CandyToto Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei, jeg er en snart 17 årig jente som lurer på en del om cafe og starting av egen bedrift. Jeg skal begynne barne og ungdom til høst, men lurer på om det er en viktig ambisjon å kunne om dette? Jeg har en sykdom som heter Cøliaki og må dermed lage egen mat, derfor vil jeg lage en cafe der mat med melkeintoleranse og glutenfrit mat er tilgjengelig, men jeg lurer på om det er så lurt å lage en resturant\cafe som blir delt på grunn av intoleransen? Selv om det er litt tidlig å starte en bedrift, har jeg alltid ønsket å gjøre noe slikt men jeg blir nødt til vente til jeg er ferdig med videregående, er det lurt å vente til jeg er ferdig med utdanningen eller skal jeg begynne etter VGS? men hva skal jeg gjøre??? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 - Hvor stor er etterspørselen etter noe sånt? - Hva er målgruppen din? - Har du startkapital, evnt økonomisk trygghet til lån? - Har du nok tid og energi? - Lett for å skaffe medarbeidere til alt fra revisor, daglig leder, innkjøpere, økonomi, ansatte, renhold, styre, til evnt aksjeinnehavere? Lenke til kommentar
Murto Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 kan anbefale deg og lese på Bedin, der står det svært mye god info. Forøvrig bør du nok vente til du er ferdig utdannet før du starter, kan også være lurt og jobbe noen år innenfor det du har tenkt å drive med for å få litt erfaring og for å tjene penger til startkapital. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå