Gå til innhold

Hvordan var din første datamaskin?


uranus

Anbefalte innlegg

Inkluderer PC rekka mi jeg og jeg:

 

16 MHz

90 MHz

66 MHz

33 MHz

100 MHz

233 MHz

166 MHz

266 MHz

166 MHz

733 MHz (fattern sin)

2.4 GHz

 

Har 5 av PCene fremdeles, brukes til diverse testing og sånt. Dessuten har jeg 2 Apple maskiner, de brukes nesten aldri.

 

Hadde jeg vært deg, ville jeg har kjøpt 2.4 GHz først. Da hadde du jo sluppet å kjøpe alle de andre maskinene :roll: 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min første husker jeg som var igår.

En IBM PS/2 50z

1Mb Ram

60Mb HD, noe som var sinnsykt på den tiden =)

Egen diskett for å komme inn i en latterlig BIOS

 

I senere tid så Kjøpte jeg et SoundBlaster PRO 8bits FullSize kort. Det var gull :-p

Og etter dette Oppgraderte jeg den med en Cyrix Prosessor, noe som ikke virket så kjappt.

Startet med DOS 5.0 og sluttet med DOS 6.22, var en racer med Batch programmering :-p

Lenke til kommentar
Dere som hadde over 66mhz og 500mb hdd. har ikke peil hva ekste data nostali er :) Det var på 286-386 og de første 486'ene som var data tider. Etter det har ikke data vert like morsomt :(

 

 

Vi brukte spillmaskiner. Når vi fant ut at PC var fin til spill, ble den etterhvert godtatt....

 

....derfor var vi så sent ute, men til gjengjeld var vi først ute med spillmaskiner....

Lenke til kommentar
Inkluderer PC rekka mi jeg og jeg:

 

16 MHz

90 MHz

66 MHz

33 MHz

100 MHz

233 MHz

166 MHz

266 MHz

166 MHz

733 MHz (fattern sin)

2.4 GHz

 

Har 5 av PCene fremdeles, brukes til diverse testing og sånt. Dessuten har jeg 2 Apple maskiner, de brukes nesten aldri.

 

Hadde jeg vært deg, ville jeg har kjøpt 2.4 GHz først. Da hadde du jo sluppet å kjøpe alle de andre maskinene 8)

 

Tiden går->nye PC kommer i hus. Forresten, 733 MHz som er fatterns brukte jeg veldig lite, fordi han brukte den. Det var 266MHz jeg egentlig brukte, og 166 MHz til TV og GTA1. Så det var litt av et kjeeempe steg når jeg først kjøpte meg delene til P¤ 2.4 GHz-en ass :smile: .

Lenke til kommentar
Oppgraderte jeg den med en Cyrix Prosessor
En liten ting bare; går det ann å oppgradere med en Cyrix prosessor? :) (trodde det bare gikk en vei jeg)

 

Jeg starta med en Comodore 128 med diskettstasjon(!), det gikk i en del kopiering mellom kasett og diskett for resten av gata da ja. :)

Gikk så over på en 486sx66MHz med 4x CD-ROM og til å begynne med 4MB RAM (senere 24MB). Så gikk det slag i slag med:

 

I-P100

I-P233MHz

I-P600MHz (defekt etter 2år, byttet på garanti til 866)

A-XP2000+

 

Både 486'n, P866 og XP2000 brukes aktivt den dag i dag, de to sistnevnte kjører omtrent alt av programmer og spill du kan stappe inn i dem. Comodoren sliter med noen komponenter som ble for dyre å reparere (derav kjøp av 486) ;)

Lenke til kommentar
Oppgraderte jeg den med en Cyrix Prosessor
En liten ting bare; går det ann å oppgradere med en Cyrix prosessor? :) (trodde det bare gikk en vei jeg)

 

Det gikk en vei, men det var en bitte bitte liten positiv ting, Fikk spillt Cannon Fodder på den.

I en overgansperiode så begynnte spillene å sjekke hva slags CPU du hadde min. krav var da 386/486. og da klarte utrolig nok Cyrix å lure den.

 

BTW: Avataren din rocker, husker wings of fury som om det var igår. :woot::woot::woot:

Lenke til kommentar
I en overgansperiode så begynnte spillene å sjekke hva slags CPU du hadde min. krav var da 386/486. og da klarte utrolig nok Cyrix å lure den.

Ja, husker jeg måtte kjøre et program på min 486SX for å få spill til å tro den hadde matteprosessor(DX). Eneste måten jeg kunne prøve en hel del spill som absolutt måtte sjekke hva du hadde i boksen før det i hele tatt prøvde å starte.

 

BTW: Avataren din rocker, husker wings of fury som om det var igår.

Takker, WOF er gøy det, bare så synd det er så mye stress å få starta på nyere maskiner. Da du må kjøre spillet på sånn ca 0,5% CPU hastighet eller noe. :)

Lenke til kommentar
Dere som hadde over 66mhz og 500mb hdd. har ikke peil hva ekste data nostali er :) Det var på 286-386 og de første 486'ene som var data tider. Etter det har ikke data vert like morsomt :(

 

Jeg har en datamaskin som jeg ikke vet helt hvor rask den er ,men den er iallefall ikke rask. Det er en 8088 med 640kb ram og 18mb hardisk. Dette er lenge siden ,men jeg fikk en 286 like etter og la inn wnidows og slike ting på den. Windows 3.0 var det vell. Fikk foresten inn windows1 på 8088`en ,men jeg byttet tilbake til PCmeny med en gang. (Pcmeny er btw er glimrende OS)

Lenke til kommentar

En Olivetti 486 på 25mhz, 100mb disk og 4mb minne. Senere oppgradert til 8. Naboen kjøpte Creative pakke en dag og da ble pappa misunnelig og kjøpte han også :), Da ble det lydkort og cd-rom på meg også. Husker hvordan vi måpte foran filmene på Encarta '94 utgaven.

 

Her spilte jeg kremspill som Stunts og Chuch Yeager's Air Combat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...