Mobilanalytikeren Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Sitter og ser gjennom prislistene til Ludo. Her er det mye rart som ser ut til å være "smarte trekk" fra herr Vollvik: 1. Pris for å motta SMS-varsling om beskjed i mobilsvareren, kr 0,49 pr melding. Dette betyr at du som kunde faktisk må betale 49 øre hver gang noen legger igjen beskjed til deg på din svarer. Hos alle andre operatører (med forbehold) er dette GRATIS. 2. Pris for å sperre/gjenåpne abonnement ved tap/tyveri, kr 100,- Skal man virkelig måtte betale kr 100 for å sperre et stjålet abonnement, og så 100 nye kroner for å gjenåpne det ? 3. Transaksjonsgebyr ved betaling til Ludo Grønn, kr 2,50 pr transaksjon Her spørs det om ikke herr Vollvik blander kortene, eller skal vi si ludobrikkene litt. Transaksjonsgebyr er noe bankene bruker, ikke mobiloperatørene (ja, unntatt Ludo og Chess da). Det koster altså 2 kroner og 50 øre hver gang du ønsker å øke din kontantkortsaldo, noe som er gratis hos andre. 3. Spesifisert forbruk, etablering kr 30,- og månedspris kr 15,- Igjen betaling for en tjeneste som er gratis fra andre operatører. "Alle" andre tilrettelegger dette gratis på kundesider, hvor du kan logge deg inn og se forbruket ditt. 4. Varierende priser på kontantkort Du må fylle på for 1000 kroner i måneden for å få minuttpris på 0,69, når OneCall har minuttpris på 0,65 for alle. I tillegg er SMS 20 øre dyrere. For meg virker dette overhodet ikke billig, skulle ikke Ludo lanseres som Norges billigste mobiloperatør ? PS! Folkets Mobiloperatør er for meg fremdeles Chess. Morsomt at Vollvik nå "stjeler" dette uttrykket selv om han har solgt selskapet. Skulle ikke forundre meg om Telia vil reagere litt på dette.... :----) Mobilanalytikeren 23.2.2009 Endret 24. februar 2009 av Mobilanalytikeren Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jobber du for Chess? Endret 23. februar 2009 av Blueone Lenke til kommentar
Teac Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jobbe du for Chess? Lurer jeg også på. Jeg gikk selv i fra Chess til Onecall nå nylig. Chess ble rett og slett altfor dyrt. I tilegg synes jeg det tok lang tid og få svar på mail. Edit. 19,- per MB! det imponerer ikke meg hvertfall. Endret 23. februar 2009 av Teac Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Med forbehold for at ludomobil.no er hjemmesida deres: Priser til faste og mobiltelefoner i utland mangler Priser til 815-nummer og femsifrede nummer mangler Er det noen som har funnet disse prisene? Hva betyr for resten "Kontantkort med avtale om mulig fast trekk per måned." Endret 23. februar 2009 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg sendte de en mail for et par uker siden med spørsmål angående priser og tjenester, men har så langt ikke fått svar fra de. Ikke så veldig imponerende av en ny operatør som skal forsøke å komme seg inn på et mettet marked. Lenke til kommentar
Mobilanalytikeren Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Jobber du for Chess? Svaret er Nei, jeg jobber ikke for Chess, eller noen andre mobiloperatører for den saks skyld. Chess har også sine svin på skogen, noe jeg var såvidt inne på i punkt 3, transaksjonsgebyr. Når jeg ser over dagens abonnements- og kontantkortutvalg tror jeg også at OneCall er billigste alternativ akkurat nå. Men, vær klar over at alle operatørene er flinke til å få sine produkter til å fremstå som billig, og jeg har ikke gjort noen grundig analyse av deres priser enda. I løpet av den kommende tiden vil jeg gjøre flere analyser av mobiloperatørenes snikinnføring av gebyrer og ekstra kostnader til kundene, i håp om at folket etter hvert får øynene opp for hvordan denne bransjen egentlig fungerer. Endret 24. februar 2009 av Mobilanalytikeren Lenke til kommentar
Gripne Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jobbe du for Chess? Lurer jeg også på. Jeg gikk selv i fra Chess til Onecall nå nylig. Chess ble rett og slett altfor dyrt. I tilegg synes jeg det tok lang tid og få svar på mail. Edit. 19,- per MB! det imponerer ikke meg hvertfall. Lurer litt hva prisplan du har lagt på jeg da? Må jo ha lagt på en gammel en..? Gjorde en rask sjekk på Easy, premium og king som er de aboene som er i salg i dag og da får jeg opp datapriser på henholdsvis kr 7,-, 6,- og 14,- pr MB. Ikke superbilling, men ganske langt fra 19 kr pr MB, i tillegg så er det jo greit med makspris 20 kr som Oncall ikke tilbyr, sist jeg sjekket.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) I løpet av den kommende tiden vil jeg gjøre flere analyser av mobiloperatørenes snikinnføring av gebyrer og ekstra kostnader til kundene, i håp om at folket etter hvert får øynene opp for hvordan denne bransjen egentlig fungerer. Takk for et godt initiativ! Når du først er i gang vil jeg gjerne at du også tar for deg prising av samtaler til femsifrede nummer og til nummer som begynner med 8. Dette er nummer som hører til fastnettet, men der trafikken prises ekstremt høyt, høyere enn de faktiske produksjonskostnadene. Jeg har akkurat ringt Oslo kommunes sentralbord, 02180, til en kostnad som overstiger en samtale til USA. Du kan jo også sjekke hva det koster å ringe til en skandinavisk fast-telefon. 5 og 6 kroner minuttet er ikke uvanlig i dette markedssegmentet. Årsaken til overprising av slike samtaler og til de skjulte gebyrene er at trafikk til vanlige 8-sifrede nummer selges med tap, og at tapet må tas igjen andre steder. Hvis Rimi skulle ha gjort det samme, ville et brød ha kostet tre kroner, og melka 75 kroner literen. Her gjelder det gamle tivoli-prinsippet: det du taper på berg-og-dal-banen må du ta igjen på karusellen. Sånn sett så føyer Ludo seg inn i rekken av aktører som selger samtaler, sms og nå også data til latterlige lave priser, og tar igjen på gebyrer og samtaler til utland og spesialnummer. Min foreløpige konklusjon blir derfor at Ludo representerer vaskemiddel-syndromet: Same Shit New Wrapping. La meg også få lov til å sitere IT-sjefen her på huset, etter å ha vært i forhandlinger med flere mobilselskaper: "De er cowboyer alle sammen." Endret 24. februar 2009 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Sålangt imponerer ikke ludo meg voldsomt, GUL-abonnementet er forsåvidt greit, men hvem som vil ha det kontantkortet lurer jeg virkelig på. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 *.. Hva betyr for resten "Kontantkort med avtale om mulig fast trekk per måned." Samme som Djuice Control & YoungTalk tenker jeg. Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Jeg slenger inn en kommentar på generell basis om det det snakkes om her, eller en filosofisk fotnote om dere vil. Det er verken rart eller merkelig at bransjen jobber i detaljene for å tjene penger. Det er jo vidt akseptert at folk ikke lenger skjønner hvorfor de skal verken betale for surfing, ringing eller sms. Hvordan skal da operatørene få det til å gå rundt? Endret 10. mars 2009 av RMNZR Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg ville aldri ha hatt et abonnement hos Ludo Mobil som ledes av en person som bare har fått til en ting tidligere i sitt liv Chess. Da i en periode det stort sett var umulig ikke å lykkes. Bare se på alt rotet med Ludo Mobil og oppstart, så ser man selv at dette er et fremtidig konkursselskap. Prisene er heller ikke så gode som man selv prøver å markedsføre de. Man snakker også om nye tjenester, men hva da med den høye dataprisen. Mye som ikke rimer med de fagre ordene som har blitt lirt ut i alle norske media. Ludo Mobil er selskap vi kunder ikke trenger. Dersom Ludo Mobil skulle være noe, så må de snarest redusere prisene vesentlig både minutt/sms/data etc. Hold Dere borte fra Ludo Mobil om Dere ønsker et selskap som også finnes i 2010, det er min spådom. Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Trodde uansett at Tele2 Sheriff var billigste billigabo... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Om man legger seg opp i ting som en vanlig bruker sjelden har behov for å forholde seg til (slik som åpningsgebyr og annet fjas) så.. whatever. Det det koker ned til er ringepris og faste kostnader. Skal man sammenligne noe så får man sammenligne det. Jeg ville aldri ha hatt et abonnement hos Ludo Mobil som ledes av en person som bare har fått til en ting tidligere i sitt liv Chess. Ja, hold deg til mobilabonnement fra selskaper som _aldri_ har lykkes med noe som helst, det er tryggere det. Endret 10. mars 2009 av josh909 Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Det jeg har hørt fra noen kilder er at Ludo Mobil sannsynligvis ikke klarer å komme seg opp av bakken og i skikkelig drift. Når det er sagt, så hadde det vært moro med et nytt mobilselskap, hvis det kunne tilby noe litt annerledes eller har noen gode innholdstjenester. Endret 10. mars 2009 av LioKaiser Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det jeg har hørt fra noen kilder er at Ludo Mobil sannsynligvis ikke klarer å komme seg opp av bakken og i skikkelig drift. Når det er sagt, så hadde det vært moro med et nytt mobilselskap, hvis det kunne tilby noe litt annerledes eller har noen gode innholdstjenester. Ja, sitter med det inntrykket selv. Tror ikke de er i stand til og tilby noe som ikke alt finnes fra før. Må nok ha noe som trekker kunder for å komme skikkelig i gang. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Syns egentlig at Ludo gul ikke var så ille. Og det er jo helt klart positivt for markedet med konkurranse, uavhengig om Ludo er den billigste eller ei. Hvordan Ludo Grønn og Rød vil bli priset, gjenstår jo også å se... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Ludo kommer da ikke til å bli billig. Stakkars Vollvik må da tjene igjen milliarden han kasta bort på vas og fjas. Lenke til kommentar
paninaro Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jobbe du for Chess? Lurer jeg også på. Jeg gikk selv i fra Chess til Onecall nå nylig. Chess ble rett og slett altfor dyrt. I tilegg synes jeg det tok lang tid og få svar på mail. Edit. 19,- per MB! det imponerer ikke meg hvertfall. Lurer litt hva prisplan du har lagt på jeg da? Må jo ha lagt på en gammel en..? Gjorde en rask sjekk på Easy, premium og king som er de aboene som er i salg i dag og da får jeg opp datapriser på henholdsvis kr 7,-, 6,- og 14,- pr MB. Ikke superbilling, men ganske langt fra 19 kr pr MB, i tillegg så er det jo greit med makspris 20 kr som Oncall ikke tilbyr, sist jeg sjekket.. Hos chess kan men jo kjøpe datapakker på 50 og 100 MB til henholdsvis 49,- og 89,- kroner, som man kan kombinere med alle abonnementene. Lenke til kommentar
squidward Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 I løpet av den kommende tiden vil jeg gjøre flere analyser av mobiloperatørenes snikinnføring av gebyrer og ekstra kostnader til kundene, i håp om at folket etter hvert får øynene opp for hvordan denne bransjen egentlig fungerer. Takk for et godt initiativ! Når du først er i gang vil jeg gjerne at du også tar for deg prising av samtaler til femsifrede nummer og til nummer som begynner med 8. Dette er nummer som hører til fastnettet, men der trafikken prises ekstremt høyt, høyere enn de faktiske produksjonskostnadene. Jeg har akkurat ringt Oslo kommunes sentralbord, 02180, til en kostnad som overstiger en samtale til USA. Du kan jo også sjekke hva det koster å ringe til en skandinavisk fast-telefon. 5 og 6 kroner minuttet er ikke uvanlig i dette markedssegmentet. Årsaken til overprising av slike samtaler og til de skjulte gebyrene er at trafikk til vanlige 8-sifrede nummer selges med tap, og at tapet må tas igjen andre steder. Hvis Rimi skulle ha gjort det samme, ville et brød ha kostet tre kroner, og melka 75 kroner literen. Her gjelder det gamle tivoli-prinsippet: det du taper på berg-og-dal-banen må du ta igjen på karusellen. Sånn sett så føyer Ludo seg inn i rekken av aktører som selger samtaler, sms og nå også data til latterlige lave priser, og tar igjen på gebyrer og samtaler til utland og spesialnummer. Min foreløpige konklusjon blir derfor at Ludo representerer vaskemiddel-syndromet: Same Shit New Wrapping. La meg også få lov til å sitere IT-sjefen her på huset, etter å ha vært i forhandlinger med flere mobilselskaper: "De er cowboyer alle sammen." Veldig enig der. Netcom har alltid vært stabile og pålitelige. De har sine problemer som alle de andre telefirmaene. men de kommer veldig, veldig bra ut. Men de er ikke så store i India da ;-) hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå