the_terminator Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hey! tanta mi har en pc som hun har kjøpt på komplett. det har vært MYE småfeil med denne pc'en helt siden hun kjøpte den, men dette har vært småbagateller som vi har klart å fikse selv, men nå er det dukket opp et nytt problem. Følgende skjedde bare for et par dager siden: pc'en stod å kjørte og alle ante fred og ingen fare, plutselig finner pc'en ut at :"Nei, jeg gidder ikke mer nå!" restarter seg, og kommer opp med standard valgalternativ: starte maskinen i sikkerhetsmodus, sikkerhetsmodus med nettverk, siste fungerende konfigurasjoner, start windows på vanlig måte. vi velger et av disse; hvilket er irrelevant fordi samme feil skjer med alle valg. hva skjer? jo, restart igjen og vi rykker tilbake til start. har prøvd å sjekke rambrikkene, teste en og en og i forskjellige slots osv, det er ikke problemet. noen som har noen ide'er? jeg har ingen specs på pc'en enda(skal muligens bort idag å skrive ned spcs, har ikke fått gjort det enda), annet enn at jeg vet det er et MSI hovedkort. men jeg misstenker hk eller windows vista, det er BTW det hun har. har heller ikke prøvd å boote fra windows disken ettersom det er forsvunnet for øyeblikket, men så snart vi finner den, skal det bli det første som skjer. men i mellomtiden trenger jeg bare en bekreftelse på at det enten er windows, eller hardware. pliiiiis, trenger hjelp! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 slik jeg tolket det så går det bare i en uendelig loop med mislykka oppstart så tilbake til valgene vanlig,sikkerhetsmodus etc? da har windows gått på tryne, en viktig fil etc som har havarert og den klarer ikke boote. i verste fall kan det være skadet sektor(er) på harddisken men det er ikke særlig ofte. Lenke til kommentar
the_terminator Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 slik jeg tolket det så går det bare i en uendelig loop med mislykka oppstart så tilbake til valgene vanlig,sikkerhetsmodus etc?da har windows gått på tryne, en viktig fil etc som har havarert og den klarer ikke boote. i verste fall kan det være skadet sektor(er) på harddisken men det er ikke særlig ofte. jepp takk for svar, det var nettopp dette jeg mistenkte, og dette skal i teorien kunne fixes med å boote fra windows disken og reparere os med denne. men ingenting er sikkert når det kommer til ms win noen gang. så teorier er det eneste vi har å gå etter.... da er det bare opp til tanta mi å finne cd'en hun har mista, så kan jeg kanskje fikse det for henne. :!: Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 av erfaring så er windows sin måte og reparere fikse en ting og ødelegge 3 andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå