Gå til innhold

HP Pavilion DV9000 problemer - Hjelp, og litt til

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå har min Hp Pavilion dv9000 problemer igjen. Først begynte jeg å få loddrette fargestriper på skjermen, spesielt hvis pcen hadde vært i bruk en stund, og idag når jeg skrudde den på, var alt bare helt svart. Det var også helt umulig å spille flightsim x på dataen, da hele skjermen ble i alle farger, og jeg kunne ikke se noe. Noen som har noen ideer til hva problemet kan være?

Har nettopp skiftet hovedkort for andre gang, så tror ikke at det er det. Skjermkortet kanskje?

Men har uansett bestemt meg for å selge denne dataen nå, den blir ofte over opphetet, da jeg spiller f.eks flightsim x og Counter Strike. Noen som mener noe om hvor mye jeg kan få for pcen? Har hatt den i 2 år nå og den har egentlig fungert veldig greit.

Og mens jeg er inne på det. Skal få bygget meg en ny stasjonær pc nå, som hovedsaklig skal brukes til Flightsim X og en del Counter Strike. Nå er jeg helt lost på pc, så om dere har noen forslag til hva jeg bør ha med i denne dataen for å kunne kjøre fsx opp mot 40-50 FPS med ganske høy grafikk og en del addons? Så hadde det vært veldig fint.

Mvh Aleksander.

Endret av flyfotograf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Dette høres ut som et kjent problem på pc'er med nvidia G84 og G86 chipset, som blant annet dv9000 bruker: http://www.theinquirer.net/inquirer/news/7...dia-g84-g86-bad

Jeg har selv en DV9687 som hadde antydninger til samme problem i dag, men det ble delvis borte etter at maskinen fikk kjølt seg ned en stund, men etter hva jeg leser kommer det nok tilbake igjen.

Dersom maskinen din fortsatt er under garanti bør du kontakte forhandler for å få utført garantirep ASAP :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...