Gå til innhold

Lydbok på Ipod Nano, noen fordel med .m4b kontra .mp3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten alle mine lydbøker i m4a format i spillelister. Det går greit. Ingen i mp3. (Lytter mye når jeg går, 2 bøker i uken minst, gjort det i flere år). En del av "Spillelistene" har jeg gjort om til Lydbok, slik at de legger seg i Lydbok-"avdelingen". Men jeg passer alltid på å krysse av for utelate ved miks og huske stoppested. Når du legger inn i "Lydbok-avdelingen, har du den fordelen at du lettere finner igjen hvor du er, om du "går" andre steder på iPod'n eller iPhone. (På iPhone står det f.eks på sporet 2 min igjen osv...)

RandiA

Lenke til kommentar
Hvordan legger du dem i Lydbok folderen på ipoden? Jeg bruker ikke itunes, da det bruker for mye resurser, bruker i stedet Poddox.

iTunes er genial. Når jeg har laget en spilleliste med en lydbok, merker jeg alle sporene, høyreklikker: Går på "Vis info", deretter "Valg". Og som du ser på vedlagte bilde: Medietype, velg Lydbok, Husk posisjon: Ja, Utelat ved miks: Ja, Album uten opphold: Ja. Og da er det bare å klikke OK, så konverteres hele lydboken/sporene av seg selv og den legges i biblioteket på Lydbok. Når du legger den inn da på iPod, bare drar du den fra Lydbok til Lydbok på iPod...

post-92574-1235412172_thumb.jpg

RandiA

Lenke til kommentar
Ok, skal teste det ut. Jeg syntes bare at iTunes er så utrolig treigt.

Hvordan funker dette med lydbøker som er .mp3?

MP3 gjøres om i iTunes hos meg når det legges inn som lydbok. Jeg har brukt iTunes i mange år og jeg synes det er et meget godt program..(Og har man først slike Eple-greier, må man jo helst holde seg til iTunes skal man få fullt utbytte av de.. :yes: ...og for en gammel dame som meg, er det meget lettvint å bruke :!: )

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...