Gå til innhold

[Løst]Åpne porter på nextgentel speedtouch router

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått en speedtouch router fra Nextgentel.

Der kan jeg via noe som heter "spill og applikasjonsdeling" åpne porter mot spesifikke IP'er.

Problemet er når dhcp leasing tiden løper ut, så må jeg gjøre samme endring på nytt på den nye ip'en.

Hvis jeg prøver å sette statisk ip på enheten (Xbox 360) så kommer den ikke ut på internett i det hele tatt?

Nextgentel svarer ikke på kontaktskjemaene jeg sender inn, eller sender meg svar som ikke er relevante.

Kan noen her inne hjelpe meg? Jeg ønsker å åpne noen porter for alle IP'er på LAN'et mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nextgentel har gitt meg nytt svar på henvendelsen jeg sendte før idag. De sier at routeren jeg har ikke egner seg til gaming. De sier videre at det kan være aktuelt å sende meg en annen type router som egner seg bedre til dette. Jeg skal ringe de ikveld. Dere kan avvente denne litt.

Lenke til kommentar
Det er en del informasjon om Speedtouch modem/routere på det uoffisielle NextGentel-forumet

Har sett en del der men ser ikke noe som addresserer det nøyaktige problemet jeg har. For meg virker det nesten som om speedtouch routeren ikke støtter port forwarding til alle IP adresser, bare til enkeltadresser. Og nextgentel skriver jo selv at den ikke egner seg til gaming så jeg begynner å tro at det ikke går med denne routeren. Jeg skal ringe de ikveld og forhåpentligvis sender de meg en ny router. :)

Lenke til kommentar

LØSNING: Jeg på nytt vært i kontakt med Nextgentel. Jeg kan logge meg inn på webkonsollet til routeren på IP 10.0.0.1. Der kan jeg gå inn på aktuell enhet og hake av for "Always use the same address". Og deretter kan jeg lage portmapping mot denne adressen. Da går ikke DHCP leasing tiden ut.

Lenke til kommentar
Har sett en del der men ser ikke noe som addresserer det nøyaktige problemet jeg har. For meg virker det nesten som om speedtouch routeren ikke støtter port forwarding til alle IP adresser,

Du sier ikke noe om hvilken SpeedTouch ruter du har. SpeedTouch 5x6i (516i og 546i) kan forwarde alle porter, men det er mulig at du må gjøre det via kommandolinja.

Lenke til kommentar
Har sett en del der men ser ikke noe som addresserer det nøyaktige problemet jeg har. For meg virker det nesten som om speedtouch routeren ikke støtter port forwarding til alle IP adresser,

Du sier ikke noe om hvilken SpeedTouch ruter du har. SpeedTouch 5x6i (516i og 546i) kan forwarde alle porter, men det er mulig at du må gjøre det via kommandolinja.

Saken er løst. Glem det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...