adis Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Har tenkt å dele min erfaring med sideimport, meir spesifikk; dinbilpartner.no Bilen: Passat CC 2.0 TDI CR DPF 170HK DSG 6- CARAT Farge: Dypsort metallic 2T2T Int: Sportseter i svart nappa skinn ZU Utstyr: Inkludert i Carat: Bi-xenon kurvelys 18 toms alufelger Tåkelys foran Alarm med innvendig sensor Børstet Aluminium dekorpanel DCC Ekstrautst: Panorama soltak Mørkere ruter El. innfellbare sidespeil Park Assist med ryggekamera Keyless Access Parkeringsvarmer med fjernkontroll Dekktrykkovervåking MEDIA- IN RND 510 DynAudio Telefonforb. bluetooth premium Adaptiv Cruisecontrol Bilen vart bestilt mandag 23.feb 2009. Oppgitt leveringstid er 7-10 veker. Status: 23.feb.2009 Inntrykket av dinbilpartner er hittil positivt. Avventer ordrebekreftelse. Skriv gjerne om du har erfaring eller spm angåande sideimport og/eller dinbilpartner.no Update: 04.03.2009 25.feb.2009 Mottar ordrebekreftelse og kontrakten. 26.feb.2009 Signerer kontrakt og faxer den til Lecab Bil i Karlstad 01.mars.2009 Mottar bekreftelse frå Lecab Bil i Karlstad 04.mars.2009 Betalar 10% av kjøpesummen i depositum. 04.mars.2009 Produksjon er estimert til veke 15 04.mars.2009 Har også sendt forespørsel om eg kan hente bilen på Autostadt. Update 09.03.2009: 09.mars.2009 Tilbakemelding frå DBP; Bilen kan ikkje hentast på Autostadt. 09.mars.2009 Tilbakemelding frå DBP: Innan fredag 13. skal spesifikk leveringsdato foreligge. 09.mars.2009 Mottar skriftelig bekreftelse frå Lecab per post. Update 16.03.2009 11.mars.2009 Bilen har fått produksjonsnummer i fabrikken. 16.mars.2009 Ingen oppdatering kring leveringsdato til tross for lovnad om oppdatert status innan fredag sist veka. 16.mars.2009 Sender ny forespørsel om leverningsdato. Update 19.03.2009 17.mars.2009 Leveringsveka er oppdatert på sida til dinbilpartner.no 18.mars.2009 Tilbakemelding frå DBP om oppdateringa. 19.mars.2009 Lurer på om eg kan henta bilen sjølv i Tyskland og framskunda leveringprosessen. Sender forespørsel til DBP. Leveringsstatus: Produksjonsveke:16 Leveringsveke:20 ________________________________________________________________ UPDATE 02.06.2009 Bilen er her, OG FOR EIN BIL!! Har vert dårleg med oppdatering siste tida pga tidsmangel, beklagar dette. Følgjande har skjedd sidan sist: Veke 20 Før dette vart det ikkje noko aktivitet, verken frå meg eller tilbakemeldingar frå DBP. Tidleg i veke 20 tok eg hyppig kontakt med DBP angåande henting. Dei trudde at bilen skulle vere klar i slutten av veka. Dette vert seinare utsett til onsdag i veke 21. Nettsida til DBP er delvis utilgjengeleg og ustabil. Veke 21 Langhelg vart planlagt med gutta i Sverige i samband med henting av bilen. Fortsatt har eg ikkje fått endeleg bekreftelse på at bilen var klar til henting. Skuffelsen og irritasjon var høg da bilen ikkje var klar før slutten av veke 22. Nettesida til DBP er svært ustabil. Veke 22. Nettsida til DBP er fortsatt ustabil. Måndag 25.05.2009 får eg tilsendt chassisnummeret på SMS. Bilen vart deretter forsikra via chassisnummeret hos Gjensidige. Eg var svært usikker på framgansmåten mhp fortolling og registrering. Etter utallige telefonsamtalar med tollvesenet og delvis DBP vart eg fortsatt ikkje klokare. Kvar person eg snakka med hadde sine eigne formeininga om korleis dette skulle utførast. Til slutt satt eg med denne framgansmåten: - Ved grensa for du tollpass og kjører til nærmaste trafikkstasjon. (Det var event. mogleg å betala moms ved grenseovergangen.) - Ved trafikkstasjonen blir bilen registrert i autosys(?) - Tollvesenet brukar så denne informasjonenen til å berekna reg.avgift og moms. - Etter at dette er betalt (og tidligast 24t seinare) kan du registrere bilen hos vegesenet. (Dette viste seg å vere tull og vas. TIPS: IKKJE ring til infosentralen til Tollvesenet. Ring heller direkte til tollstasjonen som du skal kryssa. Da får du svar frå folk som veit kva dei snakkar om.) D dagen - 29.05.2009 Prøveskilt vart henta på trafikkstasjonene uten problem på vegen til Sverige dagen før. Til tross for at me kom til Karlstad og Lecab 3 timar før avtalt tid var representanten frå Lecab svært behjelpelig og fekk bilen klargjort lenge før avtalt tid. Alle spørsmål angåande bilen og papir vart besvart og me fekk til og med kvar sinn VW T-skjorte til odel og eige. Ved grenseovergangen i Ørje møtte med svært hjelpsame ansatte. Til tross for kva informasjonssentret for tollvesenet og import "ekspertar" i tollvesenet Oslo sa så var det mogleg å betala både moms og reg. avgift ved grensa. Etter eit par telefonar til banken fekk me betalt både momsen og reg. avgift med bankkortet(!). Heile prossesen tok i underkant av ein time. Men kunne vert unnagjort på 15-20 min hadde eg vist om dette på forhand. ______________________________________ Torsdag 04.06.2009 09.45 har eg time hos statens vegvesen for registrering av bilen. Noko som i teorien bør vere siste steget i denne prosessen. (+ konsulenthonorar til DBP.) Har dessutan bestilt skilt med betegnelsen "CC" . Meir updates og bilete vil koma når tida strekket til:) Alt i alt, litt spesiell måte å handla bil på. Tommelen opp for DBP! Endret 2. juni 2009 av adis Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Broren min kjøpte en Audi A4 fra http://www.autoselect.no. Sparte masse penger, og de var billigere en firmaet nevnt over. