Galexon Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei. Er 18 år og driver og tar sertifikatet. Skal muligens i militæret til sommeren, og trenger derfor lappen før innrykk. Saken er, at jeg til nå har hatt kjøreopplæring i skole i 6-7 måneder, og er på trinn 3. Jeg har også bestått teoriprøven på første forsøk. Læreren min holder tilbake angående bestilling av oppkjøring. Dette synes jeg er dårlig, da ventetiden i min region (Stavanger-regionen) er usedvanlig lang. Han mener rett og slett at jeg ikke er klar enda. Men på den tiden det tar før oppkjøringen kommer, burde jeg da være klar? Det tar oppimot 6 måneder på det verste å få oppkjøring i min region. Jeg kommer til å ta kontakt med kjøreskolen og klage over dette. Hvorfor skal jeg måtte vente i oppimot et år på sertifikatet mitt, mens andre får det raskere? Jeg er ikke så dårlig å kjøre bil. Kjørelæreren er såvidt jeg vet nyutdannet, og gjør alt etter læreboken, og går gjennom 1-2 tema hver kjøretime, mens kameraters kjørelærere går gjennom 3-4, ja kanskje 5 punkter av læreplanen hver time. Kan jeg kreve å få bestilt oppkjøring? Forsvaret ønsker at rekrutter har sertifikat klasse B, spesielt i luftforsvaret der jeg vil inn. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Petter Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 6-7 mnd er da utroling lang tid? jeg mangler bare lang/glatt kjøring så er jeg ferdig og dette er noe jeg har gjort på en periode på ca 1 mnd eller noe. siden du har bestått teori ville jeg kontaktet kjøreskolen og forklart situasjonen og forlangt at du fikk en annen lærer eller at du kunne få en vurdering av en annen person på køringen din Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 6-7 mnd er da utroling lang tid? jeg mangler bare lang/glatt kjøring så er jeg ferdig og dette er noe jeg har gjort på en periode på ca 1 mnd eller noe. siden du har bestått teori ville jeg kontaktet kjøreskolen og forklart situasjonen og forlangt at du fikk en annen lærer eller at du kunne få en vurdering av en annen person på køringen din Hvor har du tatt sertifikatet? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 jeg tar det i Lyngdal er klar over at det kan være veldig lang kø og ligndende, men 6 mnd er bare for lang tid. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 jeg tar det i Lyngdal er klar over at det kan være veldig lang kø og ligndende, men 6 mnd er bare for lang tid. Jeg blir nok nødt til å klage ja. Kan ikke fortsette slik. Drømmen om lappen til sommeren henger i en tynn tråd, hvis jeg ikke får gjort noe snart Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Bestill oppkjøring selv? De har ikke lov å holde deg tilbake når du har bestått teori og har gjort alt det obligatoriske. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Bestill oppkjøring selv? De har ikke lov å holde deg tilbake når du har bestått teori og har gjort alt det obligatoriske. Til nå har jeg hatt alt obligatoriske læretrinn ja. Trinn 3 og 4 gjenstår (hvorav trinn 4 er avsluttende opplæring), men det er på dette nivået de fleste pleier å få bestilt oppkjøring. Har hørt om folk som til og med får bestilt oppkjøring etter første kjøretime, pga at folk vet om den lange ventetiden i min region. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå