Gå til innhold

Amentio og leveringstider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med så mange dårlige tilbakemeldinger blir det morsomt å se hvor raskt de klarer å levere mine 11 ordrelinjer. Jeg har ikke mulighet til å hente noen av dele før rundt omkring 2 uker fra nå av så hastverk har jeg forsåvidt ikke, men ser at det hos noen tar over en måned å få tilsendt delene.. :roll:

Jeg, som så mange andre i tråden opplevde også å måtte velge- for min del oppgradere, enkelte deler for at de skulle ha "på lager" status og ikke ETA 3 måneder frem i tid, så når jeg la inn ordren fikk jeg hakeslepp da 4 nye deler plutselig ikke lenger var på lager, nå har jeg igjen oppgradert for både på lager status og litt bedre ytelse, disse varene ser ut til å faktisk være på lager etter en hyggelig samtale med Amentio`s kundestøtte per telefon.

Men den ordren jeg faktisk HAR hastverk med, den som MÅ komme innen 1,5 uke, blir spennende å følge med på. Ordren ble effaktuert nå nettopp så får vi se om de klarer å levere den før jeg reiser fra denne adressen igjen..

Men i forhold til Komplett.no skal jeg ikke klage på litt lenger leveringstider. Jeg ringte opp komplett.no for jeg hadde opprinnelig tenkt å gjøre kjøpet der, og hadde noen forespørsler ift. oppgraderingskompabilitet. Kundebehandleren som var fra "salg" avdelingen og sannsynligvis nettopp derfor kan være motivert av provisjonsalg, kom etter spørsmål 4 i samtalen med ett avsluttende "....Nei..!" og la bare på. Hipp Hurra for komplett.no. Jeg snakket med en kamerat og fant prisguiden.no, søkte litt og valgte Amentio. Jeg sparte mange tusen kroner, 500kr på prosessoren alene..

Jada, jeg takler lenger leveringstid for bedre flyt i egne budsjetter, 3000 kan jeg f.eks kjøpe en sydentur for, istedetfor å gi de til Kompletts toppsjefer, for selv om vi er rich in Norway trenger vi ikke å kaste de ut av vinduet for å få ting sendt i går, synes jeg. :)

Men 6 uker?

Hallo fru blom ^^

Endret av MrDolce
Lenke til kommentar

Jeg har hatt veldig gode erfaringer med Amentio og tenkte jeg skulle gi mine erfaringer her :)

Jeg bestilte deler til en pc og nå noen måneder senere døde hovedkortet mitt. Sendte mail til Amentio og de sendte meg en antistatisk pose så jeg kunne sende hovedkortet. Siden jeg bor i Trondheim så busset jeg bare bortover til dem og leverte inn kortet. Dagen etterpå fikk jeg mail om at jeg kunne komme å hente nytt kort (spurte om det så de ikke sendte det i posten). De var veldig greie å ha med å gjøre :)

Når det kommer til leveringstider så vil de nok variere mye pga at de får ting tilsendt seg fra flere forskjellige leverandører. Slik holder de det billig.

Lenke til kommentar

Kundeservice er de greie på, men ikke leveringstid!

Det jeg fant ut er at hvis Amentio ikke har varene på lager, blir de sendt fra et fjernlager som ligger i Ørje.

Det er Tollpost Globe som sender det derfra.

Når Amentio har mottatt pakken fra fjernlageret, sender de det videre med Posten.

Når jeg fikk tilsendt skjermkortet de hadde glemt, sendte de det direkte fra fjernlageret til meg med Tollpost Globe. Det tok 3 dager, så det sier litt om hvor raskt det egentlig kan gå!

Lenke til kommentar
Kundeservice er de greie på, men ikke leveringstid!

Det jeg fant ut er at hvis Amentio ikke har varene på lager, blir de sendt fra et fjernlager som ligger i Ørje.

Det er Tollpost Globe som sender det derfra.

Når Amentio har mottatt pakken fra fjernlageret, sender de det videre med Posten.

Når jeg fikk tilsendt skjermkortet de hadde glemt, sendte de det direkte fra fjernlageret til meg med Tollpost Globe. Det tok 3 dager, så det sier litt om hvor raskt det egentlig kan gå!

Ja, det er min erfaring også, har ikke noe å utsette på kundeservicen, leveringstiden derimot..

AtW

Lenke til kommentar
Joda, helt enig der. Men det kommer litt ann på om de har ting på fjernlager eller ikke. Man kan faktisk ringe å spørre de om de har ting liggende der hos dem eller på fjernlageret så vet man mer om hva man kan beregne i leveringstid :)

De har vel egentlig ikke noenting på eget lager. Det er jo liksom konseptet. Selvom de har begynt å ta inn noen mainstream-varer.

Lenke til kommentar

Tja, jeg fikk absolutt inntrykk av at de hadde ting på lager. Når jeg skylle bytte hovedkortet mitt fikk jeg beskjed om at de hadde to stykk av det hovedkortet liggende på lager hos dem så de kunne jeg få dagen etterpå når de hadde fått testet det gamle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Da har jeg endelig hentet pakken fra Amentio. Alt var der (heldigvis), men to-tre uker levering er litt for lang tid i mine øyne.

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig hentet pakken fra Amentio. Alt var der (heldigvis), men to-tre uker levering er litt for lang tid i mine øyne.

Når en tar i betraktning levetiden til pc komponenter så har de jo halvert seg i verdi.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...