Gå til innhold

BK: Mission accomplished ....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm.

I utgangspunktet er ikke dette så dumt. Lyssettinga er fin, selv om jeg normalt ikke liker å ha deler av ansiktet totalt i mørke. Her ser jeg at du har prøvd på et eller annet, men jeg føler at dette bildet er del av en større sammenheng som jeg ikke skjønner en dritt av. "Mission accomplished"? Rødt øye? Hæ?

Forøvrig: separasjonslyset fungerer bra. De harde skyggene fra hovedlyset passer også fint. Men det hele ser for mørkt ut.

Lenke til kommentar
"Mission accomplished"? Rødt øye? Hæ?

Eg trur som Pybalto og tenker at det er eit Terminator inspirert bilde, og brukt som ein kunstnerisk effekt.

Personleg så hadde kanskje ein liten tur i Photoshop kunna forbedra den effekten litt, eg føler det kjem litt brått på uten å lyssette området rundt augene. Om det eg kjem me her lager noko meining er eg meir usikker på.

Endret av Leska
Lenke til kommentar
Fonten er forferdelig!

For å være helt ærlige med dere, så er både bildet og fonten ment for å provosere. Jeg fikk også det svaret som jeg regnet med "Fonten er forferdelig", helt unyttig kommentar spør du meg. Jeg har ikke postet så mange bilder på BK, men jeg har lagt merke til kommentarene som normalt kommer.

Det som blir kommentert er kullt bilde, pent bilde, flott bilde, etc. men det er da ikke bildekrittikk! Jeg anser meg som en hobby fotograf og er ute etter å lære av dere som er mer erfarne og da blir det feil å skrive den form for kritikk.

Jeg er ikke så flink å kritisere bilder, men prøver å gi konstruktiv kritikk slik at fotografen kan få en tilbakemelding som gir ham noe å jobbe videre med.

Mvh. Rosseha

Lenke til kommentar
Fonten er forferdelig!

For å være helt ærlige med dere, så er både bildet og fonten ment for å provosere. Jeg fikk også det svaret som jeg regnet med "Fonten er forferdelig", helt unyttig kommentar spør du meg. Jeg har ikke postet så mange bilder på BK, men jeg har lagt merke til kommentarene som normalt kommer.

Det som blir kommentert er kullt bilde, pent bilde, flott bilde, etc. men det er da ikke bildekrittikk! Jeg anser meg som en hobby fotograf og er ute etter å lære av dere som er mer erfarne og da blir det feil å skrive den form for kritikk.

Jeg er ikke så flink å kritisere bilder, men prøver å gi konstruktiv kritikk slik at fotografen kan få en tilbakemelding som gir ham noe å jobbe videre med.

Mvh. Rosseha

Du fekk da ganske umiddelbart konstruktiv kritikk, til og med valget av font har ein del og sei for heilhetsinntrykket av eit bilde.

Dersom du har brukt tid på fotografering og redigering for å framprovosere eit enkelt svar så har du kanskje mistolka BK seksjonen ein liten smule?

Lenke til kommentar

Regner med Terminator deler litt av sin generelle oppfatning av hva som skjer på BK?! Noe som har vært årsak til at jeg har eglet på meg en del folk tidligere (og senere), og at det innimellom blir diskutert å dele BK i flere deler. Noe som i høyeste grad kunne vært nyttig og interessant med tanke på den store mengden middelmådighet og nedover som presteres av både postere og betraktere.

Ja det er gitt noe konstruktive tilbakemeldinger og fonten er del av helhetsinntrykket som du sier — men det gjør ikke "Fonten er forferdelig!" til en konstruktiv setning ... Og selv om mange her inne til tider ser ut til å sårt trenge løft av selvtilliten, er det ikke spesielt nyttig å leve videre på illusjoner om nivået sitt. At vi liker eller ikke liker ting er ikke konstruktivt for noen før man deler hvorfor man føler som man gjør.

Ellers tror jeg nok det er 110% riktig at alt arbeidet og morroa bak bildet kun hadde en agenda, å provosere frem én reaksjon.

Lenke til kommentar

Siden det er buet skygge på nesen, ville jeg ha rotert hodet ørlite for å kompensere litt. Du vet, det er en sandard ting for de fleste "nybegynnere" o.l. her å se etter horisoenten så det må vi ha med. Alternativt kunne litt Liquid" filter ordnet det like greit. Ville nok også vurdert å roe ned høylyset på nesetippen også.

Ansiktet er varmt og kaldt tonet på en gang, noe som sikekrt kan forklares med ørlite skjev hvitbalanse. Det understrekes av blåtonen i håret på stud'en.

Ang. lysdioden i øyet, så er den kanskje litt(!) svak, og så hadde det kanskje gjort seg med litt gjenskinn i "øyenbrynsbeinet"?

I'll be back!

Lenke til kommentar

Nei, jeg skal vel være ærlig jeg når du er så direkte. Hadde i utgangspunktet ingenting å si om bildet, det er helt utenfor det jeg til vanlig bruker å se. Tittelen var det som lokket meg til å åpne tråden, og også bildet når jeg først var inne. Du har forresten ikke gitt noen tilbakemeldinger til noen som svarte i tråden. Kun pirk om hva du syns om svarene, og info om at tråden var ment som provokasjon. Provokasjon på hva da? En slags test av kritikken? I såfall beklager jeg litt at jeg svarte for jeg henger absolutt ikke mye her inne, så det ville være urettferdig ovenfor dem som gjør det om mine svar brukes til å måle noen standard.

Jeg kan forklare hvorfor jeg bare slengte på en "bildet er kult nok" når jeg svarte, det er fordi jeg da er dekt, svaret er ikke OT, jeg har nevnt bildet i kommentaren som egentlig bare var om at jeg tror du tenker på en Terminator.

Lenke til kommentar

Tusen takk Autodidact for meget konstruktiv kritikk. Jeg har ikke vært så flink å "pynte" på bildene mine i Photoshop, men inser jo at jo dårligere jeg er med kamera, dess mer trenger jeg å fikse bildet i Photoshop :whistle:

Jeg tar all kritikken til ettertanke og vil prøve å gjøre det bedre neste gang, tusen takk......

Mvh. Rosseha

Lenke til kommentar
Fonten er forferdelig!

For å være helt ærlige med dere, så er både bildet og fonten ment for å provosere.

Dette minner jo litt om når man spurte om å bli sammen med noen på barneskolen - hvis svaret var var nei sa vi at "bare tulla da veitdu..."

Tusen takk, du føyer deg inn i rekken med idiotisk billedkritikk.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært så flink å "pynte" på bildene mine i Photoshop, men inser jo at jo dårligere jeg er med kamera, dess mer trenger jeg å fikse bildet i Photoshop

Håper dette var ment som en spøk. Det er nettop dette som endel idag tror er løsningen. Redigere bilder på data slik at dårlige bilder blir bra. Et dårlig bilde i utgangspunktet

kan aldri bli bedre ved å redigere i photoshop. Derimot kan et bra bilde bli bedre ved å justere visse elementer i etterkant.

alle som bruker timesvis i photoshop på å redigere i stykker allerede håpløse bilder kom dere ut av sofaen og ta med kamera ut på tur ! :)

Dette er en generell kommentar og henviser ikke til det bildet som er postet her spesifikt.

Når det gjelder bildet i denne posten er endel sagt allerede. Men folkens prøv å hold kritikken saklig uten unødvendige person karakteristikker og krenkende kommentarer.

Lenke til kommentar

"Fonten er forferdelig" var ikke ment som noen konstruktiv tilbakemelding. Bare en kommentar.

Man kan ikke hele tiden forvente at folk setter seg ned og skriver et helt eller flere avsnitt om hvorfor ting ikke faller i smak. Noen ganger må man ta til takke med at folk synes det er dritt, å da må man selv prøve å analysere hvorfor folk synes det er dritt. En stor del av å lære er å vurdere egne arbeid, derfor synes jeg ikke folk kan forvente at vi i bildekritikken hele tiden skal veilede og si hva som er galt og hvorfor det er galt med hvert enkelt bilde.

En kommentar som "fonten er forferdelig" kan også være ment for at trådstarter kan reflektere over sitt eget arbeid, og komme fram til hvorfor det er dårlig, på egen hånd. Da lærer man mye mer enn om man får det servert på sølvfat uten å tenke over produktet sitt.

I mange tilfeller er ting så hinsides dårlig, at en kommentar som f.eks "fonten er forferdelig" får vedkommende til å innse at; jo, dette var jo faktisk helt forferdelig. Nå er det ikke dermed sagt at ditt bilde et "hinsides dårlig"

Lenke til kommentar

Jeg mener bildet er for mørkt. Burde hatt tegning også på den mørke delen av ansiktet slik at hele ansiktsformen kunne komme frem. Den opplyste delen av ansiktet kunne godt vært noe lysere - men fortsatt klart mørkere enn den opplyste delen. Hvorfor det røde lyset i øyet? Og hvorfor tekst i bildet i det hele tatt.

Trådstarter bør ikke kritisere kommentarene som andre har gitt her. Gjemt i enkle setninger ligger den umiddelbare oppfattelsen mange har av bildet. Dette er også en form for bildekritikk. Og ønsker trådstarter at vi bare skal komme med kommentarer som passer ham og han liker? Vel hvis det er tilfelle ville bildekritikken ikke lengre være bildekritikk - men jatting!

Lenke til kommentar
Og ønsker trådstarter at vi bare skal komme med kommentarer som passer ham og han liker? Vel hvis det er tilfelle ville bildekritikken ikke lengre være bildekritikk - men jatting!

Tusen takk for meget nyttig og konstruktiv kritikk. For at jeg skal kunne bli bedre, så er det nettopp slik kritikk jeg trenger. Jeg forventer egentlig ingenting annet enn ærlige tilbakemeldinger, og det har jeg bl.a. fått i de siste innleggene i denne tråden.

Takk igjen.

Mvh. Rosseha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...