anerz Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Hei! Har akkurat brent min første film i pinnacle 8.0, i dvd pluss r formatet. Men får ikke plata til å virke. Prøvd å spille av på både pcen, og diverse standalone spillere som skal kunne spille av +r. Kom ikke noen feil meldinger eller annet under brenning. På den ene spilleren som jeg testet på gikk telleren opp til 19 sekunder før den stoppet, men ikke noe bilde kom. Noen som har noen anelse over hva som kan være galt. Brenneren er en nec 1100a anerz Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Har akkurat samme problemet, bare med +RW-plater. Hvis noen har en idiotsikker testmetode for kompatibilitetssjekk av brennbare DVD-plater (+/- R/RW), så tar jeg gjerne i mot. Og gjerne en dyplenke. Jeg vet om en ting som kan gjøre platen ulesbar for enkelte spillere, nemlig UDF-'versjonen'. Nero brenner UDF 1.05 eller noe default, setter du denne til UDF1.03, øker du kompatibilitetprosenten. Lenke til kommentar
anerz Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 er det noen annen enkel måte å få brent en ferdig redigert film i mpg formatet over på en dvd pluss r for avspilling, istedet for gjennom pinnacle? Hvordan går dette i Nero, er det riktig forstått at man må skaffe en ekstra plugin for at dette skal gå? Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Svært få standalone spillere støtter avspilling av "rene" mpg filer som bare blir kopiert ut på plata. Det hjelper ikke at mpg fila er i dvd-kvalitet/format, man må generere diverse filer for at en dvd spiller skal gjenkjenne plata som en dvd-film. Et veldig enkelt program, ment for nybegynnere er Ulead Movie Factory 2, finnes trial tilgjengelig. Dette programmet kan brenne, alternativt generere filer til en katalog på harddisken, slik at du kan brenne senere, f.eks. med nero. se forøvrig dvdrhelp.com for detaljert beskrivelse av hvordan man brenner /konverterer forskjellige filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå