Gå til innhold

Amentio og leveringstider


Anbefalte innlegg

Bestilte ein ekstern harddisk og to dager etter på fikk eg melding fra schenker om at den kunne hentes eller det kunne avtales levering. Eg ble litt irritert over at den ikkje ble sendt med posten.

 

Hva er mer genialt enn å få pakken levert på logestikken til jobben, for så å hente den på vei hjem?

 

Jeg personlig ser ikke problemet. Poste har jeg ikke noe til overs for, spessielt når de har sommertid og omtrent stenger før de har åpnet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er rystende hvordan Amentio heves frem som en referanseleverandør her i hardware.no-nettverket.

 

Personlig ga jeg dem en sjanse nylig og bestilte en skjerm som var "på lager", levert via Posten. Netto resultat er at Tollpost kontakter meg to uker senere og avtaler levering - de kan først tre dager senere på kveldstid. "Leverandør" på skjemaet er et helt annet firma jeg ikke kjenner..

 

Som de fleste kunder i Norge trenger jeg tillitt på fire områder:

1.Produktets kvalitet

2.Pris

3.Leveringstid

4.Og så trygghet dersom det skjer noe (returrett/service)

 

Folk mener ulikt her - dess yngre du er dess mindre bryr du deg om 3 og 4, er min erfaring. Jeg trenger OK på alle fire.

 

Alle norske webshopper scorer høyt på tillit på 1 og 2 - de selger orginalvarer som lett lar seg sammenligne med andre, prisene er samme på faktura som du så når du trykket "kjøp".

 

Leveringstid? Amentio sier det for mange kjøpsutløsende "på lager" som jeg tolker som lokalt lager eller reservasjon gjort hos grossist som sender direkte. Fra Norge! - trodde jeg. Men "lagerbeholdningen" på nettsida var samme etter kjøp - er det sant, det som står der?

 

Hvis du leser den lille skriften hos Amentio så forbeholder de seg retten til å endre fraktmåte, og de kjøper jo fra de grossister som til enhver tid er billigst, selv om det er utenlands med hva det betyr for leveringstid.

 

Litt hårsårt kanskje, men jeg føler de jugde til meg. Bra priser, men de tar penga dine og så finner de ut hvor de skal finne varene. Det synes jeg det er jeg som skal gjøre!

 

Jeg skal bygge PC nå og tør aldri i verden å kjøpe flere deler fra Amentio.

Kanskje hvis du bare skal ha 1 ting - og du har ikke hastverk med å få'n - fordi du er ikke bekymret over at du allerede har betalt eller at produktet kan falle i pris i løpet av noen uker.

 

Ikke så bra for datautstyr da eller?

 

"Billigste webshop" - jeg stemmer for en kåring av "beste webshop"!

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke dukker opp noen problemer med forsendelsen så går det vel smertefritt..

 

Men når det dukker opp et problem, da er det ikke enkelt å få varen.

Har ventet i 1 måned nå på minne jeg har bestilt. Varen ble regelrett knøvlet hos tollpost, og amentio har ikke klart å sende ny vare til tross for telefonsamtaler, epost og diverse lovnader.

Greit nok så forventer jeg at det kan ta litt tid å få ordnet med ny vare, men ikke mer enn maks et par uker. Iallefall på noe så puslete som litt ram.

 

Blir siste gang jeg bruker dem.

Lenke til kommentar

Det er slik at Amentio befinner seg i Trondheim

 

Noen av Amentio`s levrandører leverer varene direkte.

Andre levrandører sender varene til Trondheim, og Amentio sender de til kunde.

 

så hvis du befinner deg i Oslo og levrandøren befinner seg i Oslo, går det raskt hvis levrandøren sender direkte til kunde

 

Derimot hvis levrandøren ikke sender direkte til kunde, men sender til Amentio tar det noe lengre tid

 

Da blir det slik

Du bestiller hos Amentio i Trondheim

Amentio bestiller hos Levrandør i Oslo

Levrandør sender til Amentio i Trondheim

Amentio sender til Deg i Oslo

 

Frem og til bake er minst dobbelt så langt

Lenke til kommentar
Det er slik at Amentio befinner seg i Trondheim

 

Noen av Amentio`s levrandører leverer varene direkte.

Andre levrandører sender varene til Trondheim, og Amentio sender de til kunde.

 

så hvis du befinner deg i Oslo og levrandøren befinner seg i Oslo, går det raskt hvis levrandøren sender direkte til kunde

 

Derimot hvis levrandøren ikke sender direkte til kunde, men sender til Amentio tar det noe lengre tid

 

Da blir det slik

Du bestiller hos Amentio i Trondheim

Amentio bestiller hos Levrandør i Oslo

Levrandør sender til Amentio i Trondheim

Amentio sender til Deg i Oslo

 

Frem og til bake er minst dobbelt så langt

Dette skal allikevel ikke ta 1 mnd?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to nylige erfaringer med Amentio:

 

1. Jeg oppgraderte PC'en for i overkant av 4000 kr, og Amentio ble billigste nettbutikk med alle delene samlet. Faktisk 700kr billigere enn nr 2. Det tok to uker før det stod at ordren var blitt sendt. Jeg plukket den opp noen dager etterpå, for å oppdage at hovedkortet var borte. Jeg sendte mail og klagte, og fikk beskjed om at leverandøren hadde problemer med å sende hovedkortet, det kom til å ta 10 virkedager (altså to uker) før de fikk sendt det.

 

Etter 13 virkedager var det enda ikke skjedd noe, så jeg ringte opp, og de skulle sjekke med leverandøren. Det viste seg at leverandøren ikke lenger leverte dette hovedkortet(!)

Nå hadde jeg altså ventet i over 1 mnd på den viktigste komponenten i bestillingen min, også får jeg vite at jeg ikke kommer til å få den. (Vel og merke var produktet enda tilgjengelig i nettbutikken deres, og "på lager"). Som plaster på såret fikk jeg 300 i avslag på et bedre hovedkort, som ble sendt samme dag.

 

2. Jeg bestilte to varer, der begge var merket "på lager". Men dagen etter at jeg hadde bestilt var den ene av varene "Ikke på lager", noe som jeg forstod som "utilgjengelig i veldig lang tid framover". Jeg sendte mail og spurte om jeg kom til å få produktet, og de skulle purre på leverandøren om å få varen tidsnok. Og sant nok, etter en uke var begge varene kommet fram.

 

Konklusjon:

Amentio har gode priser, og jeg har opplevd forsåvidt god kundeservice fra deres side. Men du bør ha tålmodighet når du handler hos dem, og regne med at du må initiativ dersom ting går tregt. Jeg kommer nok til å handle fra Amentio igjen, men kun dersom det er noe jeg ikke trenger umiddelbart.

Lenke til kommentar

Til Pro_odeh, du er serriøst tolmodig..

 

i dag fikk jeg oppleve det som gjorde at min tolmodighet med amentio er over.

 

For to uker siden bestilte jeg (Det jeg trodde..) et EVGA X58 SLi LE hovedkort. Viste seg da jeg fikk bestillingen i posten (overraskende nok bare 5 dager etter bestilling), så lå det et EVGA X58 SLI hovedkort.. (altså ikke LE versjonen). Jeg tenkte selv at jeg måtte være tolmodig.. slikt kan skje, for dette var jo min feil. Kortet ble sendt inn, og en retursak var blitt opprettet osv.. Amentio mottok hovedkortet på mandag denne uken, og i DAG sender de meg meldingen: vi trenger ditt bankkontonummer for å overføre pengene.

 

For at dere skal se dette litt fra min side: Jeg er utrolig utolmodig, og sliter skikkelig med nettbutikker som ikke leverer som de skal. Jeg ringte inn 3 ganger denne uken for å høre hvordan det gikk med refunderingen av penger. Enhver service person på amentio lovet meg at "du får nok pengene i morgen". Likevel tok det enda en dag.

 

i dag er det som du sikkert vet.. fredag, banker stenger overføringsvinduet til mandag, og jeg får ikke pengene mine før da. Kjenner jeg amentio rett, så har jeg pengene for det FØRSTE kortet innen onsdag.

 

SÅÅ kommer vi til neste hovedkort. Jeg bestilte denne uken et EVGA X58 SLI LE(ja.. tok riktig versjon denne gangen) og sjekket flere ganger at det var LE jeg fikk i handlevognen.

 

Prosessen med dette hovedkortet tok overraskende bare 3 dager, så fikk jeg hovedkortet i posten i dag. Til min faktisk lille overraskelse så har jeg fått feil hovedkort igjen. amentio.no har klart det.. de har sendt meg et EVGA X58 SLI kort..

 

Før jeg bestilte dette LE kortet, så skrev jeg en mail til dem der det sto b.l.a: HUSK AT JEG SKAL HA LE VERSJON, LE VERSJON!

Enda.. dette holder ikke, og holdt ikke.

Tenk deg nå, det er helg.. jeg må vente i 3 dager til før jeg kan få sendt inn også DETTE hovedkortet til amentio.no. Hvis de er skikkelig service innstilte, så kan jeg sikkert få pengene for DETTE kortet neste-neste uke.. sånn onsdag hvis jeg er heldig.

 

 

Til sist: vær så snill.. ha forståelse for en gutt som vil slå på det nye i7 systemet. alle andre deler har ventet i ca 3 uker på hovedkortet. jeg er mildt sagt irritert over situasjonen.

Lenke til kommentar

Føler med deg christennoob, har bestilt derfra for 25 dager siden og har enda ikke fått alt jeg bestilte. Jeg har måttet minne dem på å sende alle tingene jeg bestilte flere ganger før di faktsik sendte det. Di vet heller ikke hva de har på lager og hva de ikke har på lager. Bestilte PSU derfra, når jeg bestilte stod det at det var over 10 på lager men etter at jeg hadde bestilt sto det at det ikke var på lager og jeg måtte vente en stund før det kom inn. Er ekstremt lei av amentio nå , har lyst å saksøke dem :tease: Men det blir nok ikke flere bestillinger derfra nei...

 

Hvem er med å lager søksmål mot dem? :p

Endret av Synt4xx
Lenke til kommentar
Føler med deg christennoob, har bestilt derfra for 25 dager siden og har enda ikke fått alt jeg bestilte. Jeg har måttet minne dem på å sende alle tingene jeg bestilte flere ganger før di faktsik sendte det. Di vet heller ikke hva de har på lager og hva de ikke har på lager. Bestilte PSU derfra, når jeg bestilte stod det at det var over 10 på lager men etter at jeg hadde bestilt sto det at det ikke var på lager og jeg måtte vente en stund før det kom inn. Er ekstremt lei av amentio nå , har lyst å saksøke dem :tease: Men det blir nok ikke flere bestillinger derfra nei...

 

Hvem er med å lager søksmål mot dem? :p

 

Takker.. du er utrolig mye mer tolmodig enn meg.. 25 dager er utrolig lenge å vente!

 

Når det kommer til søksmål, så frister det å gjøre det bare fordi jeg er så utrolig irritert nå xD men jaja.. hva skal vi nå saksøke dem for? å ikke ha en oppdatert nok webside? at posten ikke leverer til tiden (ofte de som surrer..)

 

Vi får lære av våre feil, jeg handler ihvertfall ikke lenger fra norges billigste og minst brukervennlige nettbutikk.

Bedre å betale litt ekstra, og handle hos netshop eller komplett..der får du ihvertfall litt kundeservice, og utvalget er større (etter hva jeg vet)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mye pepper på Amentio her. Jeg har også en historie med de. Bestilte et hovedkort og et skjermkort. Begge deler ble levert i rimelig tid.

Haken var at hovedkortet ikke var nytt men brukt. Amentio beklaget saken og nytt kort ble levert på døra. Etter kort tid opplevde jeg at jeg fikk feilmeldinger om skjermkortet. FarCry 2 var umulig å spille.

Ellers fungerte kortet utmerket, det var kun i grafikkkrevende spill at problemene meldte seg.

I alt dette opplevde jeg Amentios kundebehandling som helt ok. De lyttet til mine argumenter og følte at de var løsnings orienterte.

Jeg fikk tilsendt et "testskjermkort" fra de og greide da å løse mitt "grafikkkortproblem". ( løsningen viste seg å ligge i ram-timing i bios )

Lagerstatus er det i hovedsak leverandørene som har ansvar for. Og med dagens teknologi fungerer dette stort sett ok. Problemet for Amentio er at de er avhengig av at de forskjellige leverandørene gjør jobben sin. Men det er den forretnings modellen de har valgt og det er det vi som kunder må forholde oss til.

Om jeg ønsker kjapp levering vil jeg forsikre meg om at butikken har eget lager og dermed styrer alt selv. Har jeg god tid er Amentio et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Mye å lese her av interesse ja.

 

Har min første bestilling inne hos dem, dette på en ekstra papirskuff til en HP printer. Måtte bestille hos dem siden de var den enseste nettbutikken som hadde dette i vareutvalget. Varen var ikke på lager ved bestilling, men forventet ankomst 15.09. Nå ser jeg at det er endret til en dato uti oktober. Greit nok det, men de har belastet mitt visakort for beløpet. Det akseptere jeg ikke, så lenge ikke varen er sendt.

 

Så jeg sende en mail til dem idag der jeg ber om sporingsnummer på pakka, ettersom jeg går ut fra at varen er send, siden pengene er tatt fra konto(ikke bare reservert).

 

Mulig at jeg må på jakt etter en mer seriøs leverandør som kan levere varen. Terskelen er meget høy for bestilling hos dem heretter.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Ordrestatusen deres er ikke mye til å stole på tror jeg. Bestilte flere datakomponenter (totalpris ca. 4500) torsdag i forrige uke, og alt var på lager i følge nettsidene deres. For noen dager siden hadde ordren status "behandlet", men nå står den "til behandling".

 

Er det ikke mer logisk om en ordre først går "til behandling" for deretter å få status som ferdig "behandlet"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...