakt, kroppspråk. Det går nok bra skal du se, ikke så vanskelig som du tror Bare mann deg opp, og sats ALT. Ikke gjør som meg, og frykt for og miste jenta. Vet hvordan det er, men det hjelper ikke og tenke slik.. Føles rett ut der og da, for du føler du gjør det bedre, men det blir faktisk slitsomt og gjør ting værre. Noe du absolutt bør gjøre, er og ringe og prate. Helt uten videre, jenter elsker overaskelser og det kommer absolutt til og slå ann. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Guest_Nabb_* Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jo, takk! Som sagt, skal prøve å ringe henne senere. Hun tok ikke telefonene nå. Burde jeg vente en stund og prøve på nytt, eller vil hun tro at jeg maser noe sykt? Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jo, takk!Som sagt, skal prøve å ringe henne senere. Hun tok ikke telefonene nå. Burde jeg vente en stund og prøve på nytt, eller vil hun tro at jeg maser noe sykt? Hovedsaklig ikke ring mer enn én gang, med mindre du ringer på fasttelefon. Du legger igjen deg spor, hun vil se at du har ringt. Da skal hun ringe deg tilbake. Gjør hun ikke det, så vil hun ikke prate akkurat nå. Da kan du nevne det tilfeldig i deres neste samtale om hvorfor hun ikke ringte tilbake. Hvis du driver å ringer henne flere enn en gang, vil du virke veldig needy (trengende). Dette er ikke særlig attraktivt, og det kan du lett unngå med å chille litt Lenke til kommentar
Gjest Guest_Nabb_* Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ok, men tviler på at hun ringer tilbake siden hun har kontantkort. Da er det kanskje best at jeg ringer, men jeg vet ikke hvor lenge jeg burde vente før jeg ringer. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ok, men tviler på at hun ringer tilbake siden hun har kontantkort. Da er det kanskje best at jeg ringer, men jeg vet ikke hvor lenge jeg burde vente før jeg ringer. Alikevel, coming of needy here.. Da sender du heller en melding, hvor du sier noe ála; "si ifra når du har mulighet til å ta telefonen " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå