Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Student med barn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Jeg har ei som blir tre år samtidig som jeg avslutter mastergraden min.

Nå er jeg mann og "slipper" dermed alle permisjonsrettigheter o.l. Slapp å bli forsinket, så det er et valg av to onder.

Karakterene mine sank cirka en karakter det første semesteret etter fødselen, men tok seg kjapt opp igjen. Dette på grunn av søvnløse netter osv og kombinasjonen av en krevende deltidsjobb. Ikke veldig taktisk.

Største fordelen er nå de siste 2 årene, jeg har kunne spasere i barnehagen hver dag å levert. Uten stress, angst og dårlig samvittighet. Største ulempen er dårlig råd, men likevel har vi god, nyere bil (2005), alt ungen og vi selv trenger. Men ferie har det blitt lite av.

Lenke til kommentar

Fordelen min er at kjæresten er i fast jobb, vi har leilighet og er relativt godt etablert økonomisk sett. Jeg er i ferd med å avslutte min mastergrad (1,5 år igjen), men blir ferdig relativt sent (27 år når ferdig), så prøver å tenke litt taktisk i tillegg.. De færreste arbeidsgivere vil vel gi meg jobb når det er stor sannsynlighet for at jeg vil gå ut i svangerskapspermisjon et lite år etter.. Det er heller ikke aktuelt for meg å vente så altfor lenge, vil gjerne ha barn før jeg blir 30. Råd, erfaringer anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...