Gå til innhold

Feil i nettbank rammer mange kunder

katja2

Anbefalte innlegg

Forferdelig lei av å seTerra Gruppen verken informerer sine Banker og kunder om hvor lenge det skal gå før nettbankfeilene er rettet Dersom ikke noe skjer snart, forslår jeg vi danner en Facebook gruppe. :mad:

Ser imdlertid at DinSide har begynnt å ta for seg saken nærmere og det er bra. Håper snart flere kommer etter :)

Feil i nettbank rammer mange kunder:

http://www.dinside.no/805555/feil-i-nettba...er-mange-kunder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er da å lage storm i et vannglass dette her. Å ikke ha kunnet lese av hvor mye renter man har tjent opp i 12 dager er da noe man skal være meget spesielt interessert i for å bry seg om. Jeg sliter nesten litt med å se hvordan dette i praksis er et problem for noen.

Lenke til kommentar

Er jo enda pussigere at det tilsynelatende bare er to brukere her på forumet som bryr seg, begge har laget egne tråder om temaet, og begge har 100% av sine poster i disse to trådene. Dette får det til å ligne veldig på at noen prøver å lage en eller annen slags svertekampanje med fiktive forumbrukere.

Lenke til kommentar

Denne saken at vi lever i null-toleranse-samfunnet. Gjør noen feil enten det er håndtverkere, banker eller det offentlige så er det null toleranse for avvik fra normen. Naturligvis BØR ikke feil skje, men feil vil ALLTID skje UANSETT system og kontrollrutiner (selv der kontrollrutinene finns i tjukke lag. Atomkraft: Tsjernobyl. Romreiser: Columbia).

Når en mindre funksjonalitet midlertidig ikke er tilgjenglig så er det ikke veldig kritisk i det hele tatt! Kan du sjekke saldo? Kan du betale regninger? Hvis ja så fungerer nettbanken fortsatt.

Jeg antar at jeg kan finne opptjente renter i min nettbank også men er ikke opptatt av det. Jeg ser det når renter tillegges kontoen uansett. Alternativt kan man ringe banken og få opptjente renter på den måten? Tror man kan avblåse konspirasjonstankene til den andre trådstarteren.

Lenke til kommentar

Hva er galt med litt informasjon ? og hva er Terra-gruppen redde for ?

Terra-gruppen drifter 78 banker og så gidder de ikke engang legge ut viktig informasjon om viktige tjenester om dette til forbrukerne. Enten så har de store problemer eller så er de noen utrolig latsabber.

Personlig bruker jeg denne tjenesten aktivt og ofte for å kunne følge med hvor mye renter jeg har fått opparbeidet meg og er en selfølge som jeg ikke kan klare meg uten.

Så se å få gitt informasjon til alle de tusenvis av brukere der ute som venter på et svar!

Lenke til kommentar
Har du opprettet enda en bruker for å skrive om dette?

Iallfall veldig informerende,dokumenterende og bra skrevet er det jo uansett ;) og spar meg for flere kamuflasje kommentarer fra fiktive brukere. Takk ;)

Det begynner jo å bli ganske tydelig her nå at det bare er en eneste person her på forumet som anser dette som et stort problem. Å drive å opprette en hel haug med nye brukere for å støtte sin egen sak er ikke bare lite formålstjenelig for selve saken, men det er også ganske stakkarslig.

Jeg tviler på om det i det hele tatt står noe i vilkårene som kundene har signert med banken sin om at de har krav på kontinuerlig informasjon om påløpne, ikke godskrevne renter. I så fall er det ikke noe som formelt sett er å betrakte som en feil i produktet en gang.

Før i tiden hadde man bankbok og viste ikke en gang hva som var opptjente renter før man fikk dem skrevet inn i boka si en gang i året, og folk var fornøyd med det. Tror faktisk folk flest driter så mye i dette at de hadde syntes dette var greit i dag og.

Jeg foreslår at hvis man er så utrolig kverulant at man havner i ubalanse bare fordi man ikke har tilgang til kontinuerlig informasjon om opptjente renter på sparepengene sine over en 12 dagers periode så bør man heller bare bytte til en annen bank. Det tror jeg er en løsning som både banken (som kunden forlater) og kunden selv vil være mest fornøyd med.

Lenke til kommentar
Det begynner jo å bli ganske tydelig her nå at det bare er en eneste person her på forumet som anser dette som et stort problem. Å drive å opprette en hel haug med nye brukere for å støtte sin egen sak er ikke bare lite formålstjenelig for selve saken, men det er også ganske stakkarslig.

Hey, jeg synes også dette er litt svakt av Terra-gruppen ;) Ikke at jeg tror de gjør det med vilje, men hvis ikke kunder stiller krav til tjenester som noen leverer så blir tjenestene ganske dårlige. Derfor synes jeg det er prisverdig at noen faktisk tar tak i slike saker, selv om denne saken iallfall i starten ble blåst litt ut av proporsjoner her på forumet.

Det er litt samme greia som at Skandiabanken har et ganske dårlig grensesnitt for søk i kontoutskriften. Verden går ikke under, men det er innmari irriterende når man skal bruke søket.

Lenke til kommentar

Det har ikke plaget meg nevneverdig, heldigvis er det en såpass bagatellmessig feil, og ikke f.eks. feil med regningsbetaling, innlogging, kortbruk og lignende.

Litt info står det jo i banken også. Hadde de vist når problemet hadde blitt fikset hadde de sikkert publisert det også. Slike ting er ikke alltid like enkelt å vite nøyaktig når blir rettet opp.

Jeg bruker også skandiabanken og synes at søk i kontoutskriften har blitt bedre etter at de la om designet. Hva er det du mener at ikke fungerer greit, magicgunnar?

Lenke til kommentar
Jeg bruker også skandiabanken og synes at søk i kontoutskriften har blitt bedre etter at de la om designet. Hva er det du mener at ikke fungerer greit, magicgunnar?

Det som hovedsakelig plager meg er jeg ikke kan søke på mer enn ett år av gangen. Det som også plager meg er at jeg må inn i avansert søk hvis jeg skal velge noe annet enn 1 måned, skulle gjerne hatt et standardvalg som gikk på hele år, eller komplett historikk. Det går heller ikke an å søke med en til-dato i framtiden eller tom, slik at jeg må knote meg fram til dagens dato hvis jeg trenger det. På toppen av det hele har den en tendens til å kræsje hvis jeg skriver inn noe feil i datofeltet. Da må jeg avslutte nettleseren min. Det finnes heller ikke noen gode eksportrutiner for noe som helst fra Skandiabankens nettbank.

Men nå er nok jeg en ganske kravstor bruker, og jeg er ikke så sikker på at andre nettbanker vil tilfredsstille mine ganske høye forventninger. Og siden Skandiabanken er av de bedre når det gjelder rentebetingelser så beholder jeg dem enn så lenge.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...