Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vinne jenta tilbake?

Gjest Guest_Amatør_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Amatør_*

Hei,

Rett før helga fikk jeg høre av en jente jeg har likt over lengre tid, at hun har følelser for meg, og ikke sin daværende type. Hun gjorde det så slutt med typen, og vi prata og hadde det fint hele helgen.

MEN, i går kveld fikk jeg høre at hun og x-en hadde prata og bestemt seg for og prøve på nytt.

Hun hadde VELDIG sterke følelser for meg, men hun var bare så usikker. Jeg hadde ikke gjort noe galt, og hun liker meg enda veldig godt. Jeg tror hun bare har vanskelig for og gi slipp på x-en.

Jeg ble knust, men tok det først litt rolig, og sa at jeg håpet dem fikk det fint sammen, og tenkte jeg får vente og se om forholdet dems holder.

Men jo mer jeg tenkte, jo mer deppa ble jeg. Jeg sendte masse meldinger, og fikk ut noen følelser. Fortalte at jeg elska jenta mer enn noen andre, og aldri kom til og klare og la være og tenke på hun. At jeg håper forholdet dems ryker, for jeg er utrolig glad i jenta. Har som tidligere nevnt vært forelska i jenta over lengre tid, og prøvd og glemt hun, men det går bare ikke.

Hun sa hun ikke viste hva hun kunne si, og at hun var utrolig glad i meg, men hun var så forvirra og frustrert.

Hun sier hun ikke har noen tro på forholdet dems, men hun vil gi han en sjangs til.

Har tatt meg LITT sammen nå, men er fortsatt utrolig deppa og er på gråten når jeg tenker på hun. Tror dere det er noe som helst jeg kan gjøre for og vinne hun tilbake? Jeg sa jeg ALDRI kom til og gi hun opp, og hun VET jeg er vill etter hun. Hun har også følelser for meg, det vet jeg.

Hva kan jeg si/gjøre for og få hun til og gi opp typen, og heller velge meg? Er villig til og gjøre HVA som helst.

Setter pris på seriøse svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er desverre ikke noe du kan gjøre ( kan jo drepe stakkaren eller noe, men) tror du bare må vente og se hvordan det går. siden de har vært sammen før har de nok en historie sammen og de har opplevd mer sammen osv. så det er nok vanskelig for deg og overbevise hun om at du er et bedre valg.

dette med og sende meldinger om at du elsker hun er ikke noen god ide da er det mye bedre at du møter hun og snaker ut om det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_amatør_*

Hun sier fortsatt at hun er så usikker og forvirra. Hva kommer det av? Tror egentlig ikke hun har lyst på han. Hun har sakt hun ikke har følelser for han, og hun liker meg VELDIG godt. INGENTING jeg kan gjøre?

Prate med hun face to face, men hva skal jeg si?

Lenke til kommentar

Ojsann..

Du har gjort en stor blemme som jeg kan se, og det er å virkelig åpne deg totalt opp og virke veldig trengende. Du har fjernet en del av spenningen, og hun føler det.

Bekreftelsen på dette kom da hun svarte at hun ikke visste hva hun skulle si.

Det positive som du kan spille på, er at hun har bekreftet følelsene for deg. Så selv om sjangsene er små, så er sjangsene der hvis du klarer å handle på de.

Akkurat nå er det ingenting du kan si for å få hu til å gi opp typen. Du har allerede sagt litt for mye.

Det du kan gjøre er å fortsette å vise interesse og intensjoner med kroppspråk og subtile hint. Ikke med ord.

Jenter er ufattelig flinke til å plukke opp kroppspråk, så viser du interesse, så vil hun plukke opp på det.

Hun vet hva du føler, og hvis hun fortsatt føler det samme tilbake så kommer hun til å handle på de følelsene. Du må bare passe på at du ikke blir den creepy-needy-fyren som sender hu 14 meldinger daglig. Det er ikke så atraktivt som hodene våre forteller oss at det er. ;)

Så hold deg litt i skinnet, og play it cool.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_amatør_*

Jeg er veldig sjenert, og ikke så flink med kroppspråk..

Jeg vet jeg har åpna meg for mye, og sikkert ødelagt alt. Men jeg VET hun fortsatt har følelser for meg.

Hvis jeg lar vær og sende meldinger, er det noen sjangs for at hun blir og komme tilbake? Hvis jeg lar hun være? Jeg ser for meg at jeg bør vise interesse, og la hun vite at jeg VIRKELIG liker hun, men jeg har ingen tidligere erfaring..

Er skikkelig deppa, og har selvmordstanker nå..

Lenke til kommentar

tror du bare skal slappe av, og se hva som skjer. siden du har vist så mye følser så veit hun at du liker henne veldig godt. et godt tips til å komme over kjerlighets sorg er ikke og sitte inne og sture og tenke for mye. ta og gå ut en tur med gutta og ha det gøy se en film på kino eller bare finn på noe.

Lenke til kommentar

Du skal ikke nødvendigvis la være å ta kontakt med henne. Men du skal ikke være mr.creepy som sender fjorten meldinger hver dag.

Jeg vet det er hardt å motstå trangen, men du kommer mye bedre ut av å gi henne en pause på noen dager mellom hver melding.

Gi henne tiden til å kunne savne deg. Er du der hele tiden, vil hun aldri innse at hun savner å være rundt deg, og hun vil heller aldri klare å finne ut av hva hun egentlig føler.

Hun er sikkert veldig overveldet av situasjonen med x'en som hun tydeligvis ikke er helt over, og følelsene hun har for deg.

Hun trenger nok tid til å finne ut av ting, og hvis du gir henne plassen til å kunne savne deg inni alt dette, vil det forsterke følelsene for deg.

Selvmord er absolutt ingen utvei, og du kommer til å være veldig glad for at du ikke gjorde noe sånnt tull når du kommer sterkere ut av andre siden her.

For uansett utfall så er dette en win-win-situasjon for deg. Selv om det ikke virker sånn akkurat nå.

Enten får du jenta, eller så lærer du en kjempe verdifull lekse, som du kommer til å se tilbake på og ta erfaring av.

win win :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_amatør_*

Tusen takk for gode råd, og oppmuntring. Setter pris på det :)

Vanskelig og la hun være, men skal ikke ta intiativ lengre. Skal vente til hun tar kontakt, og slutte og virke desperat.

Jeg tror ikke dette kommer til og ende bra, men får vel bare vente og se. Føles samtidig litt ekkelt og ikke gjøre noe. Vil så gjerne ha jenta tilbake.

Selvmord er ingen utvei - enda. Men jeg blir ikke og klare og gå sånn her over en lengre periode.

Lenke til kommentar

er en liknende tråd på forumet.

jeg mener at hun har delevis tatt et valg ved å gå tilbake til x'en istede for å være singel viss hun er så forvirret.

Mitt råd er å ikke stå på pinne for henne, gi henne ultimatumet at hun må velge mellom han og deg.. velger hun han vil det gjøre vondt, men det er bedre enn å stå på vent, det har ingen godt av :(

hvor gammle er dere? setter kanskje litt ting i perspektiv her

Lenke til kommentar

Nei, nei, nei!

IKKE, jeg gjentar, IKKE gi henne et ultimatum.

Eneste gode som kan komme ut av et ultimatum er hvis hun er 100% sikker på hva hun vil. Er det et ørlite hint av usikkerhet i denne dama, noe vi helt klar ser er, så vil hun gå for den eneste sikre utveien, og det er å avvise personen med ultimatumet.

Eneste som kan gi henne et ultimatum i denne situasjonen er eks-typen, etter som han allerede "har" henne.

Når man er i den andre enden av situasjonen og er den personen som ikke har henne, er et ultimatum den eneste sikre vei til tap.

Er TS klar for å begynne prosessen med å komme seg over jenta, så er et ultimatum den beste måten å få det endelige neiet på.

Men hvis han fortsatt vil gi henne en sjangse til å komme på bedre tanker, må TS rett og slett ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar

ok så ultimatum er kanskje ikke det beste, men det er ikke lurt å la gutten sitte på pinne for denne jenta som valgte x'en når hun først gjorde det slutt pga han?!?

En ting er jo at viss hu var så usikker burde hu ikke gått tilbake til x'en fordi det er trygt, da burde hu vært singel for å finni ut hvem hu vil bli med!

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke lurt.. Men sånn som situasjonen er nå, så vil hans eneste sjangse for å få henne være å play it cool, og bruke tiden til hjelp.

Det er en liten sjangse, og det kan se ut som at toget har gått desverre, men sånn jeg ser det så er det måten med best odds.

I enhver usikker situasjon vil ethvert menneske (ja, det finnes unntakene) gå for det som personen føler er tryggest. Hun har fått ankret inn en trygghetsfølelse hos eksen siden de har vært sammen før, og går derfor den veien i håp om å få den følelsen igjen.

Så jeg er helt enig, hun burde ikke gått til eksen, men hun gjorde det i håp om å bli kvitt usikkerheten.

Lenke til kommentar

jeg ser poenget ditt og trekker tilbake ultimatum rådet...

og du har nok rett når det gjelder usikkerheten, så hva har vi kommet fram til?

at hun oppfører seg teit :/ ikke akkurat noe råd.

jeg lurer på om "moove on" eller "wait it out" er beste råd her altså. kan ikke si jeg vet hva som er riktig.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt en filosofi om at gutter skal holde kjeft hva følelser angår. Jenter mister interessen, og samtidig setter du deg i en UTROLIG sårbar possisjon dersom du utleverer følelser på denne måten.

Nå sitter sikkert hun og kjæresten og ler høyt av deg og de idiotiske sms'ene dine...

Har ingen respekt for de som åler seg innpå andres kjærester. Tulling!

Lenke til kommentar

Eneste løsningen slik som jeg ser det, er å ikke nødvendigvis kutte kontakten, men være passiv. Når hun snakker med deg, vær tilnærmet likegyldig, dog ikke helt. Ha en "cool" attitude, akkurat som at du ikke bryr deg om henne som noe annet enn en venn. Beveg deg samtidig videre i livet, flørt med andre jenter. Ser henne dette, kan det skape forvirrelse og usikkerhet hos henne om deg som vil få henne tilbake på det samme sporet; altså tiltrukket av deg.

Uansett så ER du nødt å legge fra deg needy / insecure-vibbene hvis du skal ha noen sjanse på henne what-so-ever. Dette er forferdelig turn-off for henne, og jeg kan bare tenke meg at typen hennes vil virke bedre i hennes øyne hvis du gjør dette.

Som sagt, bit sammen tennene, vær en mann, kom deg videre. Er ingen grunn til å sippe over tapt kjøtt, for det er det hun er _akkurat nå_ for deg. Spiller du derimot korta riktig, så kan det kanskje snu seg. Og anngående sorgene, og yadi-yadi, ja vi vet det er uutholdelig, men vi vet også at det blir bedre for hver dag som går uten at du "prøver" å få henne tilbake.

Så ta tiden til takke, and keep the attitude cool. Masse andre snasne jenter der ute ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_amatør_*

Igjen, takk for råd! ;)

Vi er begge 17, faktisk.

Føler meg litt bedre allerede faktisk. Tror løpet er kjørt, for typen kommer nok til og skjerpe seg kraftig nå som han vet han kan miste hun.

Men har innsett at jeg kommer ingen vei med og virke desperat og mase. Som dere sier, eneste sjangsen jeg har er og vente det an, og håpe hun savner meg og kommer tilbake.. Veldig liten sjangs, men tross alt den eneste jeg har..

Stoler på jenta nok til og vite at hun ikke har vist, og ikke kommer til og vise meldingene til noen andre, selv ikke typen.

Men det jeg syntes er så rart, er at hun har sakt hun ikke har følelser for han lengre, og egentlig driter i han. Og plutselig, helt uten videre tar hun han tilbake?

Jaja, nå skal jeg drikke meg drita! Skål! :)

Lenke til kommentar
Igjen, takk for råd! ;)

Vi er begge 17, faktisk.

Føler meg litt bedre allerede faktisk. Tror løpet er kjørt, for typen kommer nok til og skjerpe seg kraftig nå som han vet han kan miste hun.

Men har innsett at jeg kommer ingen vei med og virke desperat og mase. Som dere sier, eneste sjangsen jeg har er og vente det an, og håpe hun savner meg og kommer tilbake.. Veldig liten sjangs, men tross alt den eneste jeg har..

Stoler på jenta nok til og vite at hun ikke har vist, og ikke kommer til og vise meldingene til noen andre, selv ikke typen.

Men det jeg syntes er så rart, er at hun har sakt hun ikke har følelser for han lengre, og egentlig driter i han. Og plutselig, helt uten videre tar hun han tilbake?

Jaja, nå skal jeg drikke meg drita! Skål! :)

trur det er som noen sa tidligere her at hun søker tryggheten fra han bare..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_amatør_*

Men hun har sakt hun stoler mer på meg, og kan prate mer åpent med meg enn han. Var det bare bullcrap? Jeg trodde på hun, for jeg VET at forholdet dems ikke er så seriøst, og han nesten har virka likegyldig..

Så hvordan trygghet finner hun i han? :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...