muummi Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Heisann:) Jeg er veldig interesert i gammel psykiatri histrorie. Så jeg lurer på om det er noen som har forslag til bøker som omhandler dette? Gjerne bøker om Gaustad, Dikemark, Lier eller andre institusjoner i Norge. ps: jeg har lest boka 23.salen av Ambjørnsen. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 De gales hus av Karin Fossum omhandler jo på sett og vis dette, selv om jeg tror du er ute etter en litt annen type bøker. Handlingen foregår på et psykiatrisk sykhus beliggende litt utenfor hovedstaden, på tidlig syttitallet. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
muummi Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Den boken har jeg og lest, men takk for svar:) I De gales hus er vel forøvrig alt diktet opp. Er helst ute etter bøker om ting som virkelig har skjedd. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 I morgen var jeg alltid en løve? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå