Gå til innhold

Littlebigplanet tok storeslem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke selv spilt LBP, men ut i fra sjangerene så ser det ut som LBP fortjente de de vant.

Eneste jeg stiller et lite spørsmålstegn ved er Outstanding Character Performance. Som sagt, har ikke spilt spillet selv, men jeg vet at spill som GTAIV og Metal Gear Solid 4 har noen veldig bra karakterer i seg.

Og i og med at LBP var Overall Game of the Year og var et konsoll spill, så var jo Console Game of the Year en selvfølge. :p

Kanskje dette får spillprodusenter til å tenkte mere kreativt, i stede for kun å lage oppfølgere?

Vel.. Outstanding Innovation in Gaming er vel strengt talt den eneste prisen en oppfølger ikke stiller alt for sterkt i. Se for deg en GTAV som er enda bedre enn GTAIV. Den kan da lett ha mulighet til å vinne omtrent samtlige priser på denne listen. Nei at det er en oppfølger har ikke så mye å si. Det er produksjonen som er alfa omega ikke om det er en oppfølger eller ikke.

Lenke til kommentar

Hmm, merkelig - syns LBP var langtifra så nyskapende som mange skal ha det til, og at det stakk av med såpass mange priser syns jeg er litt merkelig.

En annen tittel jeg reagerte litt på var Computer Game of the Year: Left 4 Dead - hvordan i all verden de kom fra til den konklusjonen lurer jeg på - det var da langt sterkere PC-titler i løpet av 08, mener ihvertfall jeg.

Lenke til kommentar

Fett med LBP.

Det jeg synes er skremmende i listen over vinnere, er at en ekspansjon som har vist seg å være en katastrofe faktisk vinner MMO-kategorien. Skammelig. Lich King har skapt massiv flukt fra WoW.

Skjer det virkelig så lite på MMO-fronten at ekspansjoner som bringer svært lite nytt inn i en gammel traver faktisk vinner en pris? Eller er konkurrentene så dårlige at dommerpanelet ikke hadde noe valg?

Lenke til kommentar

Dead Space som årets actiongame? Tatt i betraktning at jeg er så intenst konsentrert og skvetter som faen når jeg spiller det, så skulle man tro det var the horror game of the year... Ellers regner jeg med at GTA IV fikk seg en smell for å ignorere PC fansen. Man må jo huske at GTA startet på den plattformen og jeg synes det blir litt leit at vi skal bli behandlet med dårlig portert spill... Men, men, det var jo ganske ålreit (selv om jeg ikke har kommet gjennom det ENDA).

Lenke til kommentar
Synes ikke World of Warcraft fortjente å få årets MMORPG prisen, de hadde strengt tatt tilnærmet null nyskapning.

De har vel ca. 60-70% av MMO-markedet ALENE, og med den tittelen har de begravd 2 store konkurrenter. Hvem skal man belønne da? AoC? WAR? Nyskapning for meg er kun et prisgrunnlag dersom det fungerer, ingen spill i dette segmentet mestret dette på en god måte i 08. På den andre siden var WOTLK definitivt den største suksessen. Spiller ikke WoW selv en gang, men det er lang i fra UFORTJENT at det spillet får en pris IMO, iallefall når man ser hvor lite spennende MMOs var i 08.

Vil tro det er på grunnlag av dette at nettopp LBP fikk så mange priser, en ny tittel med nyskapning som faktisk fungerer, selv om kanskje 8 priser er voldsomt. Litt overraskende at ikke GTA4 fikk så mye som en trøstepremie, men de har jo fått i bøtter og spann fra mange andre hold om ikke annet.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...