Gå til innhold

Amentio og leveringstider

Anbefalte innlegg

Når det står behandlet, kan man ikke avbestille.

Nå har orderen min blitt sendt! Er ganske sikker, fordi det både står sendt som status, og jeg tok kontakt med de på telefon idag, og snakket med en hyggelig fyr som sa at de har alle varene mine på lager, og at de blir sendt idag. Og det ble de også! :D

Bestillte 20. ble sendt idag, 23.. Er fornøyd jeg :)

Hvis noen lurer, så er det 5 ting jeg har bestillt. Skjerkort, minne, PSU, CPU og hovedkort.

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, var visst dette jeg mente:

Avbestillinger

Ordre blir prosessert raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok ordren. Vennligst vær sikker på at produktene og informasjonen du har oppgitt er korrekt. Det er mulig å kansellere ordren før den er behandlet, dette gjør du på siden "min konto - Ordrer". Avbestillinger etter dette må skje via [email protected]. Ved kansellering etter at varen er utsendt fra lager, eller mangel på avhenting, vil et gebyr på 200 kroner samt porto tur/retur påløpe.

Lenke til kommentar

@gwh

Har også bestilt HTC Hero (blant annet) fra Amentio. bestillingen ble raskt satt til "behandlet" 21.09. Spurte om oppdatering i går og fikk beskjed om at den antakeligvis ville bli sendt i løpet av dagen (altså i går). Den står fremdeles på "behandlet" nå.

Tydeligvis ikke butikken å bruke dersom man må ha noe levert raskt. :|

Update:

Nå fikk jeg mail om at ordre er blir sendt. Så har kanskje varene i morgen om jeg er heldig. Ser forøvrig at de har trukket pengene fra konto allerede onsdag, noe de vel strengt tatt ikke burde gjort før i dag. men men

Endret av spaakh
Lenke til kommentar

Bestilte hovedkort fra Amentio og kabinett hos Dustin Home forrige søndag.

Dustin Home sendte varen mandag, dagen etter bestillingen. Amentio sendte varen først på fredag, nesten en uke etter bestillingen. Dette på tross av at alle varene var på "lager". Heldigvis bor jeg i Trondheim, slik at jeg fikk varene i dag (lørdag).

Syntes likevel dette var for dårlig. Har dog sett enda lengre leveringstid fra f.eks. Multicom. Uansett vil jeg ikke anbefale Amentio dersom leveringstid er viktig.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Sendte mail til Amentio og de purret på posten. Den hadde visst "heng seg opp" i Trondheim. Satser på den kommer til helgen iallefall...

Oppdatering:

Posten har visst fått den til omlastingsterminal i Bergen. Rart det skulle ta 5 dager fra Trondheim, men sånn alt i alt ikke så gale. Får jeg den i morgen har Amentio brukt 3-4 dager på behandling, mens posten har brukt 7 dager på levering. (alle dager telles med.

Kanskje litt urettferdig ovenfor Amentio siden de fikk den helgen 19-20. mens de startet pakking mandag 21. Onsdag 23. fikk jeg melding om at den var sendt. Posten registrerte den først som mottatt Torsdag 24.

På en annen side skriver Amentio i en mail for 8 dager siden at forventet leveringstid er 4. dager, noe jeg oppfattet som 4 dager fra jeg mottar mailen...

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Jeg bestilte onsdag 23.09 og fikk status "behandlet" dagen etter. Jeg ringte de på torsdag ogBle fortalt at varen skulle sendes på fredag. Jeg fikk ikke noe sporingsnr på fredag så jeg sendte mail, og de svarte at de hadde forventa at rambrikka skulle komme på fredag, noe den ikke gjorde og de beklaget. Jeg var rask på å svare at hvis den ikke ble sendt innen mandag så ville jeg avbestille. Mandag fikk jeg jeg beskjed om at varen skulle sendes fra deres lager, men da jeg sjekka kl 17:00 var ingen ting skjedd.

Avbestilte derfor og i la inn en ordre i dag tidlig på dustin. Dustin brukte ca 3 timer på å pakke å sende ordren.

Konklusjon.

Amentio er flinke å svare på henvendelser men å love å sende noe de ikke klarer er totalt svik ovenfor kunden.

Lenke til kommentar

Hey, en interessant historie her som minner mye om det dere har vært borti.

Meg om en kompis bestilte to stykker av alle komponenter som skal til for å bygge en komplett pc, inkl tastatur, mus og en 24" skjerm. Hele sulamitten m.a.o

Til sammen kom dette på rundt 260000 kroner.

Amentio forsikret meg om at jeg skulle ha fått alt innen idag (3 Oct), bortsett fra skjermkort som ville bli ettersendt om en uke.

Joda, pakken kom og jeg byttet fra meg ett skift fra jobben for å kunne kjøre bort å hente den idag.

Problemet: Pakken manglet hovedkort, dvd-spiller, tastatur, prosessor og skjermkort...

Jeg har fått INGEN beskjed fra amentio om att det faktisk kom til å mangle noe mer enn bare skjermkortet, så jeg laget jo litt oppstyr på butikken da jeg tenkte det var posten som rotet. Hvorpå de i butikken stresset med å ringe postsentralen for å se om de visste noe. Men nope, dette viser seg å være Amentio som har rotet.

Utrolig frustrerende at de ikke kan gi meg beskjed om hva jeg faktisk får i posten, og jeg går utifra att de kommer til å sende litt i ny og ne nå fremover.

Forbannet irriterende, da jeg var klar for en høstferie med gaming.

Skal ringe på Mandag og hudflette de.

Siste kjøp fra Amentio. Jeg punger ikke ut over 26000 spenn til ett firma som ikke har ting på stell i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...