Anubizzzz Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Hei jeg har et lite AOpen HQ 45 tower med en 250w strømforsyning. Jeg har stadig problemer med at maskinen restarter seg helt uten videre. Jeg lurer på det kan være at jeg ikke har bra nok strømforsyning? Jeg får åsså et klikk med at det kommer mange rare farger på skjermen så bare "FREEZER" den seg. Maskinvare Hovedkort :MSI Ultra C eller no.. Skjermkort : Gainward Geforce 4 TI 4200 Prosessor :AMD Xp 1800+ @1670mhz* 1.78v Ram 2 x TwinMOS 256 pc2100 cl2 Harddisk 2 x Wd 80gb 1 x Maxtor Vifter 1 x Thermaltake "Silent Viking" 2 x 80mm kabinettvifter på 12v hver Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Meget sannsynlig at du ikke har nok strøm tilgjengelig på 12V. Det er et vanlig problem med eldre PSU som ble designet for Pentium 3. http://firingsquad.gamers.com/guides/power_supply/ Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg tror det heller er skjermkortet, det har vært mye problemer med Gainward 4200 kort (se mange linker her på forumet). Problemene er to: 1. Dårlig kjøling av GPU. 2. Dårlige kondensatorer på kortet. Det er speseilt (kun?) 64MB versjonene som får "hippitiden" frem på skjermen (rosa farger osv). Gainward erkjenner problemet, så det skulle være null problemer å få byttet det. PS! Jeg har et slikt kort selv, men ingen problemer ennå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå