dlarah Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg ser på ingen måte noen som helst grunnlag av og utelate ett parti og delta i en debatt! Nå må dere gi dere, frp er på INGEN måte så useriøse at de ikke burde bli invitert til en debatt... Jeg må inrømme at jeg er overasket og skuffet over sponheim og hans oppførsel... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Når skal det gå opp for folk at både Jensen og Sponheim sine utspill handler veldig lite om innvandring, muslimer, seriøsitet og respekt og veldig mye om høstens stortingsvalg? FrP vet godt at dette utspillet har ødelagt alle muligheter for et bredt samarbeid på høyresiden, og også for et samarbeid med Høyre alene. Sponheim (og Foss) benytter muligheten til å distansere seg fra FrP og tekkes sine kjernevelgere, samtidig som de frir til innvandrerne. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg ser på ingen måte noen som helst grunnlag av og utelate ett parti og delta i en debatt! Nå må dere gi dere, frp er på INGEN måte så useriøse at de ikke burde bli invitert til en debatt... Jeg må inrømme at jeg er overasket og skuffet over sponheim og hans oppførsel... Ja, det minner veldig om Jensens holdning om at en ikke snakker med terrorister Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Når det gjelder dette spørsmålet, så dreier det seg vel egentlig om hvem som har mest greie på det de snakker om. Og her må vi ikke se på hvem som rotter seg sammen mot Siv Jensen, for disse politikerne som nå kritiserer Siv Jensen, de har jo lenge lett etter mulighete til å ta avstand fra henne og FRP. Og de bruker bare bevisstløst den muligheten de har, for dette er det viktigste for dem, og de har ellers ikke peiling på hva debatten dreier seg om. Vi må heller se på hvem som går ut og støtter Siv Jensen i det hun sier. For i dette spørsmålet så har jeg mye større tro på at abid raja vet hva han snakker om, enn disse bevisstløse politikerne som ikke har den minste kunnskap om islam, men bare er interessert i en mulighet til å vise sin forakt for Siv Jensen. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes Sponheim er helt forkastelig, og hans utsagn viser nok en gang hvorfor jeg aldri vil stemme på Venstre med han som leder. At du er uenig med en politiker gir deg ikke rett til å sensurere meningene til folk. Jeg mener heller ikke at Mads Gilbert skal sensureres, og det har jeg heller ikke hørt Siv Jensen har sagt, men at nøytraliteten hans kan bli satt i tvil er selvfølgelig lovelig, likeledes med Siv Jensen sitt uttspill. Sponheim er uten tvil den mest barnslige og arrogante politikeren på Stortinget. (av de som uttaler seg i media) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ingen høy stjerne i boka etter dette. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja, det er jo forferdelig at politikere har en politisk agenda.. Det er forskjell på at politikere er farget av en politisk mening, og at fagpersonell som uttaler seg som eksperter innen sitt fag er farget av en politisk mening. Hvorfor er det forskjell, egentlig? Eller rettere sagt, skal en virkelig bry seg om de politiske preferansene en forsker har? For i såfall, hvilke politiske syn må en forsker ha for at han er nøytral? For at man skal være nøytral, bør man ikke være medlem av og/eller offentlig støtte politiske partier/organisasjoner/ideologier. Når det i tillegg gjelder svært ekstreme ideologier som anarkisme/kommunisme osv svekker dette troverdigheten i saker som dette. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Vi må heller se på hvem som går ut og støtter Siv Jensen i det hun sier. For i dette spørsmålet så har jeg mye større tro på at abid raja vet hva han snakker om, enn disse bevisstløse politikerne som ikke har den minste kunnskap om islam, men bare er interessert i en mulighet til å vise sin forakt for Siv Jensen. Raja sier at Jensens poeng er overdrevet. Malmøs ordfører undrer seg hva FrPs redelighetsnivå vanligvis ligger på, men påpeker at det Jensen sier om byen hans er 100% feil. Malmøs politimester sier det samme. Jensen tar med andre ord enn løgn og konstruerer en seig og ekkel brun suppe. Den smaker ikke godt, og derfor spyr både Foss og Sponheim ut litt ekle greier når de får den servert. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Vi må heller se på hvem som går ut og støtter Siv Jensen i det hun sier. For i dette spørsmålet så har jeg mye større tro på at abid raja vet hva han snakker om, enn disse bevisstløse politikerne som ikke har den minste kunnskap om islam, men bare er interessert i en mulighet til å vise sin forakt for Siv Jensen. Raja sier at Jensens poeng er overdrevet. Malmøs ordfører undrer seg hva FrPs redelighetsnivå vanligvis ligger på, men påpeker at det Jensen sier om byen hans er 100% feil. Malmøs politimester sier det samme. Jensen tar med andre ord enn løgn og konstruerer en seig og ekkel brun suppe. Den smaker ikke godt, og derfor spyr både Foss og Sponheim ut litt ekle greier når de får den servert. En ordfører som er socialdemokrat sier at ting ikke er så ille, og det tror du blindt på? Var en grunn til at de ble kastet ved valget og at Sverigedemokraterna har 4% av stemmene nå. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Og gode gamle kristne navn utgjør ca. 4 ganger flere enn ulike variasjoner av Muhammed og det er bare innenfor topp 5. Ellers er det jo mange flotte norske navn nedover.Er det fremdeles noen "norske" navn på listen? Nei, da er det jo enda ikke noe å bry seg om at Mohammed Khan har blitt den mest brukte navnekombinasjonen i Oslo. Bare stikk hodet ditt tilbake i sanden! De navnene som hadde størst fremgang siste år, var Isak, William og Oliver.http://www.ssb.no/vis/navn/art-2009-01-27-01.html Fra linken din "I Oslo er Mohammad det desidert mest brukte guttenavnet." At Oslo vil få muslimsk flertall lenge før hele Norge er en kjent sak. Og om vi ikke drastisk endrer innvandringspolitikken vil vi oppleve det i vår levetid. Har du lyst till å leve som mineoritet i en muslimsk by med sharialover og vil du våkne før vi er der? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Har du lyst till å leve som mineoritet i en muslimsk by med sharialover og vil du våkne før vi er der? Nei, men jeg har heller ikke lyst til å leve som majoritet i den innelukkede, xenofobe, nasjonalistiske FrP-staten. Denne sniknazifiseringen som Siv Jensen & co bedriver vil føre til en stor ulykke for landet. Kim Il-Sung ødela Nord-Korea - vi må forhindre at Siv Jensen ødelegger Norge. FrP er den største trusselen mot et demokratisk Norge og de verdier som ligger til grunn for nasjonen vår. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 At Oslo vil få muslimsk flertall lenge før hele Norge er en kjent sak. Og om vi ikke drastisk endrer innvandringspolitikken vil vi oppleve det i vår levetid. Har du lyst till å leve som mineoritet i en muslimsk by med sharialover og vil du våkne før vi er der? Hvor mange muslimske land i verden har shariabaserte straffelover? De færreste. Nå har også forfatteren av rapporten FrP støtter seg på sagt at de ikke hevder noe om snikislamisering eller skrev noe om sharialover. Det var bare noe Siv Jensen fant på - sånn uten videre. Hun trengte litt grums, og tok fantasien og dumheten til hjelp. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Har du lyst till å leve som mineoritet i en muslimsk by med sharialover og vil du våkne før vi er der?Nei, men jeg har heller ikke lyst til å leve som majoritet i den innelukkede, xenofobe, nasjonalistiske FrP-staten.Det er forskjell på å ha et åpent land og å legge ut røde løpere for kriminelle og svindlere slik de rødgrønne gjør idag. Og av historien vet vi at at de fleste andre partier vil adoptere FRPs standpunkter rundt innvandring om 10-15 år. Og husk du kan stemme for annet lederskap enn FRP. Når det blir muslimsk flertall kan du ikke stemme deg ut av den situasjonen. Denne sniknazifiseringen som Siv Jensen & co bedriver vil føre til en stor ulykke for landet.Hvilke deler av FRPs program mener du er nazistisk? Kim Il-Sung