kentauren Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Noen som kan tipse meg om et *enkelt* gratis program (Win XP) som ganske enkelt logger evt brudd/utfall o.l. hos min ISP? Ønsker ikke logging av mengde trafikk, eller hvorvidt jeg får den båndbredden jeg ønsker eller ikke. Endret 23. februar 2009 av kentauren Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Sjeldent man finner program til å gjøre en slik oppgave, og om man finner er det ikke sikkert de er bra nok. Litt avhenging av hvordan routermodem du har (dersom du har dette) så kan det være det er noen loggmuligheter i denne som du kan skru på. Selvfølgelig så har din ISP logg på linjen din, så du har jo alltids mulighet til å høre med dem Endret 23. februar 2009 av Youcef Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Sjeldent man finner program til å gjøre en slik oppgave, og om man finner er det ikke sikkert de er bra nok. Litt avhenging av hvordan routermodem du har (dersom du har dette) så kan det være det er noen loggmuligheter i denne som du kan skru på. Selvfølgelig så har din ISP logg på linjen din, så du har jo alltids mulighet til å høre med dem FEIL! Du kan enten sette opp en smokeping. Eller det enkle er ofte det enkleste! Sette opp en ping Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 kjør en ping hvor du logger til fil mot en av serverne du får opp på toppen av "tracert vg.no" kommandoen. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Og hva om pcen sitter med en ustabil cat5 kabel via en router som også er ustabil? Jo, da vil jo testen han kjøre fra pcen vise utallige brudd, selv om selve linjen er dønn stabil...that was my point anyways. Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) FEIL! Du kan enten sette opp en smokeping. Eller det enkle er ofte det enkleste! Sette opp en ping Aha, det programmet var nesten perfekt. Leter etter et program som har samme funksjonalitet * ping oppgitt host(s) * logging til fil * gjerne med mulighet for varsling via epost (ikke et must) men, som i tillegg kan kjøres som service eller i bakgrunnen (automatisk), og som også er freeware. Endret 24. februar 2009 av kentauren Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 http://www.pingplotter.com Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hvis du bruker en ruter så er det godt mulig du kan se logg der ved å logge deg inn på ruteren med dens IP adresse. Ikke alle rutere har loggen aktivert så det er mulig du må inn å aktivere den og muligens huke av for hva du vil logge hvis du har den muligheten. Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) http://www.pingplotter.com Den var fin, men man må ha standard eller pro (ikke freeare) for "longterm monitoring projects" Hvis du bruker en ruter så er det godt mulig du kan se logg der ved å logge deg inn på ruteren med dens IP adresse.Ikke alle rutere har loggen aktivert så det er mulig du må inn å aktivere den og muligens huke av for hva du vil logge hvis du har den muligheten. Min router har dessverre ikke slik logging. Endret 24. februar 2009 av kentauren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå