Gå til innhold

Problemer med serverlist

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har et problem med CS:S. Jeg får ikke loada server list. Eller, det vil si, jeg får loada litt av den, 400-500 servere, men prøve jeg å joine noen av de får jeg "Server not responding". Jeg har ingen problemer med servere i Favs eller som venner spiller på. What to do?

- Knewt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hum hum.

Kan vel egentlig være alle 3. Minst sansynlig punkt nummer to. Har trådløs, men grei, tilkobling.

Brannmur er jeg litt i tvil om. Har vel både brannmur på PCen og i routeren. Skal prøve å deaktivere brannmuren i PCen. EDIT: Nope. Det gikk ikke. :(

Har tenkt at det har noe med portene å gjøre, men kan dessverre ikke sette statisk IP, fordi PCen min blir brukt mange steder med tilkobling til forskjellige routere.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje et dumt spørsmål, men kan jeg ha statisk IP på PCen og automatisk IP på andre PCer i samme nettverket? :p

Og PCen min brukes på 2 forskjellige nett i løpet av en uke. Må jeg da endre innstillingene hver gang jeg kobler på det andre nettverket?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på spørsmålene du stilte, men husker noe Jooakim(tror jeg?) sa før her i ett av mine topics som omhandlet noenlunde samme problem (aldri løst dog). Det var noe med DSlam(?) eller noe i den duren, at routeren koblet seg ut når den fikk inn for mange connections.

I mellomtiden kan du fint bruke Game-Monitor, lett og vittig server search.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på spørsmålene du stilte, men husker noe Jooakim(tror jeg?) sa før her i ett av mine topics som omhandlet noenlunde samme problem (aldri løst dog). Det var noe med DSlam(?) eller noe i den duren, at routeren koblet seg ut når den fikk inn for mange connections.

I mellomtiden kan du fint bruke Game-Monitor, lett og vittig server search.

I så fall var det nok ikke noe om DSLAM, men ruteren kan jo av og til få mye å gjøre, men ikke om en kun kjører CS.

Knewt: Om du har valgt en statisk IP i nettverksinnstillingene på maskinen din, og du ikke har denne IP-en tilgjengelig på begge plassene du har maskinen, kan det nok føre til problemer - selv om du hadde fått merke de problemene lenge før du får søkt etter CS-servere.

- Lokal brannmur (ganske sannsynlig) - Windows/noe som følger med anti-virus (sjekk at hl.exe er satt som 'tillat' - eller forsøk å skru av brannmuren når du spiller)

- Lokalt nettverkskort (tviler)

Du kan jo selvfølgelig prøve å re-installere CS/Steam, sjekke at du ikke har noe spyware/virus og alt det der - for det er jo klart at problemet ligger hos deg. :)

Edit: Har du testet dette?

Endret av Jooakim
Lenke til kommentar

Avslutt Steam. Fjern alle dll-filene i Steam mappen, egentlig flytt alt utenom steam.exe og eksisterende mapper inn i en tom mappe og start Steam. Da skal den installere seg selv på nytt. Fungerer ikke det kan du fjerne CS:S fra steam og installere på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...