Pontus Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Har problem med å få crossfire til å fungere for mine to Asus EAH4830 kort. Er rimelig ny når det kommer til crossfire og setter pris på all hjelp. Kortene står i et Asus P5Q Pro kort som skal støtte crossfire. I Catalyst control center ser jeg begge kortene, men det sekundære står som disablet. Crossfire menyen sier at Crossfire broforbindelsen ikke er koblet riktig. Leste på et forum at en måtte oppdatere BIOS slik at hovedkortet skulle få software støtte for nettopp crossfire. BIOS versjon 1406, men min BIOS kjører på den nyeste, 1501 og den vil da ikke oppdatere til en gammel versjon av BIOS. Er det noen som har vært borti dette tidligere eller som kan ha tips til løsning? Har sett at noen crossfire system har fysisk koblet kortene sammen med en kabel, men dette følgte ikke med når jeg kjøpte kortene. Er det denne kabelen jeg mangler eller skal hovedkortet ta dette automatisk? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Kabelen må du ha ja... Ebay selger den i hopetall og den skal følge med skjermkortene. Enkelte produsenter er slappe på det. Ellers er det å oppdrive den her til lands svært vanskelig, du kan sjekke bruktmarked men nytt i butikk kan du bare glemme. Og selv om den ligner på en SLi kabel som Nvidia bruker så kan du ikke bruke denne, Nvidia har mye tynnere kontakt og vil ikke passe på ATi kortet. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 SOm 007CD sier må du ha crossfirebridge'n heltst to, men funker fint med en, hvis du ringer eller mailer supportavdelingen der du kjøpte kortene sender de deg helt sikkert et par, sitter med ei kasse full her sjøl Biosen behøver du ikke oppdatere for å få Crossfire, det fungerer fint på P5Q Pro, men du trenger som sagt en cf-bridge eller to. Lenke til kommentar
Pontus Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Ah, ok. Takker for hjelpa. Egentlig meget dårlig av forhandler og ikke sende med dette. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Skyld heller på kortprodusenter som Asus som gjør alt for spare litt penger, det er en råtten politikk, men sånn er det. Lenke til kommentar
Pontus Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Joda, er vel sant det. Er dette interne kabler som skal kobles mellom kortene? Eller er det eksterne kabler du kobler i DVI til DVI?? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) De er interne sitter mellom kortene - oppå kortene. Endret 23. februar 2009 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Pontus Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Ok Takk for meget god hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå