Gå til innhold

[Løst] Nettet funker ikke med ny PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte nettopp en ny PC, og satte den opp på det trådløse nettverket vårt, med nettverkskortet som sto i og fungerte i den gamle PCen. Nå kommer jeg meg ikke på nett, men det gjør de andre maskinene i huset.

Det fungerer noen ganger, men går ekstremt tregt ( <5 kb/s). Har prøvd å reinstallere drivere flere ganger, og har også gjort en full formatering.

Inne på "Status" for tilkoblingen står det at speed er 1.0 mbps, og det brukte å være 54. Når jeg kjører Network Diagnostics-verktøyet til Windows står det FAILED ved DefaultIPGateway, DHCPServer og DNSServerSearchOrder.

Har Speedtouchmodem fra telenor, ruteren er en Jensen Scandinavia Air:Link WBR 6911, nettverkskortet er Jensen Scandinavia WHSPCII. Kjører WinXP SP3.

Noen kloke hoder som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Endret av Perfredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å endre kanal og se om det gir bedre tilkoblingshastighet.

Mente jeg hadde prøvd dette før, men når jeg bytta kanal nå funka det. Takk!

Edit: viser seg at det ikke var så lett allikevel. Det funka i 5 minutter, men så gikk det tilbake til slik det var før.

Endret av Perfredrik
Lenke til kommentar

Står routeren nærme noe som kan skape elektromagnetisk støy?

Prøv å flytt den litt for å se om det bedrer.

Mange vegger/gulv imellom router og pc?

Regner med det er en stasjonær pc?

Ettersom det fungerte i en kort periode, er det mye som tilsier at det er forstyrrelser som gjør at det av og til ikke fungerer :)

Lenke til kommentar

Sliter fortsatt med dette. Formaterte PC og la inn XP SP2 i dag, samme som jeg hadde på den gamle PCen. Da virket alt som det skulle et par timer, før det ble fucked up igjen.

Edit: begynner å tro at det kan være forstyrrelser allikevel, siden det kommer og går litt.

Endret av Perfredrik
Lenke til kommentar
Står hastigheten på høyest under egnenskaper for det trådløse kortet?,,vis ikke kansje det fungerer å endre dette.

Det hjalp ikke, det eneste det gjorde var at nå står det 11 mbps (som er det meste jeg kan ha), men den effektive hatigheten er fortsatt 1 mbps.

Når jeg prøver å repaire funker det et par minutter igjen, så er det dårlig igjen.

Lenke til kommentar

Det kan være konflikt med DHCP siden du har brukt dette kortet i en annen PC. Satte du opp statisk DHCP mot den gamle PCen da du hadde kortet inni den?

Du kan prøve å sette IP selv på den nye PCen til en du vet ikke blir brukt på det lokale nettverket.

Lenke til kommentar

Kan se ut som du har svak forbindelse mot routeren. Kanskje en ide å pinge routeren for å se hvordan forbindelsen fungerer. EKS: ping 192.168.1.1 -t

Det ser uansett ut som om du har problemer med å få godt nok signal ut fra det du beskriver.

Anbefaler deg å oppgradere fra steinalderutstyret ditt til moderne 11n som har flere antenner og bedre dekning innendørs. http://www.netonnet.no/?iid=no111087

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Det kan være konflikt med DHCP siden du har brukt dette kortet i en annen PC. Satte du opp statisk DHCP mot den gamle PCen da du hadde kortet inni den?

Du kan prøve å sette IP selv på den nye PCen til en du vet ikke blir brukt på det lokale nettverket.

Nei, brukte ikke statisk IP på den gamle PCen, prøvde å sette IP på den nye PCen manuelt, men det ble ikke bedre.

Kan se ut som du har svak forbindelse mot routeren. Kanskje en ide å pinge routeren for å se hvordan forbindelsen fungerer. EKS: ping 192.168.1.1 -t

Det ser uansett ut som om du har problemer med å få godt nok signal ut fra det du beskriver.

Anbefaler deg å oppgradere fra steinalderutstyret ditt til moderne 11n som har flere antenner og bedre dekning innendørs. http://www.netonnet.no/?iid=no111087

Blir bare Request timed out når jeg pinger ruteren. Får låne et nettverkskort av en kompis i morgen, får se om det hjelper noe. Og ja, behøver vel å bytte ut utstyret snart, har hatt det siden vi fikk ADSL, for 4-5 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...