ødela Nord-Korea - vi må forhindre at Siv Jensen ødelegger Norge.Holder ikke Hitler lengere som skremmebilde? Nøyaktig hvilke punkter i politikken til FRP mener du du finner igjen hos Kim Il Jung?FrP er den største trusselen mot et demokratisk Norge og de verdier som ligger til grunn for nasjonen vår.Muslimsk flertall er altså ikke noen trussel for demokratiet? Kan du nevne ett eneste muslimsk land med fungerende demokrati eller respekt for menneskerettigheter? Hvor mange muslimske land i verden har shariabaserte straffelover? De færreste. Kan du ikke liste opp muslimske land med rettsvesen du har tiltro til? Jeg venter i spenning. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Jeg ser at du forsøker å avlede debatten fra de dårlige tilslørte kvasiløgnene. Men du og Jensen skremmer altså med sharia, Jensen basert på en eksplisitt løgn fra Malmø, du på en implisitt feilaktighet om at det er shariabasert straffelov som er normen i muslimske land. Det er det altså ikke, shariabasert straffelov er unntaket. Men jeg venter defintivt ikke i spenning på at du skal utforske et tema på bakgrunn av fakta og ikke fordommer, for det ville jo gjort skremselspropagandaen din litt vanskeligere å fronte. Hvorfor en skal forvente sharia ved flere muslimer, tross at de færreste muslimske land benytter seg av sharia i sin straffelovgivning, blir aldri substansiert. Derfor er det en mytisk kvasiløgn (og Jensens henvisning til Malmø en helt eksplisitt en). Endret 24. februar 2009 av Cybbe Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 [....] Når det blir muslimsk flertall kan du ikke stemme deg ut av den situasjonen[...] 12% av norske muslimer vil ha Sharia sier en (den eneste?) undersøkelse. Så skulle vi få "muslimsk flertall" og tja, f.eks 70% muslimer i Norge, og denne trenden holder seg, vil det fremdeles bare være 8,4% av befolkningen som vil ha Sharia i Norge. Omtrent like mange som de som stemmer KRF i dag, ikke den store grunnen til panikk er det vel? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 ikke den store grunnen til panikk er det vel? Neida, bare trekk nisseluen godt nedover øynene mens vi er på full falt mot en muslimsk stat. Det er få muslimske land som formelt har sharialov, men om vi ser på hvor som faktisk skjer så er det det offisielle rettssystemet og så er det det uformelle som spesielt på lokalt nivå er basert på sharia. Selv i England har de nå fått godkjent slike rettsinstanser. http://www.matribunal.com/ Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Og gode gamle kristne navn utgjør ca. 4 ganger flere enn ulike variasjoner av Muhammed og det er bare innenfor topp 5. Ellers er det jo mange flotte norske navn nedover.Er det fremdeles noen "norske" navn på listen? Nei, da er det jo enda ikke noe å bry seg om at Mohammed Khan har blitt den mest brukte navnekombinasjonen i Oslo. Bare stikk hodet ditt tilbake i sanden! Hvor kom Khan fra? Poenget var at selv om flest unger har fått en variasjon av muhammed utgjør fortsatt de to neste på listen like mange som førsteplassen. Og så har man jo haugevis av andre navn nedover. Det er merkelig at muslimene tar over, mens vi importerer navn fra alle andre steder uten at noen ser ut til å bry seg nevneverdig om det: Isak, William, Oliver var klasseeksempler på det. De navnene som hadde størst fremgang siste år, var Isak, William og Oliver.http://www.ssb.no/vis/navn/art-2009-01-27-01.html Fra linken din "I Oslo er Mohammad det desidert mest brukte guttenavnet." Ja, det utgjør 130 gutter, like mange som Jakob og Lucas tilsammen. Og så har man haugevis av navn nedover listen der det er rundt 50 gutter på hvert navn. At man får en trend med mange som har variasjoner av Muhammed gjør ikke at muslimene tar over. Litt som at de kristne ikke tar over når det spretter opp masse bibelske navn. At Oslo vil få muslimsk flertall lenge før hele Norge er en kjent sak. Og om vi ikke drastisk endrer innvandringspolitikken vil vi oppleve det i vår levetid. Har du lyst till å leve som mineoritet i en muslimsk by med sharialover og vil du våkne før vi er der? Det er "kjent sak" blant xenofobene ja. Hvorfor skulle muslimene ønske sharialover? Det virker som det er faktisk svært få som ønsker det, og selv da så må man ta med i beregningen at sharialover er ett veldig diffust begrep. Faktisk er noe av det jeg har lest veldig fornuftig. ikke den store grunnen til panikk er det vel? Neida, bare trekk nisseluen godt nedover øynene mens vi er på full falt mot en muslimsk stat. Det er få muslimske land som formelt har sharialov, men om vi ser på hvor som faktisk skjer så er det det offisielle rettssystemet og så er det det uformelle som spesielt på lokalt nivå er basert på sharia. Selv i England har de nå fått godkjent slike rettsinstanser. http://www.matribunal.com/ Og hvor og hvordan er det basert på sharia? Hva definerer du som sharia? Ja, frivillige alternative sivile instanser der begge partene må godkjenne den sivile instansen og dermed får en alternativ måte å løse sivile saker på. Jødene har allerede hatt dette i over 100 år i England. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Har du lyst till å leve som mineoritet i en muslimsk by med sharialover og vil du våkne før vi er der?Nei, men jeg har heller ikke lyst til å leve som majoritet i den innelukkede, xenofobe, nasjonalistiske FrP-staten.Det er forskjell på å ha et åpent land og å legge ut røde løpere for kriminelle og svindlere slik de rødgrønne gjør idag. Og av historien vet vi at at de fleste andre partier vil adoptere FRPs standpunkter rundt innvandring om 10-15 år. Og husk du kan stemme for annet lederskap enn FRP. Når det blir muslimsk flertall kan du ikke stemme deg ut av den situasjonen. Tre av fire fra ikke-vestlige landFlertallet i innvandrerbefolkningen kommer fra ikke-vestlige land, kun én av fire har bakgrunn fra vestlige land. Ikke-vestlige innvandrere utgjør 7,3 prosent av folketallet i Norge, og vestlige 2,4 prosent. Ikke-vestlige innvandrere utgjør 347 000 personer. Inkludert i dette tallet er 100 000 innvandrere med bakgrunn fra land i Øst-Europa, hvorav 48 200 er fra land som er medlemmer av EU. http://www.ssb.no/emner/02/01/10/innvbef/ 347 000 personer av 4.8 millioner er ikke vestlige innvandrere. 100 000 av disse 347 000 er fra øst-europa. Jeg har lite lyst til å regne på det, men jeg tviler på at vi ser noe "muslimsk" flertall i vår levetid. Ikke noe i nærheten heller. Utsagn som "Og husk du kan stemme for annet lederskap enn FRP. Når det blir muslimsk flertall kan du ikke stemme deg ut av den situasjonen." er bare vås og fungerer ikke til annet enn å skremme de som ikke vet noe. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Neida, bare trekk nisseluen godt nedover øynene mens vi er på full falt mot en muslimsk stat. Det er få muslimske land som formelt har sharialov, men om vi ser på hvor som faktisk skjer så er det det offisielle rettssystemet og så er det det uformelle som spesielt på lokalt nivå er basert på sharia. Selv i England har de nå fått godkjent slike rettsinstanser. http://www.matribunal.com/ Jeg vil heller trekke nisselua over øynene enn brette kragen på brunskjorta så høyt opp at jeg kveles. Når det kommer til matribunal så er det da ikke så uvanlig at noen samfunn setter sine egne regler. De har ingen makt til å straffe noen som ikke bryter med britisk lov, de gir derimot ett tilbud til de som ønsker det om at man også kan få satt forbrytelsen opp mot livssynet sitt. Det er litt slik som at man blir sett ned på i bedehus kretser her i Norge om man ikke følger de normene som er satt innad i miljøet. Ett slags internt rettsystem som behandler saker før nødvendigvis staten blandes inn. Lokaldemokrati om du vil. Endret 24. februar 2009 av Mith Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Sponheim og andre burde lest litt mer av Platons verk om Sokrates. Dette er ignoranse og fint lite annet. Er det noen jeg ønsker å diskutere innvandring med så er det FRP. Rett og slett fordi jeg er veldig uenig med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå