Gå til innhold

Dobbeltkit D40 eller D60 med blits og VRobjektiv, hvilket tilbud er best?

Anbefalte innlegg

Den lokale fotobutikken har gitt meg et "kamerat-tilbud", begge tilbud er veldig gode:

Tilbud 1: NIKON D40 m/18-55mm og 55-200mm AFS G Dobbelkit, kr 3.490

Tilbud 2: NIKON D60 m/18-55mm VRobjektiv og SB-400 Blits, kr 3.490

Hvilket tilbud ville DU valgt, og hvorfor?

Endret av bari08
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den lokale fotobutikken har gitt meg et "kamerat-tilbud", begge tilbud er veldig gode:

D60 med 18-55VR og blits, fordi D60 er et bedre kamera enn D40, 18-55VR er et bedre objektiv enn 18-55 uten VR og fordi SB-400-blitsen er et bedre kjøp enn 55-200 uten VR. Gå for den nederste pakken du, det er helt klart det beste valget - og dersom du ønsker deg telezoom går du heller for en 55-200VR i tillegg - når du føler behovet komme...
Lenke til kommentar

D60 med 18-55VR og blits, fordi D60 er et bedre kamera enn D40, 18-55VR er et bedre objektiv enn 18-55 uten VR og fordi SB-400-blitsen er et bedre kjøp enn 55-200 uten VR. Gå for den nederste pakken du, det er helt klart det beste valget - og dersom du ønsker deg telezoom går du heller for en 55-200VR i tillegg - når du føler behovet komme...

Sier meg enig i dette.

Lenke til kommentar

Snakket med kompisen nå og han sa at det likevel ikke var blits med på D60-tilbudet. Da er kanskje D40-tilbudet bedre, selv uten VR?

Eller er en D60 med 18-55 VRobjektiv likevel et bedre tilbud enn D40 dobbelkit,som er uten VR?

Lenke til kommentar
Eller er en D60 med 18-55 VRobjektiv likevel et bedre tilbud enn D40 dobbelkit,som er uten VR?
Jeg vil nesten si at uansett er det et bedre tilbud, for 55-200 uten VR er ikke mye verdt. D60 md 18-55VR til 3500 er en fair pris uansett, mens 3500 for D40 med 18-55+55-200 er ikke så fair...
Lenke til kommentar

Nå tror jeg saken er løst, for jeg får med blits på D40tilbudet! Han hadde jo gitt litt feil informasjon han kompisen, så han sa at om jeg valgte D40pakka så får jeg med blits på kjøpet! Da har jeg dobbelkitpakke med blits til 3.490. Jeg rekner med at det ikke er noen som mener at D60tilbudet fortsatt er et bedre tilbud fordi det har VRobjektiv?

Lenke til kommentar
Nå tror jeg saken er løst, for jeg får med blits på D40tilbudet! Han hadde jo gitt litt feil informasjon han kompisen, så han sa at om jeg valgte D40pakka så får jeg med blits på kjøpet! Da har jeg dobbelkitpakke med blits til 3.490. Jeg rekner med at det ikke er noen som mener at D60tilbudet fortsatt er et bedre tilbud fordi det har VRobjektiv?

Nope, her får du mye for pengene. Løp å kjøp :new_woot:

D40 dobbelkit får du for 3 495,- hos elprice, men det er uten blitsen, så med mindre du får D60 + 18-55 vr + sb-400 for samme pris, blir dette det beste kjøpet.

Endret av runniz
Lenke til kommentar
:cry:

Dro i butikken for å kjøpe D40, men det var helt grusomt å holde i! Nevene mine er altfor store. Så holdt jeg D60 og det synes jeg var like dårlig grep på. Hva gjør jeg nå?

Dra tilbake og prøv igjen. Prøv om det hjelper å holde anderledes enn det som først falt deg inn. Jeg har store hender, og har ingen problemer med grepet på verken de store eller de små kameraene, men jeg synes de store tar inmari mye plass. Jeg har D40 forresten. Jeg vurderte mange, og utelukket ingen på grunn av grepet. Mange synes grepet er kjempeviktig, men uansett: prøv en gang til, eksperimenter litt med å holde det på ulike måter.

Siden det er et kompistilbud, kan han kanskje gi deg et godt tilbud på et større kamera også?

Lenke til kommentar

Dro i butikken for å kjøpe D40, men det var helt grusomt å holde i! Nevene mine er altfor store. Så holdt jeg D60 og det synes jeg var like dårlig grep på. Hva gjør jeg nå?

Dra tilbake og prøv igjen. Prøv om det hjelper å holde anderledes enn det som først falt deg inn. Jeg har store hender, og har ingen problemer med grepet på verken de store eller de små kameraene, men jeg synes de store tar inmari mye plass. Jeg har D40 forresten. Jeg vurderte mange, og utelukket ingen på grunn av grepet. Mange synes grepet er kjempeviktig, men uansett: prøv en gang til, eksperimenter litt med å holde det på ulike måter.

Siden det er et kompistilbud, kan han kanskje gi deg et godt tilbud på et større kamera også?

Evt. prøv andre merker, og se om grepet er bedre for deg, i samme klasse er Pentax K-m/K200D, Olympus 520, Sony A200/300 og Canon 1000d/450D.

Lenke til kommentar

Tilbud 1 om 55-200 er med VR (trodde de ikke var uten). Fordi 55-200mm VR koster rundt 2500,- og SB-400 er ikke verdt å kjøpe. Kjøp heller SB-600 eller SB-800.

Anbefaler at du prøver D80. Det er et bedre kamera samt større.

Endret av Epp
Lenke til kommentar
SB-400 er ikke verdt å kjøpe..

Bruttern har det og skryter stort av det, hvorfor mener du det er så dårlig?

Kan ikke vris sideveis, bare rett opp. For svak. Liten og hendig, men du betaler med begrenset ytelse.

Spar litt til, gå opp en klasse (D80/D90). Objektivene i disse kitpakkene er ganske bra. men du kommer ikke unna at det er billig plastik som også føles billig og ikke tåler spesielt mye. Så sats på et bedre objektiv også, gjerne standardzoom fra tredjepartsleverandør (Tamron/Sigma). Kjøp skikkelig blits (SB-600) senere om du føler du har behov for det.

Du angrer aldri på å satse litt over det absolutt laveste "inngangsnivået", bedre å ta det litt etter hvert og kjenne gleden ved skikkeliog utstyr som også gir deg mange flere muligheter etter hvert som du utvikler deg som fotogtraf.

-Lazy

Edit: Glemte jo av det viktigste, min vanlige anbefaling: Sjekk bruktmarkedet, der tilbys det jevnlig D80 for tiden.

Endret av lazyman
Lenke til kommentar
Kan ikke vris sideveis, bare rett opp. For svak. Liten og hendig, men du betaler med begrenset ytelse.

Objektivene i disse kitpakkene er ganske bra ... det er billig plastik som også føles billig og ikke tåler spesielt mye.

SB-400 er en fin ekstern blits som dekker veldig manges behov for blits. Ja, det er en begrensning at den ikke kan vris sideveis, og ja, den har begrenset rekkevidde. Allikevel er det en enorm oppgradering i forhold til den innebygde blitsen, for en relativt beskjeden sum.

Og plastikk er ikke lenger plastikk. De bør ikke brukes som balltrær i gjengoppgjør, men hvorfor bruke optikk til det i alle fall? De yter godt til en rimelig penge, og de tåler det de bør tåle.

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...