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det er sikkert greit å spare noen kroner ved innkjøp, men det er jo relativt surt å ikke ha Forbrukerkjøpsloven å støtte seg til hvis noe skulle ryke etter at fabrikkgarantien har gått ut. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Man kan reparere ganske mye for de 40 000 kr min bror sparte. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det kommer nå an på hva som ryker. F.eks. en girkasse og noe annet småfiks så flyr 40-tusenlappene fort. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Herregud for en herlig bil du har kjøpt deg!! Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Herregud for en herlig bil du har kjøpt deg!! x2. Passat CC må være noe av det peneste VW har laget Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Herregud for en herlig bil du har kjøpt deg!! x2. Passat CC må være noe av det peneste VW har laget Nest peneste. Endret 25. februar 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Herregud for en herlig bil du har kjøpt deg!! x2. Passat CC må være noe av det peneste VW har laget Nest peneste. Skulle hatt en Hvit CC og en hvit Scirocco i garasjen... OOhhh Lenke til kommentar
adis Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Har også vert innom autoselect, men valte DBP da de gav eit meir proft inntrykk. Besparelsen frå veilledande prisen var på ca 100 000,- Besparelsen frå pris med rabatt var på 64 000,- Besparelsen etter at eg presenterte tilbodet frå DBP var på 52 000,- Sjekka med 5 forskjellige VW forhandlarar i Noreg før eg bestilte og ingen kunne kome i nærleiken av prisen til DBP. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Har også vert innom autoselect, men valte DBP da de gav eit meir proft inntrykk. Besparelsen frå veilledande prisen var på ca 100 000,- Besparelsen frå pris med rabatt var på 64 000,- Besparelsen etter at eg presenterte tilbodet frå DBP var på 52 000,- Sjekka med 5 forskjellige VW forhandlarar i Noreg før eg bestilte og ingen kunne kome i nærleiken av prisen til DBP. Hva må du ut med for bilen? 450-480? Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det er sikkert greit å spare noen kroner ved innkjøp, men det er jo relativt surt å ikke ha Forbrukerkjøpsloven å støtte seg til hvis noe skulle ryke etter at fabrikkgarantien har gått ut. Du kan forsikre deg mot feil i 5 år, koster noen tusenlapper, men totalt billigere enn å kjøpe fra forhandler. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du kan forsikre deg mot feil i 5 år, koster noen tusenlapper, men totalt billigere enn å kjøpe fra forhandler. Hvor får man en slik forsikring? Gjennom fabrikken eller? Lenke til kommentar
trra Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Dinbilpartner som tilbyr denne, kunne hvertfall velge 5års "garanti" mot en ekstra sum da jeg satte sammen en bil på siden. Hvor godt den dekker iforhold til reklamasjonsrett har jeg ikke sjekket, men ligger info på siden til dinbilpartner. Forsikringen dekker verkstedregningen på feil som oppstår. edit : Når jeg kikket nå fant jeg ikke noe info om forsikringen, så mulig de har fjernet muligheten. Endret 5. mars 2009 av trra Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Herregud for en herlig bil du har kjøpt deg!! x2. Passat CC må være noe av det peneste VW har laget Nest peneste. Poeng der Bortsett fra... Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ikke for å gå altfor OT her, men hold oss oppdatert, Adis! Kan hende jeg bruker dem også så er kjekt å vite om de er noe. Lenke til kommentar
adis Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Skal holda Dykkar oppdatert så snart det skjer noko. Begynna å glede meg alvorleg til å hente bilen no Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har konfigurert biler på siden der selv, og titter på en Golf 6 når jeg skal ha meg ny bil! Eneste minuset som jeg ser det er det med reklamasjonsrett som sagt.. Men er vel litt uheldig om man får en fatal feil fra år 3-5. Ellers har jeg ikke hørt noe negativt om dinbilpartner.no, de har bygget seg opp mange gode erfaringer fra kunder! Du får fortsette og oppdatere Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Dinbilpartner som tilbyr denne, kunne hvertfall velge 5års "garanti" mot en ekstra sum da jeg satte sammen en bil på siden. Hvor godt den dekker iforhold til reklamasjonsrett har jeg ikke sjekket, men ligger info på siden til dinbilpartner. Forsikringen dekker verkstedregningen på feil som oppstår. edit : Når jeg kikket nå fant jeg ikke noe info om forsikringen, så mulig de har fjernet muligheten. Det står stort bilde på forsiden: "Vi har nå 3 års garanti på alle biler!" Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 3års garanti leveres vel fra fabrikken også. (VW i dette tilfellet) Men forbrukerkjøpsloven (Ved ny-kjøp av Norsk bil) får man ikke ved denne type salg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå