BSP Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hallo folks! Har et Pentax k200d kamera og er veldig fornøyd. Like etter juletider har denne navnsettingen nullstillt seg for hver dag. Dette er jo veldig upraktisk med en gang man skal ha flere bilder fra forskjellige mapper, sammen. Noen som har et godt svar på dette for meg? What shall I do? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det høres ut som om du har fått slått på en funksjon som nullstiller tellingen hver gang du tar ut minnekortet. Ellet tar du ikke ut kortet hver gang dette skjer ? Tom Lenke til kommentar
BSP Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Det eneste jeg kan stille på er mappenavnet der er alternativene: PENTAX og DATE der PENTAX er kun en mappe der alle bildene blir lagret. Mens med DATE opprettes en mappe per dag. Denne helgen her foreksempel begynner hvert bilde i hver mappe med IMGP0001 Jeg bruker instillingen DATE Før jul ble alle bildene navngitt i stigende rekkefølge uavhengig om de var i forskjellige mapper. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Er bilde-exif-datoen riktig? Kan det være at det er et minne-batteri som er utgått? Lenke til kommentar
BSP Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Bilde-exif-datoen stemmer helt. Tror du det er stor sansynlighet for at et batteri som opprettholder dato osv har gått i løpet av under et halvt år? Kameraet ble kjøpt i høst. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Lite sannsynlig. Men det kan jo også være feil på slike. Et lite tips om feilsøking er å utelukke feilkilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå