Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med sideimport (dinbilpartner.no)

adis

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV
3års garanti leveres vel fra fabrikken også. (VW i dette tilfellet)

Men forbrukerkjøpsloven (Ved ny-kjøp av Norsk bil) får man ikke ved denne type salg.

Hvis jeg ikke husker feil, er det 2 år fra fabrikken, og det 3. fra Møller, se http://www.volkswagen.de/etc/medialib/vwcm...%20Garantie.pdf

Jeg ville nok heller kjøpt en norsk bil med 3 års garanti og 5 års reklamasjonsrett.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men forbrukerkjøpsloven (Ved ny-kjøp av Norsk bil) får man ikke ved denne type salg.

Hvis jeg ikke husker feil, er det 2 år fra fabrikken, og det 3. fra Møller, se http://www.volkswagen.de/etc/medialib/vwcm...%20Garantie.pdf

Jeg ville nok heller kjøpt en norsk bil med 3 års garanti og 5 års reklamasjonsrett.

Ok. Takk for at du holdt meg i nakkeskinnet ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ingen årsak. Forøvrig gjelder forbrukerkjøpsloven også kjøp av bruktbil fra forhandler/profesjonell selger (ikke privatkjøp).

Lenke til kommentar

Har undersøkt mykje kring garanti og forbrukerkjøpsloven før eg gjekk for sjølve kjøpet.

DBP har 3 års eller 100 000km nybilsgaranti av det er 2 år garanti som VW stiller for. Tredje året er bilen forsikra i IF. Dette er tilsvarande som Møller gir, dei forsikrar også bilen gjennom forsikringsselskap.

Om du føler deg paranoid etter det tredje året er ome, kan du kjøpe "bruktbilforsikring" hos deriblant IF og dermed sikra deg mot uforutsatte driftsfeil på bilen. Denne koster rundt 3000kr i året. Vist du velger denne forsikringa i tre år vil totalprisen på ekstra garantien koma i underkant av 10 000kr. Med dette så har du 6 års "nybilsgaranti". I mitt tilfelle vil besparelsen med 3 år ekstra garanti vere på over 40 000kr i forhold til tilbodet frå Møller.

Lenke til kommentar

Det vil koma bilder, mangen bilder :)

Ser for øvrig ut for at eg blir på tjenestereiser når bilen kjem til noreg, slik at det vil gå tre veker ekstra før eg får satt meg i nye bilen min:(

Lenke til kommentar
Har konfigurert biler på siden der selv, og titter på en Golf 6 når jeg skal ha meg ny bil!

Eneste minuset som jeg ser det er det med reklamasjonsrett som sagt.. Men er vel litt uheldig om man får en fatal feil fra år 3-5.

Ellers har jeg ikke hørt noe negativt om dinbilpartner.no, de har bygget seg opp mange gode erfaringer fra kunder!

Du får fortsette og oppdatere :)

Det er ikkje alle bilmerker og modeller det er noko å spare på. Min far kjøpte ein golf 6 for eit par veker sida. Tilbodet frå DBP var kun nokon hudrelapper under tilbodet frå Møller.

Var derfor nøye med å sjekke tilgjengelig tilbod før du eventuell bestemmer deg for sideimport.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Såvidt meg bekjent driver ikke DBP med annet enn å være mellomleddet mellom deg som kunde og VW forhandler i Karlstad.

Det er derimot nok av andre som tar seg av den type jobber.

*EDIT* Ser nå at DBP faktisk har begynt med dette og, dog kun biler fra '06 og nyere etter websiden å dømme.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg har nå bestillt min andre bil fra DBP. Første var en s-max. Denne hentet jeg i Karlstad og kjørte hjem selv.

Iflg liste DBP skulle jeg spare 67000. Det stemte bra i forhold tillisteprisen på tilsvarende bil hos Ford-forhandler i Norge. Med rabatt hos den norske forhandleren fikk jeg rabatt på listeprisen og besparelsen ble da redusert til 24000. For et par dagers jobb, henting og registrering, samt "risiko" med å forholde seg til svensk forhandler syntes jeg det var en god deal. Bilen ble bestillt og var klar for henting ca 2 uker for sent. Den svenske forhandlerene hadde klargjort papirene bra slik at innfortolling og besøk på biltilsynet gikk som planlagt.

Bil nummer to er nå bestillt, en peugot 208. Denne gangen har alt gått feil. Bilen skulle levers på 16 uker. Nå er det gått 27 uker siden bilen ble bestillt og den er fortsatt ikke her.

Når bilen var kun 5 uker forsinket fikk jeg beskjed om at bilen var ankommet Polen og bilen og transport skulle betales. Når pengene var betalt og tre nye uker var gått ringte jeg å etterlyste bilen. Fikk da beskjed om forsinkelser pga snøvær i polen, men at bilen kom snart. Fikk samtidig regning fra DBP om sluttoppgjør for deres tjenester. Siden bilen snart skulle komme og jeg ut på reise betalte jeg også denne slik at dette ikke skulle forhindre forsendelsen (stor bommert av meg).

Nå er bilen forsinket med 11 uker, min gammle bil er solgt og jeg er uten bil. Hjemmesiden til DBP har ingen dato om forsendelse og DBP svarer ikke på mine henvendelser.

Sist jeg ringte la de på røret når jeg ringte og ba om status.

Så jeg har to svært forskjellige erfaringer fra tjenestene til DBP.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg ønsker å dele mine erfaringer fra to biler jeg har kjøpt hos Dinbilpartner. Jeg bestilte en VW up! som ble levert etter forsinkelser og dårlig oppfølging/oppdateringer underveis, men fikk til slutt en besparelse på rundt 30.000, mot tap av noe garantitid (3år) mot norsk forhandler. Synes dette var en bra deal for min del.

Andre kjøpet nå, en Skoda Octavia III har vært et mareritt fra starten av. Oppfølging/oppdateringer har vært ikke-eksisterende. Datoen bilen skulle være her kom og gikk og jeg overførte pengene til forhandler i Polen ettersom den skulle være like rundt hjørnet (ønsket ikke ytterligere få dager forsinkelse pga. pengeoverføring som ved sist bilkjøp, mens bilen står hos forhandler og samler støv). Det viser seg at Skoda ikke kan levere i det heletatt (pga. at nye Octavia er meget populær) - dette får jeg ikke beskjed om før etter utallige purringer (10+) både mot DinBilpartner og forhandler i Polen (begge er like lite serviceinnstilte).

Jeg fikk avbestilt denne bilen etter 4-5 purringer og kunne legge inn bestilling på en identisk hos Møller (som er på vei inn, dvs. påvirkes ikke av Skodas leveringsproblemer). Problemet mitt nå er at jeg må purre DinBilpartner og forhandler titalls ganger ukentlig for å få tilbake nærmerere 185.000,- jeg har utestående (det som er betalt for bilen). 21 dager er gått siden avbestillingen ble bekreftet og ingen refusjon. Helt latterlig. Jeg angrer som en hund på å ha benyttet dette firmaet en andre gang. Å få tak i dem pr. telefon eller mail er tilnærmet umulig. Tok meg nå sist 3 dager å få tak i noen hos DinBilpartner. Det skjer ingenting før man purrer titalls ganger.

Siste utvikling nå er at Din Bilpartners partner som sitter på de 185.000,- i Polen nekter å overføre dem tilbake, nekter å svare på mail og nekter å svare på telefon. DinBilpartner har gitt med kontaktinfo til deres advokat til Polen, men virker som om de også er rimelig slappe. De skal sende et brev på mandag til partneren som nekter å overføre de 185.000 tilbake, så får vi se hva som skjer.

Jeg kjøpte denne bilen fordi jeg fikk barn nr.2, nå sitter jeg her med en 1.5 åring, en 3 uker gammel baby og 185.000,- i minus. Helt for jævlig. Din Bilpartner tar ikke noe ansvar for situajonen jeg er satt i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...