Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Magesyre i halsen?

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Har i helgen sletet med at når jeg spiser, så går det ca 10 min også begynner det å komme opp i halsen. Jeg "gulper" det da opp og spytter ut. Noen ganger er det slik at det lukter litt "spy" av det og andre ganger ikke. Hva kan dette være forårsaket av? Skal ærlig si at jeg har hatt sykdom (feber/forkjølelse) i 1 uke nå og jeg har hatt litt problemer med høyre side av innsiden i halsen min (sår og gjør vondt) Det føles ut som jeg må rape men det er lissom gulp som kommer opp.

Jeg trener 5 dager i uken (vektrening og cardio), men i vinterferien har jeg ikke trent noe særlig, utenom et par ganger på ski.

Litt info:

# Spyttet/gulpet som kommer opp føles sterkt (magesyre?)

# Når jeg legger meg på ryggen og slapper av på sengen så slutter det, men når jeg sitter oppreist så skjer det ikke så mye.

# Etter jeg har vært på do så er det mindre av det

# Hvis jeg spiser knekkebrød så minsker det veldig

# Hvis jeg ikke spiser så skjer det ikke

# Jeg snuser

# Jeg tygger ikke maten alltid så godt(prøver å gjøre det mer av fremover)

Kan dette ha noe med halsen min å gjøre eller bare en periode som vil forsvinne?

Har spist litt godteri og sånt også i helgen.

Håper på svar! :)

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel det som kalles sure oppstøt. Finnes reseptfrie legemiddler på apotektet som minsker det.

Men det svir ikke som hals brann, og noen ganger er det biter fra mat samt "saus" som kommer opp. Har bare holdt på mye i helgen og da var det godteri, kanskje forbrenningen ikke er den samme når jeg ikke trener?

superkaisa <-- Jeg skal slutte å snuse nå etter denne boksen som ligger her, har bare snuset i ca 1 månede nå og før så røyket jeg i 2 år, men sluttet forrige sommer. Så det skal gå fint :)

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
superkaisa <-- Jeg skal slutte å snuse nå etter denne boksen som ligger her, har bare snuset 1 månede og før så røyket jeg i 2 år, men sluttet forrige sommer. Så det skal gå fint :)

Det tviler jeg på. Jeg har hørt alt for mange av mine kompiser si det, men ingen klarer det. Kudos til deg hvis du får det til!

Lenke til kommentar
superkaisa <-- Jeg skal slutte å snuse nå etter denne boksen som ligger her, har bare snuset 1 månede og før så røyket jeg i 2 år, men sluttet forrige sommer. Så det skal gå fint :)

Det tviler jeg på. Jeg har hørt alt for mange av mine kompiser si det, men ingen klarer det. Kudos til deg hvis du får det til!

Kanskje burde ha droppet og si det der? Øker jo ikke akkurat selvtilliten hans, og i det hele tatt viss han gidder og prøve å slutte med snusen. Man må bare skjerpe seg og gå inn for det. Har aldri rørt en røyk eller noe snus, men jeg har hjulpet min mamma med og slutte og røyke. Og da hadde hun allerede røyket i 15 år :). Så det er mulig!

Endret av Kristian94
Lenke til kommentar

Kanskje burde ha droppet og si det der? Øker jo ikke akkurat selvtilliten hans, og i det hele tatt viss han gidder og prøve å slutte med snusen. Man må bare skjerpe seg og gå inn for det. Har aldri rørt en røyk eller noe snus, men jeg har hjulpet min mamma med og slutte og røyke. Og da hadde hun allerede røyket i 15 år :). Så det er mulig!

Jeg har disiplin så det holder, gikk fra 105 kg til 78 når jeg var 15 til 16 år. I dag er jeg 20 år og trener jevnlig og prøver å oppnå et godt nivå innen bodybuilding. Derfor er det å spise godteri noe som skjer ca 1 gang i måneden, i helgen spiste jeg masse av det og kanskje det er derfor jeg har sånne oppstøt?

Uansett takk for at du "forsvarte" meg xD, jeg klarer om jeg vil, men vet jo at snus inneholder mer nikotin en røyk. Jeg tar ca 5 snus daglig. Og når boksen er tom, er det ikke noe mer i leppa! ^^

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

http://www.doktoronline.no/qa/forum/32/qa3636948.html

Generelt er jeg ikke noe spesielt glad i syrenøytraliserende tabletter, da disse kan gjøre like mye skade som godt. Anbefaler deg å lese mer om emnet for å finne ut hva du skal gjøre med problemet. Har vært borti metoder for å naturlig fikse problemet med magesyre, men husker desverre ikke akkurat nå hva. Når det gjelder lukkemuskelen som er mellom magesekken og spiserøret så mener vel mange at dette er vanskelig å kurere helt.

Lenke til kommentar
http://www.doktoronline.no/qa/forum/32/qa3636948.html

Generelt er jeg ikke noe spesielt glad i syrenøytraliserende tabletter, da disse kan gjøre like mye skade som godt. Anbefaler deg å lese mer om emnet for å finne ut hva du skal gjøre med problemet. Har vært borti metoder for å naturlig fikse problemet med magesyre, men husker desverre ikke akkurat nå hva. Når det gjelder lukkemuskelen som er mellom magesekken og spiserøret så mener vel mange at dette er vanskelig å kurere helt.

Har sikkert noe med at jeg gikk ut på ski i 15 minus og har ikke gått på ski på 3 år xD eller vært så mye ute i kaldt vær. Gikk på ski 2 timer to ganger ca forrige uke. Så tror at muskelen i halsen har blitt litt sår eller hva man kaller det. Begynner å bli bedre nå uansett ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...