a7x Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hallais folkens.. Jeg kom opp i kald krig på prøve eksamen, og lurer på om noen har noen tips om hva jeg burde ha med, hvordan jeg bør lage det, eller andre ting.. Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Våpenkappløpet, Mutually Assured Destruction, Cubakrisen, osv. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Få først et innblikk hva som ligger under den kalde krigen. Jeg synes selv Den kalde krigens avslutning med glasnost og Berlinmurens fall er veldig interessant, samt dette med spionasje (Arne Treholt). Norge under den kalde krigen Den kalde krigen Lenke til kommentar
a7x Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Takk for svar Hvordan ville du beskrevet ordet "Kald krig"? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Atskillig kaldere enn varm krig? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Takk for svar Hvordan ville du beskrevet ordet "Kald krig"? Konflikten ble kalt den kalde krigen fordi den aldri førte til direkte kamper eller en «varm» krig. Begge parter støttet likevel andre land og organisasjoner, både økonomisk og militært, som kriget mot den andre parten eller krefter som den andre parten støttet. Kilde Wikipedia. Den kalde krigen ble også benevnt som Våpenkappløpet (en del av den kalde krigen). Lenke til kommentar
Fuglesnerk Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Dette har lite med tråden å gjøre, men en venn av meg fikk kald krig som oppgave på skolen og svarte den på følgende måte: "Det var vinter, det var kaldt kaldt og det var krig." Syns bare det var litt artig:) Lykke til! Lenke til kommentar
a7x Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Hvordan burde jeg "sette det opp"? Liksom bare fortelle i vei i kronologisk rekkefølge, eller først fortelle hvordan den startet, så om de forskjellige hendelsene, og så om hvordan den sluttet? Noen som har noen meninger eller erfaringer? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Har du ikke hatt noe om dette, eller? Vær litt mer selvstendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå