sdf123 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hallois, Noen som har noe formening om man burde konvertere .mp3 lydbok til .m4b når man skal spille dem av på Ipod Nano? Hva får man og hva mister man? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg har nesten alle mine lydbøker i m4a format i spillelister. Det går greit. Ingen i mp3. (Lytter mye når jeg går, 2 bøker i uken minst, gjort det i flere år). En del av "Spillelistene" har jeg gjort om til Lydbok, slik at de legger seg i Lydbok-"avdelingen". Men jeg passer alltid på å krysse av for utelate ved miks og huske stoppested. Når du legger inn i "Lydbok-avdelingen, har du den fordelen at du lettere finner igjen hvor du er, om du "går" andre steder på iPod'n eller iPhone. (På iPhone står det f.eks på sporet 2 min igjen osv...) RandiA Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Hvordan legger du dem i Lydbok folderen på ipoden? Jeg bruker ikke itunes, da det bruker for mye resurser, bruker i stedet Poddox. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hvordan legger du dem i Lydbok folderen på ipoden? Jeg bruker ikke itunes, da det bruker for mye resurser, bruker i stedet Poddox. iTunes er genial. Når jeg har laget en spilleliste med en lydbok, merker jeg alle sporene, høyreklikker: Går på "Vis info", deretter "Valg". Og som du ser på vedlagte bilde: Medietype, velg Lydbok, Husk posisjon: Ja, Utelat ved miks: Ja, Album uten opphold: Ja. Og da er det bare å klikke OK, så konverteres hele lydboken/sporene av seg selv og den legges i biblioteket på Lydbok. Når du legger den inn da på iPod, bare drar du den fra Lydbok til Lydbok på iPod... RandiA Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Ok, skal teste det ut. Jeg syntes bare at iTunes er så utrolig treigt. Hvordan funker dette med lydbøker som er .mp3? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Fungerer med mp3 óg Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ok, skal teste det ut. Jeg syntes bare at iTunes er så utrolig treigt.Hvordan funker dette med lydbøker som er .mp3? MP3 gjøres om i iTunes hos meg når det legges inn som lydbok. Jeg har brukt iTunes i mange år og jeg synes det er et meget godt program..(Og har man først slike Eple-greier, må man jo helst holde seg til iTunes skal man få fullt utbytte av de.. ...og for en gammel dame som meg, er det meget lettvint å bruke :!: ) RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå