Mojo Pin Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Hei! Har en D-link DI-524 router her hjemme som jeg har satt opp et trådløst nettverk på. Maskinen jeg sitter på nå er en stasjonær som er koblet til med kabel. Både jeg og kjæresten min har problemer med å koble oss på det trådløse nettet med laptopene våre. Jeg har en Dell XPS og hun har en Inspiron. Vi prøver å logge på, men får bare beskjed om at det ikke er mulig å koble til. Kommer ingen løsningsforslag. Jeg må ta ut kontakta av routeren og sette den inn igjen, og så kommer plutselig begge inn. Men når mamma kobler seg på med sin bærbare, og jeg skal inn etterpå, går det ikke lenger. Da må jeg gjøre samme prosedyre for å komme på nett igjen. Jeg bor ikke hjemme, så jeg merker dette først og fremst i ferier o.l. Mamma har et litt spesielt oppsett på pc'en sin, da hun bruker pc'en til jobb, og må koble seg opp mot sykehuset innlandet og må gjennom masse sikkerhetsgreier. Jeg har tenkt at det er grunnen til problemene, men både kjæresten hennes og søstera mi kan uten problemer være tilkoblet samtidig som henne, det er aldri noe problem for dem.. Noen som har peiling på hva som kan være feilen? Er litt irriterende å måtte restarte routeren hver gang mamma har vært på nett =/ Endret 23. februar 2009 av Mojo Pin Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 DLink DI-524 er kjent som en litt kranglete router, noe de billigste ofte er Det høres ut som VPN-koblingen moren din bruker gjør at routeren slutter å fungere skikkelig. Forsøk å oppgradere firmware (google litt), eller helst: Vurder å bytte til en bedre router. F.eks. Linksys WRT54GL (https://prisguiden.no/product.php?productId=38359) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå