Gå til innhold

Windows 7 RC klar 10. april

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt problemer med å legge inn XP SP3 vs å slipstreame. Har gjort det på en del maskiner etterhvert. Men jeg ventet 6mnd til de hadde fikset noen tidlige problemer i SP3.

Jeg legger ellers aldri inn Beta SP, det er som å be om problemer. Vista SP1 var litt pain, tok mange, mange timer, men det på en OEM maskin med mye skit på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjører build 7022 selv og er meget fornøyd :love:

har hatt alle OS-ene fra Microsoft siden 95 og kan trygt si at denne er mye bedre enn både vista og xp noen gang har vært/(vil bli :p) gleder med til denne denne RC-en kommer :dribble:

edit:

leif

Endret av reger
Lenke til kommentar
heihei, god morgen;)

Hva mener de med: utviklingsnummeret skal være build 7046. ?

For å være helt erlig vet jeg ikke helt hva build 7046 skal bety, men så vidt jeg vet får hver alfa/beta/RC et egent build-nummer.

Hvorfor det skulle være interessant for oss å vite, går meg hus forbi :hmm:

buildnummer (7046) er en egen del av versjonsnummeret.

Det hele og fulle versjonsnummeret til Windows 7 beta 1 er NT 6.1.7000. Sammenligner du med for eksempel Firefox, så er den nå kommet til versjon 3.0.6.

Første tallet utgjør oftest de virkelig store endringene. Type du kan se fra NT 5.1 til NT 6.0 når man gikk fra XP til Vista, eller Firefox som gikk fra 2.0 til 3.0.

Det neste nummeret er såkalt "minor updates", det være seg nye funksjoner, eller endringer på eksisterende. Her kan vi for Windows sin del sammenligne XP sin førsteutgave med senere SP1 utgave, SP2 og sist men ikke minst SP3. Det siste tallet utgjør oftest bugfixes, etc ... Igjen kan vi dra en parallell til Firefox som i 2.0 utgave endte opp med 2.0.0.19. Det kom med andre ord 19 forskjellige bugfiks-utgaver av 2.0, før 3.0 slapp ut med alle sine nye funksjoner. Likeledes går nå Windows Vista (NT 6.0) over til noen nye funksjoner, men ikke de virkelig radikale når det blir hetende Windows 7 (NT 6.1). Det gjenspeiles i bl.a. at utseende er mye det samme, og at mye av kjernen bare er trimmet.

Se mer om "Software versioning" på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Software_versioning

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen mellom build 7000 og 7022? Kjører build 7000 nå som hoved-os og er meget fornøyd, men er usikker på om jeg skal gidde å legge inn den nyeste versjonen. Har egentlig ikke merket noen ordentlige bugs enda. Noen ganger kan vinduer kan oppføre seg litt merkelig, men altså ingen problemer her i gården.

Må si jeg gleder meg til W7 blir ferdig, dette er det beste jeg har prøvd fra MS noen gang!

Lenke til kommentar

En Beta eller RC kan aldri kjøpes.

Nå venter vi på slipp, så begynner vi å mase etter SP1
Korrekt, og rimelig normalt. Man venter først på stabil beta, deretter venter man på fikser, så venter man på RC og deretter RTM. Så vil man vente på SP1 fordi nye problemer blir kjent.

Ser ikke helt hvorfor dette er unormalt.

Lenke til kommentar
Er bare de som ikke har prøvd som klager over vista

Hahaha... Seriøst???

Trodde forresten det endelig var slått fast at Vista er tidenes blemme, og at vi alle venter fornøyde på Win7. Men det er vel endel som sitter der med skjegget i postkassa, og dyre Vista installasjoner på HD'n....

Lenke til kommentar

Trur ikke så mange oppgraderte til 64bit xp.

De som vil dra nytte av all rammen og spille i directX10 siden slipp

kunne ikke ha kost seg med 32bit xp.

Dagen er ikke den samme uten vista.

Er vista "treg" er det vel heller pcen som er forsvak.

Fikk 36000poeng i 3dmark vantage, har også 12gb ram har xp og vista i dualboot og merker absolutt ingen forskjell i treghet.

Lenke til kommentar
Trur ikke så mange oppgraderte til 64bit xp.

De som vil dra nytte av all rammen og spille i directX10 siden slipp

kunne ikke ha kost seg med 32bit xp.

Dagen er ikke den samme uten vista.

Er vista "treg" er det vel heller pcen som er forsvak.

Fikk 36000poeng i 3dmark vantage, har også 12gb ram har xp og vista i dualboot og merker absolutt ingen forskjell i treghet.

Screenshot til 36k vantage mark plx. Høres svada ut

Lenke til kommentar

Hahaha... Seriøst???

Trodde forresten det endelig var slått fast at Vista er tidenes blemme, og at vi alle venter fornøyde på Win7. Men det er vel endel som sitter der med skjegget i postkassa, og dyre Vista installasjoner på HD'n....

Hei, du kan ikke fjerne Windows ME som tidenes fail da! Snakker om møkka-OS :p

Men jo; Vista er ikke kjempeille, men det slo aldri like godt ann som Windows2000 eller WinXP. Sistnevnte ble etter SP2 et relativt godt OS, vil jeg tørre å påstå. Og slik sett hadde Vista en vanskelig oppgave rundt å overbevise. Det litte jeg har sett og testet rundt Window7 får meg til å tro at Micrsoft er inne på noe, godt at de tør å utfordre sin tradisjonelle oppgavelinje.

Men selv ikke Windows7 er nok for at jeg skal legge vekk OS X :love:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hahaha... Seriøst???

Tidenes blemme? Har du helt glemt Windows ME? Vista var ikke på langt nær så ille som ME i sin tid var.

Men er glad de brukte lang tid på å utvikle Vista og fikk fikset på en del feil i arkitekturen. Og mye av grunnen til at Vista har fått så mye pes er fordi det var mye tull med 3'parts programmer som kjører med for høyt sikkerhetsnivå, dårlige 64-bits drivere(også 3'part) og generelt mange programmer som brukerne håpte ville fungere like bra på Vista som XP.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kritiserer Vista er fordi den fungerte dårlig selv uten et eneste program installert. Og selv med kun kjente store program laget av Microsoft selv som Office 2003 og nyere.

Jeg kjenner tonnevis av mennesker som synes Vista ikke kan unnskyldes med dårlig 3. part. Windows 7 derimot er helt overbevisende og bekrefter alle mistanker om Vista.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...