Miio Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Se bilde - Noen som kjenner dette krysse? Og veit med sikkerthet hvilke regler som gleder her? Endret 23. februar 2009 av Miio Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Basert på vegmerkingen (ingen vikepliktslinjer i veibanen fra sideveiene), så følger dette krysset vanlig høyreregel. Sideveger hvor det er pålagt vikeplikt skal ha vikepliktslinje. mvh., Vegard, prove.no Endret 23. februar 2009 av kilogram Lenke til kommentar
Miio Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 P. birkeland, har ingen forskjørsvei skilting. og sideveiene har heller ingen vikeplikts skilter. Men så er jo fartsgrensa i birkelandsvei 60. Er nettopp derfor jeg blir usikker på om jeg har vikeplikt eller ei, pga farta. Lenke til kommentar
Brysom Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 P. birkeland, har ingen forskjørsvei skilting.og sideveiene har heller ingen vikeplikts skilter. Men så er jo fartsgrensa i birkelandsvei 60. Er nettopp derfor jeg blir usikker på om jeg har vikeplikt eller ei, pga farta. Du har vikeplikt selv om farta er 60 - mener at du har det uavhengig av fart - men om det er noen grense så er den helt sikkert høyere enn 60. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Det er ikke noe fartsgrense for vikeplikt. Dersom ikke noe annet er skiltet, så har kjørende vikeplikt for kjørende som kommer fra høyre. Det er forøvrig ikke uvanlig at små veier som knørver seg rundt i landskapet med 80 som fartsgrense ikke har forkjørsveiskilt (men mange kjører automatisk som om det er tilfelle), og da gjelder vanlige vikepliktsregler dersom veien plutselig krysser en annen vei, eller en annen vei går inn i aktuelle vei. Endret 23. februar 2009 av gxi Lenke til kommentar
Miio Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Takk. _Godt og vite. Er nesten ikke kjeft som stopper for meg, med mindre jeg presser meg ut. Men da får en som regel et sint tryne og en lang finger i retur. Neste gang skal jeg pokker meg bare stoppe, gå ut og spørre om kan reglene sine eller ikke. Lurer litt på hvordan han vil føle seg, når han blir satt på plass av en som han nettopp tenkte at var en snørrvalp hahaha. Dette kan bli morro!!!! Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det er mange som gir faen i det krysset - rett og slett fordi det ofte er vanskelig å se om noen kommer ned der. Da har folk tenkt på sin egen sikkerhet og stoppet, selv om de egentlig har forkjørsrett. Stå på retten din, men den er ikke verdt å ofre livet for. Det er nok ikke deilig å få en bil i siden i 60 km/t... Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Har vært borti det krysset ja, og oppfattet det ikke som noe annet enn at høyreregelen gjelder der... Men jeg vet det er litt problematisk ja, har visst vært endel ulykker der. Men det er nok fordi det er endel mennesker der ute på veiene som tror at når de kjører på noe som kan så mye som minne om en hovedvei så tror de at det automatisk er forkjørsvei.. passet meg alltid ekstra i det krysset. Lenke til kommentar
Miio Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Bor rett i nærheten av krysset, og har irritert meg lenge at biler sneier fronten min osv. Fordi dem ikke stopper. Aner ikke hvor mange ganger folk har tuta på meg, siden jeg presser meg ut, eller mener holder reglene. Men ja, har også lagt meg til den vanen at jeg tar deg rolig ut der, veit at en dag så smeller det, om jeg bare står på mitt. Lite lyst på det med unger og bikkje i bilen. Men takk for og gjøre det helt klart om hvilke regler som gjelder her. blitt ganske usikker med tiden, siden INGEN holder vikeplikten her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå