Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøretimer i manuell bil uten trening, eller kjøp av bil for å øve på manuell kjøring?

Sisiliee

Anbefalte innlegg

Jeg sto i samme problemstilling for en stund tilbake, alle i familien hadde automat.

Det endte med at jeg fikk tak i en billig mazda 323 gjennom en kompis av min far som har bilbutikk, denne betalte jeg 15 000 for noe jeg tror det var verdt siden man da slipper unna en god del kjøretimer som bare hadde gått med til læring av å gire.

Sitter jo også igjen med en bil når man er ferdig så jeg hadde klart gjort det hvis jeg var deg, angrer hvertfall ikke 1 sek på at jeg kjøpte en billig bil til øvelsekjøring...

Når du sier 15.000, mener du da inkl. omregistrering og forsikring? Jeg kan ikke betale mer enn 15.000 til sammen, det er et absolutt maksimum.. Begynner å tro at sydenturen min faller til grus her:P

Betalte 15 000 for bil kom vel opp i 17 500 kr tilsammen, selgeren betalte omreg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var da 15000 for bil det var snakk om, og 22000 til lappen...

Jeg brukte ca. 24000 på lappen, og hadde vel nesten bare det obligatoriske...

Hvordan du får "Får du kjøpt deg bil og får øvelseskjørt mye er det ikke noe i veien for at du kan få presset førerkortet ned mot 15-20k kr. " til å bli at det var snakk om bil skjønner jeg ikke, men.

Lenke til kommentar

Selv en verdensmester i bilkjøring må ut med 12-15k

Etter den delen kommer timene må ikke må ha men læreren synnes du evt burde.

Siden jeg hadde kjørt mc lenge før jeg tok lappen i 2006? så ble det 1 time der læreren fant ut at vi ikke behøvde mer, billig tenkte jeg så kom det obligatoriske på rad med en 5 siffret prislapp.

Lenke til kommentar
B.) Drite i å øvelseskjøre med manuell og begynne gir-treningen direkte på trafikkskolen. Dette vil naturligvis føre til flere kjøretimer, som selvfølgelig ikke er billige, og etter å ha tatt kortet vil de ekstra tusenlappene jeg har brukt på å lære meg manuell være forsvunnet da jeg ikke sitter igjen med noe annet enn et kort som viser at jeg har lært meg å kjøre manuell.

Så hva ville dere gjort? Hvor mange ekstra kjøretimer tror dere jeg ville måtte ta hvis jeg aldri fikk øvelseskjørt med manuell?

På forhånd takk!!!

jeg gjorde dette. hadde aldri kjørt bil før og gikk rett til kjøreskolen.

klare alt fra første time jeg. kommer unna med 16 lapper. om du øvekjører med automat blir du kjent med tarfikkreglene som nevnt ovenfor. dette er bra, det er det som kommer til og ta flere timer for å "lære".

good luck ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...