Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjermkort i nybygging av PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte for litt siden den anbefalte "spiller" pcn fra HW.no, og nå har ENDELIG alle delene kommet (takk amentio AS for 90 dagers leveringstid på noe dere hevder finnes på lager).

Uansett, nå er alle delene satt pent på plass, og skrudd inn. TIng starter, og lyser pent. ENeste problemet er skjermkortene, har satt inn begge riktig, forhåpentligvis, satt på Crossfire link, satt inn ekstra strøm-kobling, som jeg tror er til viftene integrert på kortene, ? det lyser pent i små røde lys på skjermkortene, men viftene starter ikke, og sender ikke signaler til skjermen. WHY!?!

forhåpentligvis var dette forståelig for noen? :D

skjermkortene er Asus EAH4850/HTDI/512M

motherboard er Asus P5Q Pro

Har forsøkt med 1 skjermkort, men bare i 1 av de 2 skjermkort inntakene... :D

Endret av Zopse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Noen POST beeps eller (annen feil indikasjon) fra/på hovedkortet ?

Dessuten, prøv med ett skjermkort først. CF må vel uansett først aktiveres i BIOS.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Forsøkte å starte maskineriet med bare 1 kort i, var ingen forskjell...

Alle kabler og koblinger, etc er skikkelig satt i, sjekket flere ganger...

Må jeg ikke starte pcn for å komme inn i BIOS? dette er en haug nye deler som aldri har lekt med hverandre før, så det blir litt vanskelig. Uansett tusen takk begge to for deres forslag :) Noen andre ideer?

Lenke til kommentar
Forsøkte å starte maskineriet med bare 1 kort i, var ingen forskjell...

Alle kabler og koblinger, etc er skikkelig satt i, sjekket flere ganger...

Må jeg ikke starte pcn for å komme inn i BIOS? dette er en haug nye deler som aldri har lekt med hverandre før, så det blir litt vanskelig. Uansett tusen takk begge to for deres forslag :) Noen andre ideer?

Ideer og ideer Fru Blom. Joda, PCen må startes for å komme inn i BIOS. Men hvis ikke viftene på skjermkortene går, kan det bety at det er noe galt med skjermkort eller hovedkort. Men du har jo to skjermkort, jeg tviler på at det er snakk om problemer med begge skjermkortene, så kanskje du har fått en dårlig hovedkort.

Du har ikke et gammelt skjermkort du kan sette inn bare for å prøve?

Hilket minne har du? Vær klar over at Asus hovedkort og OCZ minne ikke virker bra sammen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat det samme problemet. Alt funket unntatt vifta på skermkortet(GTX 295).

Jeg trodde jeg hadde koblet alt inn hovedkortet, men jeg hadde glemt den minste strømkablen til HK.

Er du sikker på at du har koblet til 4/6/8 pins sammen med 20 pins til HK?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...