Gå til innhold

[Løst]Erfaringer med Siba? ;-)

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle høre litt her med dere her på forumet. Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg digital speilrefleks, og har vel egentlig også bestemt meg for Nikon D80. Til min store overraskelse fant jeg gjennom prisguiden på akam.no at Siba selger D80 med en 18-55mm linse til fantastiske 4599,-. Desverre var det utsolgt på lager, og derfor måtte jeg bare vente.

Tilfeldigvis gikk jeg inn på sidene igjen etter et par dager og der stod det "Umiddelbar levering" på lagerstatus. Da bestillte jeg også med det samme, og dette var på Torsdag forrige uke. I dag, mandag, stod det fortsatt "Under Behandling" på ordrestatus så jeg bestemte meg for å ringe og høre om hva som skjer. Da snakket jeg med en kundebehandler som fortalte meg at status var nettopp oppdatert og at kameraet skulle sendes til meg i løpet av dagen slik at jeg fikk varen innen noen få dager.

En drøy halvtime senere kom det en mail til meg fra Siba. Da fikk jeg beskjed om at ordren var kansellert, fordi produktet var utsolgt. Nå er også varen fjernet fra nettsidene til Siba. Når jeg da ringer tilbake og spør om hva i all verden er det som skjer, får jeg beskjed om at det er sånne ting som skjer og at de ikke kan gjøre så mye med den saken.

Fryktelig dårlig kundebehandling, og Siba er nok ikke stedet jeg vil satse på i fremtiden. Er derfor veldig interessert i å høre hva andre har hatt av erfaring med Siba?

- Useriøst synes jeg det hele virker....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En drøy halvtime senere kom det en mail til meg fra Siba. Da fikk jeg beskjed om at ordren var kansellert, fordi produktet var utsolgt. Nå er også varen fjernet fra nettsidene til Siba. Når jeg da ringer tilbake og spør om hva i all verden er det som skjer, får jeg beskjed om at det er sånne ting som skjer og at de ikke kan gjøre så mye med den saken.

Fryktelig dårlig kundebehandling, og Siba er nok ikke stedet jeg vil satse på i fremtiden. Er derfor veldig interessert i å høre hva andre har hatt av erfaring med Siba?

Tja, hva skal de ellers gjøre dersom de faktisk ikke er i stand til å få tak i varen? Det er synd å si det, men de gjør det samme som alle andre ville gjort...
Lenke til kommentar

Joda, det er jeg helt enig med deg i. Men hvordan kan en på kundeservice for nettbutikken først si at denne pakkes akkurat nå og sendes ut herfra i løpet av dagen, også en halvtime senere får jeg en mail der de kansellerer ordren fordi varen er utsolgt?

Har ikke lageret og kundeservice kommunikasjon overhodet?

Lenke til kommentar

Har opplevd kommunikasjonsglipp mellom lager og kundeservice flere ganger i forskjellige butikker/kjeder. Og det er desverre alltid like kjedelig hver gang det skjer. sist gang så skulle jeg ha en telefon og status var 1 stk. på lager og når ekspeditørern går på lageret for å hente så er det ingen igjen.

Men jeg vil ikke kalle de useriøse fordi det skjer en glipp, det kan kan skje hvorsomhelst og synes heller ikke det minner om dårlig kundebehandling.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det var i ren frustrasjon at jeg skrev dette innlegget, og ville høre om noen andre hadde opplevd det samme. Nå skal jeg si at Siba har rettet opp dette inntrykket, og jeg er strålende fornøyd både med produktet og behandlingen jeg har fått.

Ordren min ble kansellert som jeg skrev i det tidligere innlegget, men noen dager senere ringte det en vennlig stemme fra Siba og fortalte meg at en kunde ikke hadde hentet kameraet på Posten, og at de derfor hadde et kamera igjen. Da spurte jo denne damen meg om jeg fortsatt var interessert, og kunne sende kameraet til meg samme dag.

Det var klart dette var uventet, og jeg ville selvfølgelig fortsatt ha kameraet.

Nå sitter jeg her med et kjempe godt inntrykk av Siba og deres oppfølging, og jeg har et helt nytt Nikon D80 kamera hos meg.

Kjempe bra, Siba!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjøpte printer der for noen år siden. De sendte en større modell når de ikke hadde inne den jeg bestilte. Jeg bestilte en uten trådløs nettverks-mulighet, men fikk den samme modellen som har trådløst. Forskjellen var en R i navnet (IP 5200R) + at den var noen hundre dyrere. Men jeg har jo ikke prøvd den trådløst så for meg var det egentlig det samme.

------

Var å kikka der, mulig jeg rett og slett tar feil av firmaet nå.. iallefall.. ett eller annet firma ga meg god service for noen år siden. :!:

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...